Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem

Jako součást užší spolupráce mezi Alfou Romeo a Maserati chce Alfa do roku 2015 přestat vyrábět předokolky a zaměřit se na auta se zadním náhonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem

20.7.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jako součást užší spolupráce mezi Alfou Romeo a Maserati chce Alfa do roku 2015 přestat vyrábět předokolky a zaměřit se na auta se zadním náhonem.

Příznivcům italské Alfy Romeo musí tato zpráva znít jako rajská hudba. Alfa chce více spolupracovat s automobilkou Maserati, výrobcem sporťáků a výkonných sedanů. Nejmenovaný zdroj tuto téměř neuvěřitelnou zprávou podpořil slovy: „Jistě, design, italský šmrnc, špičková kvalita, to jsou všechno důležité věci, ale není možné konkurovat Audi, BMW a Mercedesu, když se jim nemůžete rovnat v rychlosti, dynamice auta a požitku z řízení.” Plány koncernu Fiat, o kterých jsme v lednu tohoto roku přinesli informace, se tím v případě Alfy Romeo výrazně mění. 4C a plánovaný otevřený sporťák v nich však zůstávají - mají pohon zadních kol.

Není to však až tak neočekávaný obrat, jak by se mohlo zdát. Šéf konglomerátu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne již delší dobu zdůrazňuje důležitost zadního pohonu pro soupeření s BMW a Mercedesem. Teď tedy jeho nástiny dostaly reálnější obrysy. Znamená to však, že dlouho slibovaná Giulia, která měla mít pohon buď předních, nebo všech kol, a měla přijít v roce 2014, přijde ještě později - prý až v roce 2015, s pohonem zadních kol a bude stát proti trojkovému BMW. Větší sedan s názvem Alfetta by měl přijít o rok později. Tento vůz by měl cílit na zákazníky BMW řady 5 a Mercedesu třídy E, měl by nabídnout i verzi kombi a na rozměrech o něco ubrat ve srovnání s někdejší Alfou 166.

V letech 2017 a 2018 by měla přijít dvě SUV, napřed menší, stojící proti BMW X1, a pak větší, které bude chtít ubrat zákazníky BMW X3 a Audi Q5. Tato auta budou stát na nové, lehčí platformě a budou mít krátké převisy a dlouhý rozvor. Pod jejich karoseriemi budou pracovat šestiválce od Maserati spolu s osmistupňovými automaty ZF a k dostání by měl být také hybrid.

Plán, jak jej představil Sergio Marchionne, je prodat ročně 300 tisíc aut, což je o 200 tisíc více, než Alfa prodává teď, ale také o 100 tisíc méně, než šéf koncernu Fiat-Chrysler říkal vloni. Tehdy plány ale zahrnovaly i Giuliettu a Mito, se kterými se nyní do budoucna nepočítá.

Je pochopitelně otázkou, jak moc lze brát tyto informace vážně, i kdyby pocházely skutečně z nitra Fiatu. Jak je totiž známo, Italové nemají problém změnit plány dvakrát ročně a nezrealizovat jediný. Alespoň doufat, že tenhle vyjde, ale příznivci značky mohou. Ostatně ani my bychom se nezlobili, kdyby se Alfa vrátila tam, kde kdysi bývala...


Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 1 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 01Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 2 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 02Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 3 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 03Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 4 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 04Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 5 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 05Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 6 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 06Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 7 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 07Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 8 - Alfa Romeo MiTo TwinAir 08Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 9 - Auto roku 2011 COTY 01 Alfa Romeo GiuliettaAlfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 10 - Alfa Romeo Giulietta prvni ofi 1Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 11 - Alfa Romeo Giulietta prvni ofi 2Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 12 - Alfa Romeo Giulietta prvni ofi 3
Dle nových plánů Alfy bude výroba Mita a Giulietty v r. 2015 ukončena.

Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 13 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 01Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 14 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 02Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 15 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 03Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 16 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 04Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 17 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 05Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 18 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 06Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 19 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 07Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 20 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 08Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 21 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 09Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 22 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 10Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 23 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 11Alfa Romeo se prý vrátí ke kořenům, bude vyrábět jen auta se zadním pohonem - 24 - Alfa Romeo 4C 2013 zive 12
Krásná a hbitá Alfa Romeo 4C ve výrobě naštěstí zůstane i po roce 2015.

Zdroj: CAR magazine

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.