Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají

Podle dodavatelů značky nová Giulia neprošla interními čelním, bočními a zadními nárazovými testy. Proto se její příchod na trh tak zpožďuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají

8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle dodavatelů značky nová Giulia neprošla interními čelním, bočními a zadními nárazovými testy. Proto se její příchod na trh tak zpožďuje.

Zakrátko tomu bude již rok od chvíle, kdy Alfa Romeo na počest stého výročí založení automobilky slavnostně odhalila nový model Giulia. Ten se měl začít ve vrcholné verzi Quadrifoglio Verde začít prodávat již loni, nakonec však přišel aktuálně již velmi dobře známý odklad. Za ten podle šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho mohla především zpomalující čínská ekonomika a nedostatečná síť dealerů, podle dodavatelů značky je však pravda někde úplně jinde.

Již dříve se spekulovalo o tom, že za odkladem stojí technické a bezpečnostní problémy. Tento fakt byl nyní několika zdroji kolegů z Auto News potvrzen s tím, že Giulia selhala při interních čelních, bočních i zadních nárazových testech. Výsledkem je tak velmi drahé přepracování sedanu, které si vyžádalo oněch šest měsíců dalšího vývoje. Pokud tedy nyní vše půjde dle plánu, pak výroba verze QV odstartuje 31. března a prodej začne na konci května či počátku června.

Ukazuje se tedy, že oněch dva a půl roku vývoje, jímž se Alfa Romeo původně chlubila, bylo opravdu velmi krátkým časovým obdobím na radikální překopání celé nabídky. S příchodem modelu Giulia totiž Italové přechází na novou modulární platformu Giorgio, tedy od hatchbacků s pohonem předních kol k sedanům s poháněnou zadní nápravou, případně pak ke crossoverům doplněným systémem 4x4.

Jak se asi dalo očekávat, mluvčí automobilky veškeré výše zmíněné informace popřel a označil je za „nepřesné a skutečnosti neodpovídající“. Jelikož však neposkytl žádné další detaily, jde nejspíše o nutné, ale na pravdě se nezakládající popření. Tomu přitom jen nahrávají další skutečnosti spojené s opětovným najmutím Roberta Fedeliho, jehož Alfa přetáhla po pouhém šestnáctiměsíčním působení u BMW.

Fedeli přitom dříve pracoval pro Ferrari, kde se během 26 let vypracoval na šéfa vývoje a výzkumu. Jelikož přitom sehrál klíčovou roli v projektu hybridního supersportu LaFerrari, je asi očividné, proč jej Italové chtěli zpět. Nově by přitom Fedeli měl jakožto technický šéf dohlížet nejen na novinky Alfy Romeo, ale také na budoucnost Maserati. U trojzubce se přitom má postarat hlavně o SUV Levante.

Jak vše dopadne, to se nyní ani neodvažujeme odhadnout. Nicméně nadále by mělo platit, že standardní Giulia a zmiňované Levante se mají ukázat již za pár týdnů na autosalonu v Ženevě. V případě vůbec prvního SUV Maserati by prodej měl odstartovat někdy v létě, na sedan s logem Alfy Romeo bychom si ale měli počkat až někdy do konce roku.


Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 1 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 01Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 2 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 02Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 3 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 03Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 4 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 04Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 5 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 05Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 6 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 06Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 7 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 07Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 8 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 08Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 9 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 09Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 10 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 10Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 11 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 11Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 12 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 12Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 13 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 13Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 14 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 14Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 15 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 15Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 16 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 16Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 17 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 17Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 18 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 18Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 19 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 19Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 20 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 20Alfa Romeo Giulia prý nezvládá crash testy, proto stojí. Italové to popírají - 21 - Alfa Romeo Giulia QV nove foto 21
Alfa Romeo Giulia má prý potíže s absolvováním interních crash testů. Z toho důvodu se dočkala náročného přepracování, což vedlo k šestiměsíčnímu zpoždění zahájení prodejů

Zdroj: Auto News, Road and Track

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.