Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia je propadák, prodeje jsou velmi malé. Šéf říká, že to nevadí
22.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud byste čekali, že velmi skromné prodeje klíčové nové Alfy Romeo budou vedení firmy trápit, mýlili byste se. Současný stav dokonce označuje za úspěch.
Prodeje Alfy Romeo stále jsou všelijaké, jen ne takové, jaké je naplánovalo samo vedení firmy. Situaci nezměnil ani příchod nových modelů Giulia a Stelvio, byť je samozřejmě třeba dodat, že prodeje prvního firemního SUV se teprve rozjíždí. Nicméně ve Spojených státech bude k dispozici teprve od léta, mnoho zákazníků tedy letos již oslovit nestihne. Podle analytiků jich bude maximálně 20 tisíc, v což jsou ovšem započítány i registrace sedanu.
O úspěchu tedy skutečně nelze mluvit, zvláště když za celý letošní rok se v USA prodalo jen pár tisíc Giulií a v Evropě jich od loňského vstupu na trh bylo necelých 20 tisíc. Hledat pro tento stav jiná slova než „propadák” či „fiasko” je obtížné, vedení firmy ale tento stav zjevně netrápí. Nebo se tak aspoň navenek tváří.
Globální šéf značky Reid Bigland řekl, že „tu nejsme od toho, abychom prodávali čtyři tisíce exemplářů sedanu Giulia měsíčně. Na to je ještě příliš brzy.“ Dle něj se teprve značka vrací na stará kolbiště, kde musí čelit mnohem četnější konkurenci. Je proto třeba se nejprve dobře uvést, poté lze teprve pomýšlet na vyšší registrace.
Bigland argumentuje tím, že se sedanu ve Státech povedlo v květnu překonat i Jaguar XE, tedy dalšího nováčka na americkém trhu. Alfy Romeo Giulia bylo prodáno 883 kusů, britského vozu pak „jen“ 764. Je ale třeba dodat, že XE má od ledna do května na kontě 4 528 registrací, Giulia pouze lehčí nadpolovinu, tedy 2 483 prodaných aut. Ani to ale Biglanda nejspíše netrápí.
„Budu první, kdo to řekne. U Alfy Romeo skutečně nebojujeme o to, abychom prodali co nejvíc aut. Jsme tu proto, abychom znovu zavedli po celém světě tuto legendární značku a sledujeme řadu indikátorů, abychom posoudili, jak moc se nám to daří.“ Bigland tak například říká, že pouze 42 % všech sedanů bylo prodáno na leasing, průměr segmentu ale činí 69 %, což má svědčit o tom, že nové Alfy nejsou vnímány jen jako spotřební zboží.
Dále pak Bigland poukazuje na vyšší zůstatkovou hodnotu, jež bude Giulia mít po třech letech ve srovnání s konkurenčním BMW řady 3 či Mercedesem třídy C. S tím ale analytici asi souhlasit nebudou, realitu ale zjistíme až za tři roky při pohledu na nabídku ojetých automobilů. Zatím se nám ale italské vítězství nad německými značkami příliš pravděpodobné nezdá.
S pravým opakem našeho možná až příliš pesimistického názoru opět přichází Bigland, dle kterého „zájem o značku skutečně překročil veškerá má očekávání. Je naprosto fenomenální vidět, kolik lidí opravdu zajímá návrat Alfy Romeo na severoamerický trh.“ To možná reálné je, nicméně jen ze zájmu o značku ještě žádná firma nepřežila. Alfa Romeo musí prodávat a pokud se v dohledné době razantně neodrazí ode dna, nemůže přežít - ať už současnou situaci šéfové prezentují jakkoli...
Alfa Romeo Giulia QV je sice ve všech testech lepší než německá konkurence, po prodejní stránce ovšem stále strádá. Značce to ale prý nevadí
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 8 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 9 hodinami - Policii výslovně zakázali pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 11 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
dnes - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva