Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo dostává své pověsti, hned několik Giulií selhalo při prvních testech
19.5.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jedna z otevřenějších recenzí zmiňuje potíže hned čtyřech exemplářů. „Je v ní software se zdrojovým kódem 2x delším než v letadle,” omlouvá to šéf.
Nenechte se mýlit, milujeme Alfy. Kdo by je nemiloval, až na výjimky byly a jsou krásné, rychlé, řidičsky podmanivé. Kdo zažil byť jen „obyčejnou” 147 1,6 Twin Spark, ví, o čem je řeč - i z pohledu nabídky Alfy tuctový hatchback dokázal okouzlit vzhledem, zaujmout peprným motorem či ostrým řízením a nadchnout dynamikou, která se v době slávy 147 mohla rovnat s tehdejšími dvoulitry. A také dokola ničit majitele projevy nespolehlivosti a netrvanlivosti.
Alfisté řeknou, že to patří ke hře. „Tady mi odešlo tohle tady támhleto,” budou vám s úsměvem vyprávět při cestě krajem. Ano, jsou to nezapomenutelné zážitky a leckomu lze i věřit, že má raději emocemi kypící, nespolehlivé auto než sice trvanlivý, ale chladný stroj. Jenže je vždy jen otázkou času, než převáží rozum nad emocemi. A soudě podle toho, kam se prodeje Alfy vyvíjely v posledních dekádách (byť jsou tu jistě i jiné faktory), převážily u většiny populace. Alfy Romeo dnes platí za nepříliš spolehlivá auta a není to klišé - sám jsem to zažil, jednu jsem vlastnil od novoty.
Na trh se nyní dostává nová Giulia jako velká šance na návrat značky mezi smetánku a má nelehký úkol. Musí značku jednak zbavit rozporuplné pověsti z hlediska jízdního projevu posledních modelů, což se jí podle prvních reakcí docela daří. Pak ale musí zbavit Alfy pověsti nespolehlivých strojů a v tomto směru dobře rozhodně nezačíná.
Přáli bychom si opak, ale recenze britského Drivingu jako jedna z mála nepokrytě hovoří i o tomto aspektu. A pozitivní slova to nejsou - hned tři testované exempláře projevovaly problémy hlavně s elektronikou a autor se z doslechu zmiňuje o dalších. Ostatní o něm vesměs mlčí, ale to neznamená, že se jim nějaký nestal. Novináři o těchto věcech obvykle nepíšou - jednak z tohoto důvodu, že už by je také příště nikdo nemusel pozvat. A jednak proto, že mají pocit, že první vyrobené exempláře prostě mají právo trpět dětskými nemocemi.
Druhý zmíněný pohled nerozporujeme, po krátké rešerši mezi kolegy jsem ale zjistil, že je skutečně velmi ojedinělé, aby nějaký vůz na první prezentaci takovými problémy trpěl - obvykle si někdo vzpomněl na jeden případ za celý profesionální život a někteří si nevzpomněli na jediný. Tady máme informaci o čtyřech z jediného zdroje a na lehkou váhu to brát nelze.
Co se tedy přesně stalo? Jsou to vesměs prkotiny, ale protivné. První auto, které James Mills z Drivingu zkoušel, museli odvézt jako pacienta ARO, když mu zcela přestal fungovat palubní systém. Druhému vozu svítila kontrolka řízení motoru a nefungoval tempomat. Třetímu autu pak zamrzal infotainment a bylo nutné jej zcela vypnout a zapnout, aby znovu „naskočil”. A aby toho nebylo málo, témuž stroji přestávala čas od času fungovat ventilace. S tím vším se setkal sám Mills ve třech půjčených autech, od kolegy pak slyšel o zaseklém parkovacím asistentu, který permanentně vydával ječivý zvuk.
Náhoda? Smůla? Stěží, sám autor dodává, že tohle se na prezentacích konkurenčních aut prostě nestává a je to pro Alfu velmi nepříjemná věc, pokud si chce přijít na kobylku německým konkurentům.
James Mills se na tyto potíže ptal samotného šéfa Alfy Romeo Haralda Westera, který to svedl na komplikovaný software vozu. Prý má 100 milionů řádek zdrojového kódu, což Wester označil za „dvakrát tolik než u dopravního letadla”. Věříme, že s tímto si není snadné poradit a snad i doufáme, že Alfa ještě udělá něco proto, aby se problémy vyskytovaly co nejméně, je ale třeba dodat, že řídící systémy konkurenčních aut nebudou méně komplikované a těmito problémy netrpí - alespoň ne tak často, aby někdo narazil na potíže u třech ze tří testovaných vozů.
Je třeba dodat, že Mills jinak auto chválí, až na drobnosti se mu líbí vzhledem i jízdním projevem. Jenže bude něco takového stačit na úspěch novinky značky s pochroumanou pověstí právě hlavně v případě spolehlivosti a trvanlivosti? Těžko, tady musí nová Giulia i celá Alfa Romeo předvést více. Jistě ještě dostane dost šancí prokázat své kvality, snad si při dalších příležitostech povede lépe...


Některé Giulie při první prezentaci i bouraly, to jim ale jistě nikdo vyčítat nebude. Neočekávané servisní zásahy už ale ano
Alfa Giulia jako vrcholné QV i obyčejnější dieselový sedan na posledních fotkách
Zdroj: Driving přes přes Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
před 8 hodinamiČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
včeraUž ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Ford odhalil, jak zkusí zachránit své krachující aktivity v Evropě, připomíná to plány EU
11.3.2025Jaguar poprvé ukázal v akci své přelomové auto, i s celebritou „za volantem”. Přiznává, že s ním přijde o 85 procent zákazníků
11.3.2025Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" před 35 minutami - dulus
- Policejní kontroly a měření před hodinou - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) před hodinou - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před hodinou - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů před 2 hodinami - Brus
- Mercedes - auto pro masy před 3 hodinami - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? před 5 hodinami - stst2
- Chlubítko univerzální před 6 hodinami - pavproch