Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo bude teď úplně jiná. „Začínáme od nuly”, říká její šéf
26.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Haralda Westera nebude navýšení prodejů na 400 tisíc vozů ročně až takovým úspěchem. Půjde pouze o počátek znovuzrození italské automobilky.
O zmrtvýchvstání Alfy Romeo padlo již mnoho slov, nicméně dosud značka de facto nepřešla od slov k činům. Ano, nová Giulia již byla představena, nicméně prozatím pouze ve verzi QV, jež prodeje razantním způsobem nezvýší ani náhodou. Navíc její cesta do celosvětových showroomů ještě nějaký ten měsíc zabere, pročež se fanoušci značky musí nadále obrňovat trpělivostí. Nicméně pokud plán Sergia Marchionneho zafunguje na jedničku a pokud se podaří plnohodnotný návrat na americký trh, pak by Alfa Romeo chtěla od roku 2018 prodávat 400 000 nových aut ročně.
Jakkoliv se v porovnání s loňským rokem, kdy registrace nedosáhly ani na 80 tisíc exemplářů, může jednat o pořádný nárůst, ve výsledku nejde o nereálný cíl. Alfa by jej totiž chtěla dosáhnout za pomoci zcela nového portfolia osmi nových modelů. Ve výsledku zde tak hovoříme o nějakých 50 000 kusech na jednoho zástupce, což je nepatrné zvýšení oproti stávajícímu stavu, neboť pokud dáme stranou malosériové kupé a roadster 4C, pak Italové nabízejí pouze dva hatchbacky.
Šéf značky Harald Wester tak daný plán vlastně ani nepovažuje za ambiciózní. „Podívejte, množství zhruba 400 000 exemplářů se všemi těmi novými modely nebude pro Alfu až tak velkým úspěchem. Někteří dokonce říkají, že je zde příliš mnoho modelů na tak malé registrace. Ve druhé generaci proto budou investoři očekávat čísla mnohem vyšší než tato,“ upřesňuje situaci CEO automobilky. A dodává, že jeho snem by bylo zhruba 600 000 registrací ročně.
Ani to samozřejmě není nereálný výsledek, pokud si uvědomíme, že loni bylo prodáno po celém světě přibližně 90 milionů aut, přičemž devět milionů spadá do prémiové části trhu. Jeho dvě třetiny jsou pak rozděleny do pouhých čtyř segmentů, jimž jsou velké sedany a SUV a sedany a SUV střední velikosti. Není tedy vůbec překvapivé, že polovina onoho osmičlenného portfolia Alfy míří právě do těchto kategorií.
Po jedenáctileté kariéře u Fiatu (pět let pak šéfuje Alfě) má navíc Wester pocit, že ví přesně, kde „udělali soudruzi z Itálie chybu“. Podle něj se věci začaly kazit v roce 1986, kdy šéfové Fiatu začali ovládat také Alfu. Místo aby přitom v rámci koncernu našli možnosti, jak značku co nejvíce vyzdvihnout, soustředili se pouze na co nejnižší náklady a synergii. Přitom zcela postrádali jakoukoliv vizi.
Typickým příkladem zcela pokaženého produktu je podle Westera model 159, který vznikl na základě dohody mezi GM a Fiatem, přičemž kladl jen minimální důraz na fakt, že jde o zástupce Alfy. Enormní investice tak spolkl vůz, který nebyl ani moderní. A nebyl jediný, neboť Wester dodává, že značka posledních 30 let jen slibovala, co nemohla splnit a že někteří manažeři Alfy neměli respekt k ničemu, co tato značka symbolizovala v minulosti. „Teď začínáme od nuly,” řekl doslova Wester.
A všechno jinak má být i díky začlenění Chrysleru do koncernu FCA. Americkou značku totiž Alfa může hlavně v zámoří využít k vybudování pořádné distribuční sítě, která je pro její úspěch klíčová. Zároveň dojde k revizi samotné nabídky, kdy MiTo skončí bez nástupce, neboť malé prémiové hatchbacky již prakticky nikoho nezajímají. Nové generace se pak nejspíše nedočká ani 4C.
Místo toho Alfa vsadí na modely, které budou postaveny na platformě Giorgio s primárním pohonem zadních kol. Čtyři takové novinky jsme již vyjmenovali, dvěma dalšími pak bude nová generace Alfy Giulietta, která dorazí jako hatchback i malý sedan. Dále je pak v plánu moderní reinkarnace kupé a kabrioletu GTV, která postupně zastane roli, jaká nyní připadá na zmiňované 4C.
Jakkoliv přitom Alfa hodlá novinky vyvíjet tak, aby s nimi jejich majitelé mohli na okruh, do motorsportu značka investovat nebude. Wester naznačuje, že firemní rozpočet je napjatý a pořekadlo „v neděli vyhrajeme, v pondělí bude prodávat“ již dávno nefunguje. Italové se tak hodlají soustředit na nízkou hmotnost a její ideální rozložení, výkonné motory a dechberoucí design. Pokud přitom vše udělají správně, pak podle Westera dozajista uspějí. Tak uvidíme, rozhodně jim to nemáme důvod nepřát...
Šéf Alfy Romeo Harald Wester věří, že po 30 letech neustálých chyb je italská automobilka konečně na správné cestě k úspěchu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 4 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva