Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo ani s novou Giulií neplní cíle, Stelvio je možná poslední naděje
12.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové měli letos prodat 170 000 aut, to se ale stane jen stěží. Giulia zjevně netáhne ani v Evropě, ani v zámoří a osud značky tak leží na bedrech SUV.
Alfa Romeo měla dnes být na vzestupu, tedy pokud by šlo vše dle plánů Sergia Marchionneho. Ten v roce 2014 oznámil, že do značky investuje 5 miliard Eur (cca 130,94 mld. Kč), což jí umožní vyvinout osm nových modelů a zásadně navýšit produkci. Marchionne doufal, že už v roce 2018 Alfa prodá 400 000 vozů, tyto plány ale dávno vzaly za své.
Šéf automobilky již v lednu minulého roku oznámil, že prodejní cíle se mění a zmíněných 400 000 vozů by mělo být vyexpedováno až v roce 2020. Pro letošní rok bylo v plánu prodat 170 tisíc vozů, ovšem ani to, jak ukazují stávající čísla, klapne jen stěží. Analytici ze společnosti IHS Markit naznačují, že letos se Alfa celosvětově nejspíše nedostane přes 120 000 nových aut, tedy zůstane o 50 tisíc za plánem. Oproti loňským 73 000 registrací tak sice jde o růst, Alfa však k přežití potřebuje citelně více.
Odhaduje se, že z oněch 5 miliard Eur automobilka proinvestovala již polovinu, na svět ale přivedla jen dva nové vozy - sedan Giulia a SUV Stelvio. První se měl každoročně postarat o alespoň 75 000 registrací, nicméně v Evropě bylo od května 2016, kdy vůz přišel na trh, do letošního dubna prodáno jen 18 908 vozů. Tedy zlomek toho, co si Marchionne vysnil. Navíc dechberoucí není ani návrat do Států, kde se od ledna 2017 prodalo jen 1 600 aut.
Giulia tedy výrazně zaostává za prodejními cíli, což ale není jen vina samotného vozu, značky či jejího šéfa, ale také poklesu zájmu o tradičně koncipované modely. Prim mezi zákazníky nyní hrají crossovery a SUV, daleko větší tlak nově leží na bedrech modelu Stelvio. To sice přichází v pravou chvíli, neboť poptávka po prémiových vozech jen roste, nicméně na druhou stranu v segmentu již operují Audi, BMW, Mercedes i alternativy jako Jaguar F-Pace a Volvo XC60.
Alfa tedy míří do ostře sledované kategorie, za sebou má ale zatím jen vstup na evropské trhy. V zámoří se stále ještě čeká na oznámení cen a specifikací, což vysvětluje odhady, které počítají s pouhými 20 000 registracemi ve Spojených státech. Co je navíc horší, toto číslo představuje nejen prodeje SUV, ale také již zmiňovaného sedanu Giulia. V segmentu prémiových crossoverů se přitom loni v USA prodalo zhruba 360 tisíc nových aut a letos bude výsledek ještě vyšší.
Alfa tedy sice roste, nicméně i nadále strádá. Velmi pravděpodobně lze proto zapomenout na touhu Marchionneho, aby příští rok automobilka dosáhla zisku. Výhled do budoucna navíc není lepší. Značka sice chystá dva další crossovery - jeden kompaktní, který možná bude pojmenován Kamal, druhý větší a zřejmě dorazí pod názvem Castello - nicméně s jejich příchodem nelze počítat dříve než v roce 2019.
Navíc je otázkou, kolik peněz bude utraceno za vývoj této dvojice. Platforma Giorgio, která má podepírat celou skupinu nově příchozích, sice hotova je, novinkám se ale musí přizpůsobit. Poté tu máme testování, evoluci motorů a další. Je proto možné, že Alfě vyjdou peníze maximálně na pět nových aut, poté ale finanční toky vyschnou. A při pohledu na nízké registrace k jejich naplnění hned tak nedojde.
Bude tedy i pátý Marchionneho pokus o oživení Alfy Romeo neúspěšný? To zatím se stoprocentní jistotou nelze říci, indicie ale zatím skutečně nevedou k pozitivním závěrům. V tuto chvíli to vypadá, že o úspěchu či neúspěchu oživení Alfy rozhodne přijetí Stelvia - pokud se to nestane prodejním hitem, pak se slavná italská značka může stát hříčkou historie stejně jako sesterská Lancia...


































Alfa Romeo Giulia není po prodejní stránce žádný šlágr...
...Stelvio má pro změnu pomalý nájezd na světové trhy i nemalou konkurenci. Pokud neuspěje ani to, žádná Alfa do budoucna být nemusí
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 7 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 9 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 10 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva