Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo 4C v čelním střetu: tvrdý crash test v reálu
19.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) 4C sotva spatříte jezdit, natož pak bourat. Tohle je její asi nejvážnější zdokumentovaná nehoda.
Alfa Romeo 4C je skutečně výjimečné auto. Je to takový svatý grál automobilového downsizingu, a to nikoli jen motorového. Tenhle stroj je prťavý i vedle Škody Fabia a je také mimořádně lehký - jakou suchou hmotnost udává Alfa hodnotu jen 895 kilogramů a není těžké ji věřit. I s čtyřválcem o objemu necelého jedenatřičtvrtě litru s jediným turbodmychadlem, která dává výkon nejvýše 241 koní, tohle auto pálí jak zběsilé a pokud mu dáte prostor, na tachometrových 280 km/h jej zastaví jen omezovač.
Pneumatiky tohoto malého děla, chce se říci dělíčka, přitom více než co jiného připomínají ty z jízdního kola a věřte, že navzdory všem kouzlům konstruktérů vás při jízdě takovým kalupem nejednou napadne, co by se asi stalo, kdyby tahle jízda tak úplně nedopadla. Jak jsme zmínili v našem podrobnějším testu, stačí pouhé zafoukání bočního větru, vlastně méně než to, stačí jen projet kolem kamionu, který na chvíli změní aerodynamické poměry a začínáte myslet na to, jestli jste notáři dali poslední verzi své závěti.
Obavy o vlastní bezpečnost přitom nejsou dány jen vrtošivostí vozu při extrémní jízdě, ale také zmíněnými fyzickými parametry. Teorie o Davidu a Goliášovi známe všichni, praxe ale bývá jiná - David obvykle dostane na frak a o Goliáši raději ani nikomu nevypráví. A představa, že „zahučíte” s 1,1 metru vysokým autem o hmotnosti 0,9 tuny pod kola jiného vozu vážně nezní příliš lákavě.
Odpověď všemožné morbidní otázky ale Alfa nedává, taková auta crash testy se zveřejňovanými výsledky obvykle neprocházejí. Kupé 4C není výjimkou a vzhledem k tomu, že na tohle auto se už léta píšou pořadníky, jsme zatím neměli mnoho příležitostí vidět jej na sinici, natož při skutečné nehodě. Pár zdokumentovaných ťukanců tu bylo, včetně jednoho v režii samotné Alfy v Goodwoodu, ale to bylo vše. Až do včera.
Právě včera večer totiž nezvládl řízení černé 4C na tzv. Europabaan u města Woerden holandský majitel vozu. Podle dostupných informací dostal smyk a přes středový ostrůvek si to namířil přímo do protisměru, kde na něj čekala rozjetá Toyota (Corolla) Verso. Došlo k celkem tvrdému čelnímu střetu, při němž se otevřely přední airbagy obou aut. Oba řidiči byli zatím blíže nespecifikovaným způsobem vážněji zraněni a museli být hospitalizováni, jsou však mimo ohrožení života. A jak dopadla Alfa?
Docela dobře, řekli bychom, o rozpadu 4C na trsátka ale nemůže být řeč. S ohledem na to, že se vůz střetl v jistě nemalé rychlosti s vysokou a relativně těžkou Toyotou a to ne zcela ideálním způsobem (spíše lehce na bok než čistě na příď), lze kvitovat, že nedošlo ani k výraznější deformaci vozu za hranicí A-sloupku. Ostatně, značná část vozu je vyrobena z karbonu a i tomu může řidič děkovat, že si maximálně chvíli poleží „ve špitálu”.
Pro auto tedy nehoda zas tak dobře nedopadla, škoda na 4C je dle policie bohužel totální a v tomto případě to asi nelze rozporovat. No, podívejte se na to - i když při tomto karambolu nikdo neutrpěl újmy, upozorňujeme, že úplně s klidným srdcem všechny obrázky přejít nelze...
Malá a lehká 4C si při čelním střetu s podstatně větší a těžší Toyotou nevedla špatně
Zdroj: Woerden.tv přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva