Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Neříkáme, že Italové podváděli. Výsledku 8:04 ale na Nordschleife dosáhli trochu jinak než konkurence, s níž se rádi srovnávají.
V polovině září se objevily tehdy nepotvrzené, ale věrohodné zprávy o tom, že Alfa Romeo 4C dosáhla na Severní smyčce Nürburgringu času 8 minut a 4 sekund. To z ní dělá držitele rekordu v kategorii automobilů produkujících výkon do 250 koní, navíc se italskému sporťáčku povedlo vyrovnat výkon respektovaného Porsche Cayman S. Ve srovnání s takovým BMW M3 E92 je Alfa Romeo 4C rychlejší o jednu sekundu a dokonce o čtyři sekundy je lepší než Renault Mégane RS 265 Trophy.
Tento rekord byl momentálně potvrzen, stejně jako se italská automobilka rozhovořila o detailech. Víme tedy, že za volantem seděl inkriminovaného 12. září v rámci rekordního kola Horst von Saurma, který již má se Zeleným peklem své zkušenosti. Je tu však několik věcí, které naznačují, že až tak férové to vůči výše uvedeným vozům nebylo.
První důvod vidíte sami na fotkách. Alfa Romeo je samolepkami ověšená více než vánoční stromek, což mělo za následek zlepšení aerodynamického odporu. Tím sice kupé 4C příliš nezískalo, na Ringu se však počítá každá desetinka. A o ty jistě italské automobilce bezesporu šlo, jinak by vyrazila se zcela standardním vozem.
Tím se dostáváme k důvodu číslo dva, který mohl pro změnu zlepšit klidně o více než deset sekund. Rekordní vůz totiž používal speciálně vyvinuté (spolupráce s Pirelli prý zabrala téměř rok) pneumatiky P Zero Trofeo. To jsou semi-slicky a i když jsou legálně použitelné v běžném provozu a na vůz je možné je objednat z výroby (z hlediska relevance rekordního času pro sériový vůz je tedy vše naprosto v pořádku), všichni jmenovaní konkurenti používali standardní silniční pneumatiky, maximálně ve specifikaci pro daný model. Ve srovnání s takovými Bridgestone Potenza RE050A, které používal Mégane RS nabízejí Trofea o poznání lepší přilnavost.
Nic z toho samozřejmě nesnižuje schopnosti Alfy Romeo 4C nebo Horsta von Saurmy, jen uvádíme celou pravdu. Pokud tedy budete chtít dosáhnout stejného času, je třeba sáhnout po správných pneumatikách a možná i oblepit karoserii...



Alfa Romeo 4C se na Ringu pohybovala s minimálním aerodynamickým odporem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB