Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa potvrdila čas 4C z Ringu, dosáhla jej se semi-slicky a oblepenou karoserií
18.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Neříkáme, že Italové podváděli. Výsledku 8:04 ale na Nordschleife dosáhli trochu jinak než konkurence, s níž se rádi srovnávají.
V polovině září se objevily tehdy nepotvrzené, ale věrohodné zprávy o tom, že Alfa Romeo 4C dosáhla na Severní smyčce Nürburgringu času 8 minut a 4 sekund. To z ní dělá držitele rekordu v kategorii automobilů produkujících výkon do 250 koní, navíc se italskému sporťáčku povedlo vyrovnat výkon respektovaného Porsche Cayman S. Ve srovnání s takovým BMW M3 E92 je Alfa Romeo 4C rychlejší o jednu sekundu a dokonce o čtyři sekundy je lepší než Renault Mégane RS 265 Trophy.
Tento rekord byl momentálně potvrzen, stejně jako se italská automobilka rozhovořila o detailech. Víme tedy, že za volantem seděl inkriminovaného 12. září v rámci rekordního kola Horst von Saurma, který již má se Zeleným peklem své zkušenosti. Je tu však několik věcí, které naznačují, že až tak férové to vůči výše uvedeným vozům nebylo.
První důvod vidíte sami na fotkách. Alfa Romeo je samolepkami ověšená více než vánoční stromek, což mělo za následek zlepšení aerodynamického odporu. Tím sice kupé 4C příliš nezískalo, na Ringu se však počítá každá desetinka. A o ty jistě italské automobilce bezesporu šlo, jinak by vyrazila se zcela standardním vozem.
Tím se dostáváme k důvodu číslo dva, který mohl pro změnu zlepšit klidně o více než deset sekund. Rekordní vůz totiž používal speciálně vyvinuté (spolupráce s Pirelli prý zabrala téměř rok) pneumatiky P Zero Trofeo. To jsou semi-slicky a i když jsou legálně použitelné v běžném provozu a na vůz je možné je objednat z výroby (z hlediska relevance rekordního času pro sériový vůz je tedy vše naprosto v pořádku), všichni jmenovaní konkurenti používali standardní silniční pneumatiky, maximálně ve specifikaci pro daný model. Ve srovnání s takovými Bridgestone Potenza RE050A, které používal Mégane RS nabízejí Trofea o poznání lepší přilnavost.
Nic z toho samozřejmě nesnižuje schopnosti Alfy Romeo 4C nebo Horsta von Saurmy, jen uvádíme celou pravdu. Pokud tedy budete chtít dosáhnout stejného času, je třeba sáhnout po správných pneumatikách a možná i oblepit karoserii...



Alfa Romeo 4C se na Ringu pohybovala s minimálním aerodynamickým odporem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
před 6 hodinamiStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před hodinouČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 37 minutamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 2 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 3 hodinamiChtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 17:59 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- Rychlodotazy 03.31. 16:12 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) před 2 hodinami - HondaMan
- Policejní kontroly a měření včera - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... včera - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy včera - pavproch
- Rady k výběru auta? 03.29. 14:54 - SRQ89