Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Agónie nebude pokračovat, VW Phaeton končí. A zavřena bude i jeho továrna
17.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Slabá poptávka snížila denní produkci vlajkové lodi Volkswagenu na pouhých 8 aut. Tři sta dělníků tak bude nově montovat Golfy, Passaty či Porsche.
O kauze Dieselgate jsme sepsali již mnoho článků a ani ten dnešní jistě není posledním. Emisní skandál Volkswagenu má zkrátka enormní rozměry, přičemž automobilka kupříkladu ještě neoznámila, jakým způsobem hodlá modifikovat pohonné jednotky aut prodaných v Americe. Evropské záměry však již ozřejmeny byly, pročež víme, že svolávací akce vozů osazených motory TDI EA 189 začne v lednu.
Dobrou zprávou pro české motoristy může být fakt, že v tuzemských luzích a hájích nepůjde o akci povinnou, jako v sousedním Německu, nýbrž dobrovolnou. Podle nejnovějšího stanoviska (už jej párkrát změnil...) ministra dopravy Dana Ťoka se totiž řídíme regulemi platnými pro Velkou Británii, kde taktéž nebudou muset motoristé do servisů na základě příkazu. Nicméně vláda zvažuje pobídky, jak do servisů „nahnala“ co nejvíce řidičů.
My si ovšem dnes výrazněji posvítíme právě na zmiňované Německo, konkrétně pak na továrnu Volkswagenu v Drážďanech, kde je vyráběn Phaeton. Tedy srdeční projekt bývalého šéfa koncernu Ferdinanda Piecha, jehož vývoj stál více než miliardu Eur (cca 27 mld. Kč). Prodejní výsledky však nikdy zdaleka nenaplnily očekávání a v posledních letech zamířily k samotnému dnu. České zastoupení VW jej přestalo nabízet letos a aktuálně dělníci montovali už pouhých osm vozů denně.
S ohledem na již ohlášené škrty související právě s Dieselgate tak dochází k logickému kroku, jímž bude ukončení výroby. Linky se zastaví na konci března příštího roku a uzavřena bude i samotná továrna, která momentálně není s to zajišťovat výrobu jiného modelu. Nestane se tak ale na věky, na stejném místě by se v budoucnu měla vyrábět zřejmě elektrická nové generace Phaetonu, jehož datum příchodu na trh je ale zatím ve hvězdách. Hovoří se o roce 2019, což není zrovna zítra.
Daným krokem bude ovlivněna práce tří stovek z 500 dělníků, kteří kromě bílých uniforem nosí rovněž bílé rukavičky. 120 z nich by přitom mělo dojíždět do 120 kilometrů vzdáleného Zwickau, kde budou montovat modely Golf a Passat. Mimo to rovněž zástupci odborů jednají s místní pobočkou Porsche, která by mohla nabídnout alespoň dočasné pracovní pozice zbytku.
S přílivem nových stálých pracovních sil ovšem dojde k nevyhnutelnému, tedy k redukci přibližně 600 agenturních dělníků. S tímto krokem již byly odbory seznámeny, protestů se tak nejspíše nedočkáme. To už je ale trochu jiný příběh...



Výroba Volkswagenu Phaeton skončí v březnu příštího roku
Architektonicky skvostná továrna na jeho výrobu bude uzavřena
Poslední pokus dobýt svět uskutečnil Phaeton v Číně. Což je také jediný trh, kde je jakž takž úspěšný
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 11 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan