Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
7 superaut, která nové Porsche Panamera pokořilo na Ringu. A co bude dál?
30.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace Panamery Turbo s 550 koňmi a sériovým obutím pokořilo Zelené peklo v takovém kalupu, že za sebou nechala i smetánku supersportů.
Nová generace Porsche Panamera již hezkých pár hodin není zahalena rouškou tajemství, nýbrž dává patřičně na odiv své pohledněji stylizované pozadí s pozoruhodným skládacím přítlačným křídlem. Šéfdesignér značky Michael Mauer přitom uvedl, že čtyřdvířko se především v těchto ohledech nechalo inspirovat sportovními modely značky. Jde zejména o pásek propojující světlomety, který se stal jedním z prvků definujících identitu značky. Do budoucna jej tak má dostat každý vůz ze Zuffenhausenu, byť jeho podoba se bude alternovat.
Mimo to hodlá Porsche výrazněji sázet také na digitální techniku, což se projevuje celou plejádou displejů nahrazujících klasická tlačítka. „V rámci interiéru jsme vždy byli kritizováni za přílišné množství tlačítek, přičemž někteří říkali, že vypadají staromódně. Chtěli jsme tedy modernější pojetí. Dalším důvodem je ten fakt, že v novém světě digitalizace máme více možností ke kombinaci funkcí. Přesto ale lpíme na logice, takže stačí jediný dotyk a máte přístup k řadě věcí.“
„Centrálně umístěný otáčkoměr je přitom nejlepší ukázkou toho, jak dokážeme zkombinovat moderní a starý svět. Pokud se na něj podíváte do detailu, zjistíte, že vypadá jako drahé hodinky. V kombinaci s digitálními displeji vytváří působivý dojem. Je to způsob, jakým Porsche kombinuje tradici s budoucností,“ dodává k novince Mauer, pro kterého byla práce na předchůdci vůbec prvním úkolem, jaký u značky ze Zuffenhausenu musel splnit. A jak už víme, do nebe za jeho splnění vynášen nebyl.
Dnešní šéf designu Porsche dále zmiňuje, že automobilka naslouchala kritice zákazníků, jenž mířila zejména na zadní partie první generace, a právě proto došlo k zásadnímu přepracování. Ve výsledku tu tedy máme pohlednější vůz napěchovaný digitálními technologiemi, který je navíc rychlejší než předchůdce. V tomto směru přitom prim udává verze Turbo, která dostala do vínku 550 koní.
Podle dalších informací by ovšem tato porce měla být pouhým začátkem. Značka totiž má chystat verzi inspirovanou hybridním 918 Spyder, která taktéž spáruje spalovací jednotku s elektromotorem. Dočkat bychom se přitom měli zhruba 700 koní, což představuje nemalý nárůst. Akcelerace z klidu na stovku by tak mohla klesnout ke třem sekundám, možná dokonce i pod tuto metu.
Novinka by do prodeje dorazila jako Panamera Turbo S Hybrid, přičemž spekulace dále zmiňují ještě variantu Turbo S. Ta by logicky zůstala pouze u nového čtyřlitrového osmiválce, jeho výkon by však narostl někam k 570 až 580 koním. Na druhé straně spektra se pak pro změnu objeví základní modely osazené šestiválci a pohonem zadních kol.
Tím bychom dodatečné povídání o čtyřdvířku ze Zuffenhausenu mohli skoro uzavřít, jedna věc nám ale nedá spát - čas Panamery Turbo ze Severní smyčky Nürburgringu, kam se vůz vydal ve zcela standardním stavu a na běžném obutí. Jedinou změnou byla instalace ochranné klece, která víceméně jen navýšila o pár kilogramů hmotnost, jakkoli někteří mohou namítat, že mohla pozitivně ovlivnit torzní tuhost.
Bez ohledu na to, jak budete vnímat tento aspekt, novinka takřka jednadvacetikilometrový okruh obkroužila za už dříve probíraných 7 minut a 38 sekund. Pokořila tím nejen dosavadní nejlepší čas mezi sedany (patřil Alfě Romeo Giulia QV, jakkoli je otázkou, zda označování Panamery slovem „sedan” je zcela korektní), ale i pozoruhodnou plejádu supersportovních kupé posledních let, kterým byste asi stejnou výkonnost jako relativně velkému, těžkému a luxusnímu čtyřdvířku (či pětidvířku, chcete-li) asi nehádali.
7 superaut, která mají na Norschleife horší čas než Panamera 2017
I to svědčí o tom, jak sakramentsky rychlá nová Panamera je. Podívejte se na to sami, znovu zmíníme i předevčírem publikované video krátce dokumentující rekordní pokus...
7. Lamborghini Murciélago SV: 7 minut a 42 sekund



6. Chevrolet Camaro ZL1: 7 minut a 41,27 sekundy
5. Mercedes-Benz SLS AMG: 7 minut a 40 sekund
4. Porsche 911 GT3 (997): 7 minut a 40 sekund
3. Porsche 911 Turbo (997): 7 minut a 39 sekund
2. Ferrari F430 Scuderia: 7 minut a 39 sekund
1. Alfa Romeo Giulia QV: 7 minut a 39 sekund
Video s novým Porsche Panamera Turbo na Nordschleife
Fotografie nového Porsche Panamera Turbo
Zdroje: Autocar, [https://www.carthrottle.com/post/7-seriously-fast-cars-the-new-porsche-panamera-turbo-just-beat-around-the-nurburgring/ Car Throttle]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Sportovní verze legendární Lady Niva dostane hned dva nové motory, běžní smrtelníci si ale budou moci koupit jediný
4.3.2025Auta „zrádců Tesly” už nemohou vystát ani jejich velcí příznivci, život s nimi se snadno změní v noční můru
4.3.2025Britové srovnali skutečné náklady na provoz nejžádanějších aut za 3 roky, nejhorší je samozřejmě elektromobil
4.3.2025Chcete nové auto bez obří obrazovky uprostřed palubky? I v roce 2025 taková koupíte, v budoucnu na tom můžete vydělat
4.3.2025Žádné vizualizace. Někdo si vážně nechal nad městem postavil tuhle brutalistickou pevnost jako z bondovek, teď ji prodává
4.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19