Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5,0 V10, manuál, 507 koní. U nás nedostupný sen puristů může být váš, levně
6.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto v Evropě běžně dostupné není a když je, stojí hodně. Tohle ne, má přitom spoustu nových dílů a vypadá velmi zachovale.
Chcete-li BMW M5 generace E60, stačí si projít inzerci, pár si vybrat, jet se na ně podívat a koupit to nejlepší v rámci rozpočtu. Nejlevnější kusy, které nevypadají zralé na shoz ze skály, dnes pořídíte okolo půl milionu Kć, všechny ale budou mít jednu vlastnost - převodovku SMG. Pokud chcete v Evropě koupit M5 E60 s manuální převodovkou, je situace o mnoho složitější.
Těchto aut je v Evropě jako šafránu, ze stejně bizarních důvodů, které jsme probírali nedávno - automobilka sice M5 E60 s manuálem vyráběla, dokonce v Německu, v Evropě jej ale neprodala ani tomu nejvěrnějšímu zákazníkovi. Tahle auta se tedy na starý kontinent dostala jen přes USA a k dispozici jich bývá pár za rok. Ze stovky dostupných kusů M5 E60 na Mobile.de je aktuálně s manuální převodovkou na prodej jen jedno, a to kousek, o kterém jsme psali v únoru. Takže je možné, že ho z nějakého důvodu nikdo nechce, pravděpodobně proto, že je velmi drahé - přes 1,1 milionu Kč.
Dnes tu máme další exemplář, který je k mání v Polsku, konkrétně v ne tak daleké Vratislavi. Jak se můžete přesvědčit na 130 fotografiích níže, jeho stav je vizuálně blízký dokonalosti, a to i přes fakt, že má najeto 121 tisíc kilometrů. Samozřejmě, dokonalé umytí, naleštění a vyčištění udělá divy, ale o tohle auto se majitel očividně dobře staral. A prodejce za něj nežádá nesmyslné peníze - 99 999 zlotých, tedy asi 629 tisíc korun. V podstatě cenu odpovídající verzím s SMG, to je nebývalé, však jde o skoro poloviční cenu ve srovnání s druhým nabízeným kusem.
Za cenu nové, lépe vybavené Octavie tu dostanete atmosférický desetiválec, který svých 507 k a 520 Nm posílá na zadní kola přes manuální převodovku. Jistě, nebude nové, ale podle dostupných údajů má kompletně zdokumentovanou historii a aktuální majitel ho má od doby, kdy mělo najeto 20 tisíc kilometrů. V 90 tisících prý dostalo velký servis; v posledních dvou letech do něj bylo na servise investováno 23 tisíc zlotých, tj. asi 144 tisíc korun.
Na palubě je maximum tehdy možné výbavy, což znamená vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná zadní vnější místa a třízónovou klimatizaci, mimo jiného. Navigaci považujte za samozřejmost, bonusem budiž, že umí zobrazit dopravní informace v reálném čase. I pasažéři vzadu můžou připojit telefon či iPod pomocí konektoru na středové konzoli a jsou tu dvě 12V zásuvky pro nabíječky. Kromě toho jsou ve výbavě také adaptivní xenonové světlomety a satelitní rádio. A plaketka, jak do zavazadelníku uložit čtyři golfové bagy. Sice drobnost, ale tak kuriózní, že ji musíme zmínit.
Cenu této nabídky jsme zmínili výše a je vážně nízká s ohledem na to, co tohle auto nabízí. Samozřejmě je ale potřeba se připravit na to, že servisní náklady budou vyšší než na onu Octavii, zábavy za volantem ale užijete ještě mnohem více. Nehledě na to, že pětka E60 pořád obstojí i jako reprezentativní či prostorné cestovní auto...


































































































































Krásná M5 E60 s manuálem a za dobré peníze. Kdo by odolal?
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jaguar poprvé ukázal v akci své přelomové auto, i s celebritou „za volantem”. Přiznává, že s ním přijde o 85 procent zákazníků
11.3.2025Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025Drsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
11.3.2025Faceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” motorem, jeho největší dnešní problém je jinde
11.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva