Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024 | Petr Miler
Pokud milujete auta, která do jednoho celku vměstnávají maximum různorodých vlastností, stěží lze zajít dál než sem. Tohle auto má výkon, není přitom užrané, odveze velkou rodinu i s přívěsem a nechybí mu ani luxus a styl. Navíc nestojí miliony.
Vsadíme se, že většina nadšených automobilistů touží po garáži s několika vozy, z nichž každý by skvěle plnil konkrétní účel. Nějaké to sportovní kupé či roadster, něco malého do města, úsporné rodinné auto na delší pohodlné přesuny, SUV na ježdění na chatu... Je to ideál svého druhu a neříkáme, že tomu nerozumíme, známe ale lidi, kteří to tak mají. A stejně nejsou spokojení.
Problém je v tom, že málokdy dokážete předem říci, že to které auto vytahujete jen pro jeden konkrétní účel. Možná to půjde při nějaké nesmyslné víkendové projížďce, ale jakmile jde o aspoň trochu smysluplnou cestu, něco vám začne kazit plány. Chtěli byste si sjet, ale potřebujete místo pro tři, a tak roadster nevezmete. Jedete daleko, ale najednou vám na německé dálnici přijde váš dvoulitrový diesel slabý. Užíváte si s vaším 500koňovým sporťákem, ale kdo chce tankovat každých 200 nebo 300 km? I velmi dobře situovaní lidé tak nakonec skončí u toho, že stejně skoro pořád jezdí jedním autem, které maximum kýženého spojuje v jedno. Nakonec i proto, že nechtějí přendávat některé věci z aut, moc přemýšlet nad tím, co budou s autem dělat atp. Však co nakonec komu chybí v BMW 740d xDrive?
Dobrý kompromis tak vždy má své kouzlo a co dnes vidíte před sebou, je kompromis kompromisů, který spojuje dohromady zdánlivě neslučitelné věci. Je to výkonný a přitom úsporný, praktický a přitom luxusní kombík, který umí jet v jednu chvíli skoro 290 km/h a v jinou si to šinout za 5,5 litru venkovem. Dokáže pobrat klidně 7 lidí a ještě přidat přívěs s čímkoli, i když v umí také být reprezentativním vozem při obchodní schůzce. Tohle má své kouzlo.
Jedná se o Audi A6 Avant předchozí generace. A pokud marně pátráte v paměti, kdy Audi něco takového nabízelo, pak nenabízelo, jde částečně o dílo dodatečných úprav. Základem se stala A6 Avant ve verzi 3,0 BiTDI Competition, tedy standardně 326koňová naftová rodinná střela. Tohle je ale čtyřistakoňová bestie v sedmimístném provedení.
O sedmimístných kombících už jste možná slyšeli, Mercedes nebo Volvo takové vozy nabízelo či nabízí i z továrny, stejného stavu se ale kupodivu dá dosáhnout i kompletně homologovanou dodatečnou úpravou. Pravda, oproti Mercedesu chybí cestujícím úplně vzadu místo pro nohy, takže se sedí víceméně na podlaze, ale pro malé děti to nebude problém, naopak.
Ani ona zelená barva není původní, je to fólie přehozená přes šedý lak Daytona. A nakonec tu máme motor. O jeho úpravu se postarala v Nizozemsku respektovaná firma Van Vught Tuning, která z třílitrového dieselu vyklepala zmíněných 400 koní a také 800 Nm. To umožňuje sprint na stovku za méně než 5 sekund a podle majitele vůz na Autobahnu dosahuje rychlosti blížící se 290 km/h. Přitom prý opravdu není problém jezdit pod 6 litrů nafty na 100 km, pokud této dynamiky nevyužijete.
Auto je pochopitelně nabízené ojeté a jeho 164 tisíc najetých km není málo. Na to a na devítileté stáří ale nevypadá ani trochu zničeně. A cena 35 950 Eur, tedy asi 900 tisíc Kč, není vzhledem k šíři talentu tohoto auta a jeho přetrvávající vizuální atraktivitě až tak vysoká. Posuďte sami, nám se tento maximix zamlouvá.





















Sympatická zelená, 400 koní, nízká spotřeba a 7 míst na palubě i s koulí za zadkem. Co víc si přát v jednom autě, které nemá dva metry na výšku? Foto: Ronny Visser, publikováno se souhlasem
Zdroj: Ronny en Alina Visser@Marktplaats
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva