30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu

Výkonová válka znamená, že ani 200 koní mezi rychlými kompakty dnes nic neznamená. Přibývá i automatů, čísla zrychlení jsou ale ohromující.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu

2.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Výkonová válka znamená, že ani 200 koní mezi rychlými kompakty dnes nic neznamená. Přibývá i automatů, čísla zrychlení jsou ale ohromující.

Výkonová válka má jednu výhodu - kompakty jsou rychlejší než kdy dříve, aniž by přitom byly dražší. I když jsme co chvíli ohromováni novými supersporty s extrémními výkony, jsou to paradoxně vozy z druhého konce nabídky, na nichž je evoluce znát nejvíce. Považte, že dnes za méně než 700 tisíc Kč koupíte třeba takový Seat Leon Cupra, který na stovku zrychlí za méně než 6 sekund, posléze akceleruje ještě přesvědčivěji a Nordschleife udolá v čase pod 8 minut. To jsou hodnoty v lecčems blízké nebo i lepší než u dnes ikonické BMW M3 E46 starší klidně o pouhých 10 let. I když můžeme argumentovat docela jinými emocemi, které dokáží obě auta vzbuzovat, v otázce rychlosti jsou fakta jasně dána. A za M3 E46 jste před oněmi 10 léty museli zaplatit dvakrát až třikrát více peněz.

A evoluce je znát i v rámci nižší střední třídy. Dvě stovky koní pod kapotou Golfu GTI páté generace, auta nijak starého a už vůbec ne pomalého, jsou dnes tak málo, že by se s nimi nedostal ani do třetí desítky žebříčku dnes nejlépe akcelerujících kompaktů na trhu. Nejslabší auto tu má 220 koní a zrychluje na stovku pod 7 vteřin. A ani to není hot hatch.

Na prvních místech už jiné než ostré modely nenajdeme a stroje jsou to povětšinou německé. Nikoliv překvapivě tu není moc dieselů a většina aut má automatickou nebo dvouspojkovou převodovku, protože samotnou změnu převodů prostě zvládnou rychleji. A spousta strojů také má čtyřkolku, což souvisí se sledovanou disciplínou - zrychlením z klidu na stovku. V případě jakéhokoli letmého startu či akcelerace na vyšší rychlost by už karty byly rozdány jinak. Pro úplnost uvádíme vždy i maximální rychlost, tady už ale mnoho zajímavého nenajdete - omezovače vládnou, bohužel. Ale už nezdržujme, tady je třicet aktuálně nejlepších.

29. - 30. Volkswagen Beetle 2,0 TSI: 6,7 s

Jedno ze dvou posledních míst získává Volkswagen Beetle, stroj, který možná na trhu nebude dlouho kvůli snaze VW osekat náklady. Se svými 220 koni ale na tenhle seznam stačí.

Výkon: 162 kW/220 koní
Poměr výkon/hmotnost: 157,7 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,7 s
Maximální rychlost: 233 km/h


30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 1 - Test VW Beetle GSR 2014 3230 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 2 - Test VW Beetle GSR 2014 3830 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 3 - Test VW Beetle GSR 2014 46

29. - 30. Škoda Octavia RS 230

„Standardní” Octavia RS je velmi rychlé auto, na tenhle žebříček ale ani nedosáhne. Šťavnatější verze RS 230, jejíž schopnosti vám brzy přiblížíme v prvním testu, už tu je. Zrychlení 6,7 vteřiny je ovšem „pouze” na roveň výše zmíněnému Beetlu.

Výkon: 169 kW/230 koní
Poměr výkon/hmotnost: 159,2 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,7 s
Maximální rychlost: 250 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 4 - Skoda Octavia RS 230 nova sada Perex lepsi30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 5 - Skoda Octavia RS 230 nova sada 0230 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 6 - Skoda Octavia RS 230 prvni foto 01

26. - 28. Volkswagen Scirocco GTS: 6,5 s

Tenhle stroj se u nás aktuálně neprodává, ale to na jeho schopnostech nic neubírá. Není silnější než Beetle nebo Octavia RS 230, ale je lehčí, jak vidno z poměru výkonu a hmotnosti. A vypadá vážně dobře.

Výkon: 162 kW/220 koní
Poměr výkon/hmotnost: 161,8 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,5 s
Maximální rychlost: 246 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 7 - 30nejkom vw scirocco gts 0130 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 8 - 30nejkom vw scirocco gts 0230 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 9 - 30nejkom vw scirocco gts 03

26. - 28. Volkswagen Golf GTI: 6,5 s

Stejně rychlý jako Scirocco GTS je i Golf GTI sedmé generace, třebaže má poměr výkonu ku hmotnosti ještě o něco lepší. Je zde řeč o verzi s manuální převodovkou, ale s DSG je na tom GTI se zrychlením stejně - možná řadí rychleji, převody má ale delší.

Výkon: 162 kW/220 koní
Poměr výkon/hmotnost: 162,9 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,5 s
Maximální rychlost: 246 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 10 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 00830 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 11 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 01430 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 12 - Test VW Golf 7 GTI srovnavaci 016

26. - 28. Ford Focus ST: 6,5 s

Focus ST je silnější, ale to mu přesto nepomůže k lepšímu zrychlení a ve velkém ani lepší maximálce ve srovnání s 220koňovými Volkswageny.

Výkon: 184 kW/250 koní
Poměr výkon/hmotnost: 173,6 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,5 s
Maximální rychlost: 248 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 13 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03c30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 14 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 03d30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 15 - Ford Focus ST facelift 2015 oficialni foto 04a

24. - 25. Mercedes CLA 250 Sport 4Matic A/T: 6,4 s

O setinku lepší než Ford je Mercedes CLA 250, obdoba testovaného A 250 Sport, ale pouze ve variantě s automatickou převodovkou. Pokud byste zůstali u manuálu a předokolky, jeho 218 koní by stačilo opět „jen” na 6,5 vteřiny. Kombík je ještě pomalejší.

Výkon: 160 kW/218 koní
Poměr výkon/hmotnost: 146,4 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,4 s
Maximální rychlost: 250 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 16 - 30nejkom mercedes cla 250 sport 0130 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 17 - 30nejkom mercedes cla 250 sport 0230 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 18 - 30nejkom mercedes cla 250 sport 03

24. - 25. Volkswagen Golf GTI Performance: 6,4 s

Třebaže je Golf GTI Performance stejně výkonný jako Octavia RS 230, ve zrychlení je lepší, a to rovněž s manuální převodovkou. Má lepší poměr výkonu ku hmotnosti.

Výkon: 169 kW/230 koní
Poměr výkon/hmotnost: 166,4 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,4 s
Maximální rychlost: 250 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 19 - Test VW Golf VII GTI Performance 00730 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 20 - Test VW Golf VII GTI Performance 00830 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 21 - Test VW Golf VII GTI Performance 012

21. - 23. Mercedes A 250 Sport 4Matic A/T: 6,3 s

Hatchback A 250 možná má stejný motor jako CLA 250, ale na stovku to zvládne o desetinku rychleji, i přes horší poměr výkonu ku hmotnosti, který je v těchto sférách vůbec celkem nízký-

Výkon: 160 kW/218 koní
Poměr výkon/hmotnost: 144,9 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,3 s
Maximální rychlost: 240 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 22 - 30nejkom mercedes a 250 sport 0130 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 23 - 30nejkom mercedes a 250 sport 0230 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 24 - 30nejkom mercedes a 250 sport 03

21. - 23. Volvo V40 T5 A/T: 6,3 s

Švédský hatchback je o poznání silnější než ten německý, ve zrychlení to ale není vidět. Oba mají automatickou převodovku, zde ale může být nevýhodou pohon jen předních kol. Není to tak dávno, co se říkalo, že 250 koní je pro předokolku maximum...

Výkon: 180 kW/245 koní
Poměr výkon/hmotnost: 154,8 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,3 s
Maximální rychlost: 240 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 25 - 11spacu volvo v40 t5 0130 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 26 - 11spacu volvo v40 t5 01a30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 27 - 11spacu volvo v40 t5 02

21. - 23. BMW 125d A/T: 6,3 s

Dieselů na tomhle seznamu moc není, nové jedničkové BMW k nim ale patří. Po právu, je velmi rychlé a svých 224 koní promění ve zrychlení až 6,3 sekundy na sto, s automatickou převodovkou.

Výkon: 165 kW/224 koní
Poměr výkon/hmotnost: 149,3 k/t
Zrychlení na 100 km/h: 6,3 s
Maximální rychlost: 240 km/h

30 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 28 - 30nejkom bmw 125d 0130 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 29 - 30nejkom bmw 125d 0230 kompaktů s nejlepší akcelerací: bez 218 koní ani ránu - 30 - 30nejkom bmw 125d 03

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.