Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 výkonných kombíků s největšími kufry. Český stroj je těsně pod vrcholem
23.6.2018 | Mirek Mazal
Když se řekne kombík, nepředstavíte si výkonné auto. A když se řekne výkon, nepředstavíte si kombík. Oba tyto světy ale lze spojit, třeba v podobě následujících dvaceti strojů.
Stále oblíbenější SUV sice z globální perspektivy vytlačují kombíky z trhu, u nás ale stále mají své věrné zastánce. Auta s karoserií kombi sice ztrácí obratnost výchozích hatchbacků či sedanů, mají vyšší hmotnost a z principu jsou usedlejší, pro některé je ale velký kufr alfou a omegou. Často to sice je tak, že drtivou většinu roku jeho kapacitu nevyužijí, přesto ho s sebou neustále tahají.
Smysl převážení vzduchu po většinu roku nechme bokem do jiného tématu, pravdou je, že i mezi praktickými potřebami se může objevit požadavek na správnou dynamiku. V takovém případě stěží uspokojí tříválcová Fabia Combi, bude to chtít kombi s pořádným motorem.
Tento seznam výkonných kombíků s největšími kufry se ale nesoustředí jen na to. Výkon je tu jako důležitý parametr, pod 250 koní nemá jediné auto ze seznamu, který by jinak neměl konce. Všechny rychlé kombíky jsou seřazené podle velikosti zavazadelníku. Hlavním kritériem je maximální velikost kufru po sklopení sedadel, proto můžeme vedle sebe seřadit Seat, Škodu, Jaguar i Mercedes. A pro větší přehlednost ke každému kandidátovi přidáváme krom objemu úložného prostoru v litrech i objem a typ motoru a jeho výkon.
Nehledali jsme jen auta v současném prodeji, už proto následující žebříček není vyčerpávající. Našly by se i další vozy, které by se do něj daly vměstnat, my jsme ale vybrali dvacítku strojů, která nám přijde pestrá a nevyhýbá se ani vozům prodávaným na jiných kontinentech, o kterých jste dost možná nikdy neslyšeli. I tak se ve dvacítce nominovaných najde několik vážných adeptů na skutečný rodinný automobil, až to každého z nás jednou potká (pokud už jste neměli to štěstí). Některé se dají koupit jako nové, zbylé jsou v pohodě k mání na trhu s ojetinami, pokud by byl zájem provokovat souseda s největším kufrem ve své třídě...
20. Alfa Romeo 156 GTA Sportwagon
Maximální objem zavazadelníku: 1 180 litrů
Motor: 3,2 V6
Maximální výkon: 184 kW (250 koní)
Tahle Alfa Romeo sem vlastně nepatří, primárně byla dělána na krásu, ne na svážení nákladu. Vnitřními rozměry neohromí, ale proto tu pro srovnání měřítek je. To nejlepší se nachází na opačné straně vozu, pod přední kapotou, neboť zvuk V6 Busso vám dá snadno zapomenout na ostatní starosti. Ani výkon není na dnešní poměry zázračný, 156 GTA hraje na city.
19. Saab 9-3 Turbo X SportCombi
Maximální objem zavazadelníku: 1 273 litrů
Motor: 2,8 V6 turbo
Maximální výkon: 206 kW (280 koní)
V porovnání s konkurencí neměla sedanová verze 9-3 Turbo X co nabídnout. Nicméně, SportCombi ve verzi Turbo X je vynikající. Švédský přístup k designu se líbí odpůrcům masové produkce univerzálně tvarovaných automobilů. Saab 9-3 navždy zůstane originálem, nakonec i proto, že švédská automobilka je dlouho mrtvá a zakopaná hluboko pod zemí, bohužel.
18. Subaru Levorg STI Sport
Maximální objem zavazadelníku: 1 446 litrů
Motor: 2,5 H4 turbo
Maximální výkon: 224 kW (305 koní)
V Česku se prodává jen ochuzená verze s motorem 1,6 litru přeplňovaným turbodmychadlem. Zatraceně zajímavě vypadající kombi s přívětivým podvozkem existuje i ve verzi STI, ale do Evropy se kvůli emisím nikdy nedostane. To je obrovská smůla, protože Levorg toho umí nabídnout opravdu hodně.
17. Seat Leon Cupra ST 300
Maximální objem zavazadelníku: 1 470 litrů
Motor: 2,0 R4 turbo
Maximální výkon: 221 kW (300 koní)
Silný Seat s přídomkem Cupra dostal pohon všech kol a pořádnou porci výkonu. Stal se konkurentem Golfu R, proto zde nesmí oba zástupci svižného rodinného koncernu chybět. Kufr by mohl být větší, ale to už by bylo superlativů na adresu Seatu trochu moc.
16. Cadillac CTS-V Wagon
Maximální objem zavazadelníku: 1 484 litrů
Motor: 6,2 V8 kompresor
Maximální výkon: 415 kW (564 koní)
CTS-V Wagon byla vlastně kombi-verze Corvette C6 ZR1, dalo by se říci. Měla její kompresorový osmiválec a samozřejmě pohon zadních kol. Současné CTS-V v téhle karosářské verzi nevyrábí, bohužel.
15. Toyota Caldina GT-Four N-Edition
Maximální objem zavazadelníku: 1 490 litrů
Motor: 2,0 R4 turbo
Maximální výkon: 194 kW (260 koní)
První a druhá generace Caldiny byly japonské verze našeho Avensisu, ovšem tahle, třetí generace, už byla úplně jiným autem. Na design bude mít každý vlastní názor, podstatné tu je označení GT-Four, které když člověk vidí na Toyotě, vždycky musí zbystřit. I v tomto případě tu je přeplňovaný motor a pohon všech kol; bohužel v nabídce nebyl manuál. „N-Edition” není podle Nürburgringu, nýbrž podle Hiroma Naruseho, tvůrce vůbec první Toyoty s označením GT-Four.
14. Alpina B3 S Biturbo AWD
Maximální objem zavazadelníku: 1 500 litrů
Motor: 3,0 R6 biturbo
Maximální výkon: 324 kW (441 koní)
Derivát klasického BMW nabízí ještě větší výkon 441 koní, se kterým je možné kufry vozit rychlostí až 298 km/h. Stovka se mihne během 4,1 sekundy, což by mělo stačit. Posílená řada 3 s modrobílými znaky, ale s jiným naladěním je speciálním kombíkem pro znalce.
13. Opel Insignia OPC Unlimited ST
Maximální objem zavazadelníku: 1 530 litrů
Motor: 2,8 V6 turbo
Maximální výkon: 242 kW (325 koní)
Insignii Sports Tourer asi netřeba příliš představovat, protože ji na cestách člověk občas potká, třebaže byla nahrazena novější generací. Verzi Unlimited ale možná ano - neměla omezovač rychlosti, takže místo 250 km/h zvládla 270. Pochopitelně, zbytek zůstal na svém, od 320 koní po 1 530 litrů v kufru. Nová Insignia ve verzi OPC neexistuje, alespoň zatím.
12. Chrysler 300C SRT-8 E490 Touring
Maximální objem zavazadelníku: 1 602 litrů
Motor: 6,0 V8 V6
Maximální výkon: 317 kW (431 koní)
Chrysler 300C není absolutně to nejlepší, co by se dalo koupit v bazaru, ale jeho drsný smuteční zjev může někomu dělat dobře. Za titěrnými okny pod macatou karoserii se skrývá solidní prostor na nákup, po sklopení sedadel celých 1 602 litrů.
11. Volkswagen Golf VII R Variant
Maximální objem zavazadelníku: 1 620 litrů
Motor: 2,0 R4 turbo
Maximální výkon: 231 kW (310 koní)
V moderní době není problém přes 150 koní litrového výkonu u silničního auta, a to i ve stroji na úrovni Golfu. Představovat ho asi nemá moc smysl, Golf zná každý a jednu verzi jsme i testovali. A pokud mu dáte dost velký kufr, může patřit k hostům na tomto žebříčku.
10. Volvo V70 R
Maximální objem zavazadelníku: 1 610 litrů
Motor: 2,5 R5 turbo
Maximální výkon: 221 kW (300 koní)
Kdo by to byl čekal, že se do našeho výběhu jasně vejde krabicovitý švédský stroj. Ale stalo se a výkonem i kufrem předčí leckoho. Benefity hranaté zádě jsou znát na první dobrou, ačkoliv na špičku tohoto soupisu mu pár set litrů schází.
9. BMW M5 E61 Touring
Maximální objem zavazadelníku: 1 650 litrů
Motor: 5,0 V10
Maximální výkon: 373 kW (507 koní)
Jeden z pouhých svou eMkovýh kombíků, které se dostaly do prodeje a zároveň nejspíš ten úplně poslední. Atmosférický destiválec spojený s převodovkou SMG, která pohání zadní kola, přináší útěchu každý kilometr otravného cestování s protivnou manželkou a nevychovanými ratolestmi. Zvláště ječivý zvuk čtyř koncovek výfuku přehluší i ty nejprotivnější potomky.
8. Audi RS6 Avant (C7) Performance
Maximální objem zavazadelníku: 1 660 litrů
Motor: 4,0 V8 twinturbo
Maximální výkon: 451 kW (605 koní)
A máme ji zde, raketu s batohem. Tohle je ta nejnovější a nejbrutálnější z nich - už standardní verze jede neskutečně, provedení RS6 Avant performance ale s 605 koňmi udělá stovku za 3,7 sekundy, dvoustovku za 12,1 sekundy a rozjede se až na 305 km/h. Přitom má v kufru až 1 660 litrů pro náklad.
7. Jaguar XFR-S Sportbrake
Maximální objem zavazadelníku: 1 675 litrů
Motor: 5,0 V8 kompresor
Maximální výkon: 410 kW (550 koní)
Objemem zavazadelníku se blíží Audi S6 Avant, ale výkonem ji nejsilnější kombík Jaguaru XF překonává. Aneb chcete-li 550 koní s obrovským kufrem a nechcete-li nic německého.
6. Alpina B5 Biturbo Touring
Maximální objem zavazadelníku: 1 700 litrů
Motor: 4,4 V8 twinturbo
Maximální výkon: 448 kW (608 koní)
Jednu Alpinu už jsme na tomto seznamu měli, B3, ještě výše v potravinovém řetězci se ale nachází větší B5. S výkonem 608 koní a bez omezovače rychlosti je schopna rozjet se až na 322 km/h a v tuto chvíli platí za nejrychlejší sériový kombík světa. To všechno s až 1 700 litry nákladu v kufru - ideál svého druhu.
5. Mitsubishi Lancer Evolution IX GT Wagon
Maximální objem zavazadelníku: 1 770 litrů
Motor: 2,0 R4 turbo
Maximální výkon: 209 kW (280 koní)
Jak může být něco jako Lancer Evo praktické? Jednoduše - dáte tomu na záda pořádnou krosnu. Záď sice vypadá jako z půlky 90. let a s přídí designem docela kontrastuje, ale účel to plní - 1 770 litrů objemu zavazadelníku není pro smích. Že si ho nechalo Japonsko pro sebe, asi nemusíme dodávat.
4. Mercedes-AMG E63 S kombi
Maximální objem zavazadelníku: 1 820 litrů
Motor: 4,0 V8 twinturbo
Maximální výkon: 450 kW (612 koní)
Rodinná střela nepostrádá nic, co by mohlo kazit společnou dovolenou po silnici vedoucí klidně až na konec světa. Přebytek výkonu, černá díra místo zavazadelníku a maximální rychlost 290 km/h (za příplatek) jsou vhodným důvodem, proč vynechat letadlo.
3. Opel Vectra OPC Station Wagon
Maximální objem zavazadelníku: 1 850 litrů
Motor: 2,8 V6 turbo
Maximální výkon: 206 kW (280 koní)
Velmi pěkný modrý Opel dokonce ve sportovní edici OPC (Opel Performance Center) odveze vše, co bude nutné. Mírně šišatý tvar pátých dveří skrývá vstup do hluboké jámy. Motor není nejsilnější v rámci tohoto žebříčku, ale kufr patří mezi největší.
2. Škoda Superb TSI 280
Maximální objem zavazadelníku: 1950 litrů
Motor: 2,0 R4 turbo
Maximální výkon: 206 kW (280 koní)
Jedno z mála aut na tomto seznamu bez označení na způsob RS, OPC, SRT nebo tak, ale místo si tu zaslouží. Má 280 koní jako liftback, limit výkonu plní s rezervou a svou dynamikou strčí do kapsy i leckteré šestiválce z tohoto seznamu. Vzadu má téměř dva kubíky prostoru pro náklad a pokud by vám jeho decentní vzhled nebyl blízký, existuje i verze SportLine.
1. HSV Clubsport R8 Tourer LSA (Gen-F2)
Maximální objem zavazadelníku: 2 000 litrů
Motor: 6,2 V8
Maximální výkon: 406 kW (544 koní)
Rovné dva kubíky nabídne a vítězem se tak stává továrně upravený Holden, který se mimo Austrálii oficiálně nevyvážel a teď už není k mání ani tam. Budiž příjemným překvapením, že pod kapotou měl do konce svých dnů poctivý atmosférický osmiválec, který poháněl zadní kola.
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 46 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024 - Poslední Schumacherovo Ferrari jde do aukce, prožil si s ním poslední záchvěv svých nejlepších chvil
24.10.2024 - Německý profesor strhal studii podporující návrat šrotovného. „Vědecký odpad,” říká, pro elektrická auta ohýbá, co se dá
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva