Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
20 nejpomalejších aut na trhu: s těmito nepokoříte ani Škodu Favorit
17.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nejrychlejší auta světa jsou fajn, ale až žebříček druhého konce trhu mj. ukáže, o kolik - a zda vůbec - jsou základní auta rychlejší než před léty.
Většinou se na našem webu dočtete o nejrychlejších autech - tu jde o Bugatti Chiron proti Koenigsegg Regera, tu o dvacet nejrychlejších aut světa, jinde zase třeba nejrychlejší sedany nebo nejrychlejší dodávce. Po rychlých a silných autech prahne snad každý, pro kterého auta něco znamenají - chtěl by je alespoň zkusit a nejlépe rovnou i vlastnit.
Jenže když je někdo nejrychlejší, musí být někdo jiný nejpomalejší. Člověka napadne třeba Fabia HTP, jejíž přezdívky typu „Honem To Předjeď” jsou známé snad každému. Také Octavia měla verzi 1,4 OHV, které to trvalo na stovku 18,5 vteřiny. To není překlep, psali jsme o ní nedávno. I Favorit byl rychlejší, o dost. Jenže i když se tato auta zdají být slepými větvemi vývoje, o podobně „rychlé” stroje není není na trhu nouze ani dnes.
Navzdory tomu, že jedním z přínosů čím dál modernějších aut je, že jejich motory jsou stále výkonnější a vozy dokáží být navzdory nárůstu hmotnosti rychlejší (stačí se podívat, jak dnes jezdí dvoulitrové hot hatche obyčejných značek), nelze podobný posun považovat za samozřejmý. Podívali jsme se tedy po základních autech, abychom zjistili, jaký vliv má automobilová moderna na zrychlení a na maximální rychlost. Se Škodou Favorit 136 na mysli, která měla s 62 koní a 99 Nm stovku za 14,3 s a maximálku 148 km/h.
Máme tu tedy dvě dvacítky aut, které jsou k mání na českém trhu a které jsou nejpomalejší ve zrychlení resp. v maximálce ze všeho, co si u nás můžete koupit. Seznamy se nekryjí zcela a není jen změněno pořadí. Většina aut jsou nejlevnější verze nejlevnějších modelů, ale jsou tu i vozy, které stojí přes milion korun a stejně se řadí k tomu nejpomalejšímu na českém trhu.
Zjistili jsme, že před pětadvaceti lety byla leckterá auta výkonná srovnatelně - pár desítek koní z maloobjemového motoru. A taky vážila srovnatelně - níže není výjimkou hmotnost pod 900 kilogramů. A pokud bylo vaše první auto Seat Arosa s litrovým motorem o 50 koních, buďte v klidu, prvenství by nezískalo ani v jedné z těchto dvacítek...
Auta s nejhorším zrychlením z 0 na 100 km/h
20. Škoda Fabia
Zrychlení na 100 km/h: 15,7 s
Motor: 1,0 MPI
Výkon: 44 kW/60 PS, 93 Nm
Hmotnost: 980 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
18. - 19. Seat Mii
Zrychlení na 100 km/h: 15,8 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 1 031 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
18. - 19. Volkswagen Up
Zrychlení na 100 km/h: 15,8 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 956 kg
Maximální rychlost: 168 km/h
17. Peugeot 108
Zrychlení na 100 km/h: 15,9 s
Motor: 1,0 VTi (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 51 kW/69 PS, 96 Nm
Hmotnost: 883 kg
Maximální rychlost: 160 km/h
13. - 16. Hyundai i20
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,1 CRDi
Výkon: 55 kW/75 PS, 180 Nm
Hmotnost: 1 090 kg
Maximální rychlost: 159 km/h
13. - 16. Opel Corsa 5dv.
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,2
Výkon: 51 kW/69 PS, 115 Nm
Hmotnost: 1 088 kg
Maximální rychlost: 162 km/h
13. - 16. Ford Tourneo Courier
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,5 TDCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 170 Nm
Hmotnost: 1 130 kg
Maximální rychlost: 157 km/h
13. - 16. Fiat 500L Living
Zrychlení na 100 km/h: 16 s
Motor: 1,3 Multijet (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 62 kW/84 PS, 200 Nm
Hmotnost: 1 320 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
12. Kia Rio
Zrychlení na 100 km/h: 16,1 s
Motor: 1,1 CRDi
Výkon: 55 kW/75 PS, 170 Nm
Hmotnost: 1 116 kg
Maximální rychlost: 158 km/h
11. Renault Kangoo
Zrychlení na 100 km/h: 16,3 s
Motor: 1,5 dCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 180 Nm
Hmotnost: 1 320 kg
Maximální rychlost: 150 km/h
10. Škoda Citigo
Zrychlení na 100 km/h: 16,3 s
Motor: 1,0 CNG
Výkon: 50 kW/68 PS, 90 Nm
Hmotnost: 956 kg
Maximální rychlost: 164 km/h
9. Ford B-Max
Zrychlení na 100 km/h: 16,5 s
Motor: 1,5 TDCi
Výkon: 55 kW/75 PS, 185 Nm
Hmotnost: 1 232 kg
Maximální rychlost: 157 km/h
8. Smart forfour
Zrychlení na 100 km/h: 16,7 s
Motor: 1,0
Výkon: 45 kW/61 PS, 91 Nm
Hmotnost: 895 kg
Maximální rychlost: 151 km/h
7. Hyundai i10
Zrychlení na 100 km/h: 16,8 s
Motor: 1,0i (4st. automat)
Výkon: 49 kW/67 PS, 95 Nm
Hmotnost: 1 027 kg
Maximální rychlost: 145 km/h
6. Ford Fiesta
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Motor: 1,25 Duratec
Výkon: 44 kW/60 PS, 109 Nm
Hmotnost: 1 053 kg
Maximální rychlost: 152 km/h
5. Fiat Punto 5dv.
Zrychlení na 100 km/h: 16,9 s
Motor: 1,4 CNG
Výkon: 51 kW/69 PS, 104 Nm
Hmotnost: 1 185 kg
Maximální rychlost: 156 km/h
4. Peugeot 301
Zrychlení na 100 km/h: 17 s
Motor: 1,2 PureTech (5st. robotizovaný manuál)
Výkon: 60 kW/82 PS, 117 Nm
Hmotnost: 980 kg
Maximální rychlost: 169 km/h
3. Suzuki Jimny
Zrychlení na 100 km/h: 17,2 s
Motor: 1,3 VVT (4st. automat)
Výkon: 63 kW/86 PS, 110 Nm
Hmotnost: 1 000 kg
Maximální rychlost: 135 km/h
2. Fiat Qubo
Zrychlení na 100 km/h: 17,5 s
Motor: 1,4 CNG
Výkon: 51 kW/69 PS, 104 Nm
Hmotnost: 1 290 kg
Maximální rychlost: 149 km/h
1. Volkswagen Caddy (osobní verze)
Zrychlení na 100 km/h: 17,6 s
Motor: 2,0 TDI
Výkon: 55 kW/75 PS, 225 Nm
Hmotnost: 1 442 kg kg
Maximální rychlost: 152 km/h
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Silná slova: Šéf týmu Triumph se prohře směje 20:00
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva