Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
15 reálně nejužranějších aut podle Němců: miláčci provozovatelů čerpacích stanic
15.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vysokou spotřebu lze u některých aut tak nějak očekávat. Nicméně na tu skutečnou vás oficiální data nepřipraví, zvláště když od nich nežádáte mnoho.
Na rozdíly mezi udávanou a skutečnou spotřebou aut a vzdalujícími se hranicemi obou světů upozorňujeme pravidelně. A jsme si vcelku jisti, že tomu neučiní přítrž ani 1. září příštího roku, kdy veškerá auta prodávaná v Evropě již budou muset projít novým měřícím cyklem WLTP. Ten sice má více reflektovat skutečný svět, kdyby to ale skutečně dělal, většina automobilek rychle zkrachuje. Toho jsou dnes schopny obří pokuty za „nadlimitní spotřebu” a vzhledem k tomu, že limity jsou nastaveny podle „ohebnosti” starších testů, výsledky v těch nových se z podstaty nebudou moci lišit příliš.
Dnes se ovšem nepodíváme na auta, u kterých je rozdíl mezi reálnou a normovanou spotřebou nejvyšší. Místo toho tu máme 15 vozů, které jsou jednoduše řečeno „nejužranější“, a to nikoli v laboratořích, ale na silnici v testech Auto Bildu probíhajících vždy na jedné a té samé trati, jedním a tím samým stylem. Než se ale k žebříčku dostaneme, je třeba osvětlit trochu metodiku, dle které němečtí kolegové postupují.
Testovací trasa je 155 kilometrů dlouhá, takže nehrozí příliš velké zkreslení z příhodnějších podmínek tam či onde. Z onečh 155 km připadá 61 na okresky, 40 na města a obce a na dálnici. Vždy jsou dodržovány rychlostní limity, takže z podstaty nejde o žádnou dravou jízdu, nicméně jsme v Německu, takže na dvacetikilometrovém úseku dálnice se jede, co provoz dovolí.
Každý z vozů vyjel s plnou nádrží, přičemž ta byla po oněch 155 kilometrech dotankována. Výsledná spotřeba tedy není odečtena z palubních počítačů, ale skutečně odpovídá realitě. Němci takto změřili stovky aut, toto je 15 z nich, která v testu vykázala největší chuť po palivu. A jak asi tušíte, zatímco papírová spotřeba se málokdy dostane za hranici 10 litrů na 100 km, tady se stejné metě ani nezačíná...
15. Ford Mustang GT - 12,3 l/100 km
V případě amerického pony caru není řeč o verzi čtyřválcové, ale té pravověrné. Pod kapotou tedy nalezneme pětilitrový osmiválec, jehož 421 koní přenáší na zadní kola automatická převodovka. Modrý ovál pro 1 739 kilogramů vážící kupé udává průměr 12 l/100 km, realita tedy není o mnoho vyšší a dokazuje, že velké atmosférické motory nejsou zase tak užrané, spíše se v normovaných testech netváří jako andílci.
14. Porsche 911 Turbo - 12,6 l/100 km
U druhého „pána na holení“ už se hra na andílka tak trochu hraje. Porsche u modelu 911 Turbo, jenž váží 1 618 kilogramů a disponuje 520 koňmi, udává podle norem průměrnou spotřebu 9,7 l/100 km. Nesmysl u takového auta? Jistě, realita je skoro o tři litry na sto kilometrů vyšší, i když těch 520 koní jen šimráte...
13. BMW M4 Coupe - 12,9 l/100 km
Ještě více než u Porsche se nůžky mezi realitou a normami rozevírají u mnichovského kupé, jež by dle výrobce mělo jezdit jen za 8,3 l/100 km. Přitom váží o osm kilogramů méně než 911 Turbo, s 431 koňmi se pak rozjede „pouze“ na 280 km/h. Ale až poté, co sáhnete po příplatkovém paketu M Driver's Package.
12. Chevrolet Corvette Stingray - 12,9 l/100 km
Sedmá generace Corvette disponuje dvakrát objemnějším motorem než BMW, přesto jezdí v reálu za stejných takřka 13 litrů. Opětovně pak nedošlo k tak výrazné odchylce oproti udávanému průměru, jenž činí 12,2 l/100 km. Zásluhu na tom nese nízká hmotnost 1 571 kg. Mimo to se kupé pyšní 466 koňmi.
11. Bentley Flying Spur V8 -13 l/100 km
Od britského křižníku silnic nejspíše nikdo neočekává nízkou spotřebu, zvláště při pohledu na hmotnost 2 460 kilogramů, jež v tomto testu proháněl osmiválec naladěný na 528 koní. Flying Spur má dle výrobce brát 10,9 l/100 km.
10. Audi RS6 Avant Performance - 13,4 l/100 km
Stejně jako britská limuzína je i německé kombi osazeno přeplňovaným čtyřlitrem V8, ten však díky jinému naladění produkuje 605 koní. Spojen je s vozem daleko nižší hmotností (2 029 kg), což by dle automobilky mělo vést k 9,6litrovému průměru. Tak levně ale RS6 v reálu zdaleka nejezdí.
9. Maserati Ghibli S Q4 - 13,5 l/100 km
Italský sedan ve své vrcholné variantě disponuje přeplňovaným třílitrem V6, jenž skrze automatickou převodovku posílá na všechna čtyři kola 410 koní. Tento výkon doplňuje hmotnost 2 098 kilogramů, papírová spotřeba byla stanovena na 10,5 l/100 km. Ve skutečnosti budou návštěvy benzinek častější.
8. Audi R8 V10 plus - 13,7 l/100 km
Již mnohokrát jsme zmínili, že přeplňované motory „lžou“ o spotřebě mnohem více než atmosférické. Audi R8 je toho důkazem, neboť značka v jeho případě deklaruje 12,3litrový průměr. Odchylka od reality je tedy u kupé s 610 koňmi a 1 657 kilogramy daleko nižší než u přeplňovaného RS6 Avant. A jak jsme zmiňovali v testu tohoto vozu, ani reálná spotřeba při vysoké zátěži není odrazující...
7. Nissan GT-R - 14,2 l/100 km
Japonské kupé s 550 koňmi je prvním, jež ve skutečnosti překonalo 14litrový průměr, ačkoliv na testovací trase nebylo vlastně vystaveno přílišné námaze. Za touto žíznivostí lze přitom hledat především poměrně vysokou hmotnost 1 748 kilogramů, jež by měla dle automobilky vyústit v průměr 11,8 l/100 km. Není to moc ambiciózní číslo, přesto není reálné.
6. Mercedes-AMG GT S - 14,5 l/100 km
Kupé třícípé hvězdy dokáže oslovit řidiče nejen díky kombinaci 510 koní a 1 669 kilogramů, ale rovněž svým podvozkem. O spotřebě však Mercedes lže ze všech patnácti „účastníků zájezdu“ nejvíce, jeho přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec by si totiž měl dle norem říci pouze o 9,4 l/100 km. Realita je o hodně jinde a i náš test to potvrdil.
5. Porsche 911 GT3 RS - 14,6 l/100 km
Od jednoho z nejrychlejších aut na Ringu nejspíše nikdo neočekává nízkou spotřebu, ostatně samotné Porsche v technických parametrech uvádí 12,7litrový průměr. Atmosférický čtyřlitrový plochý šestiválec naladěný na 500 koní si ovšem společně s 1 468 kily ve skutečnosti řekne o trochu více.
4. Dodge Challenger SRT - 15,5 l/100 km
Nejspíše nepřekvapí, že na vrcholu nejžíznivějších vozů najdeme především „ameriky“. Prvním takovým zástupcem je Challenger naladěný na 477 koní, který na ručičkách vah vykáže 1 966 kg. Díky tomu a osmiválci pod kapotou by měl spotřebovat 12,7 litrů v průměru, ovšem zřejmě jen při nižších rychlostech.
3. Dodge Charger SRT Hellcat - 15,7 l/100 km
Na první pohled je „Pekelná kočka“ nadmíru lákavým vozem, disponuje 717 koňmi. Nevadí tak ani lehká obezita v podobě 2 088 kilogramů. Dle realistické certifikace americká EPA by tohle mělo vést k 14,7litrovému průměru, skutečnost není o tolik jiná.
2. Bentley Mulsanne Speed - 16,8 l/100 km
Americkou hegemonii narušila britská limuzína, jejíž pohon má na starosti již poněkud obstaróžní 6,75litrový osmiválec disponující 537 koňmi. Nemalý luxus na palubě pak hmotnost zvedl na nemalých 2 685 kilogramů. Nepřekvapí tak ani udávaná spotřeba 14,6 l/100 km, ani fakt, že realita je ještě vyšší - čekali bychom ještě víc.
1. Dodge Ram 1500 Laramie - 19,8 l/100 km
Dosud se náš žebříček skládal především ze sporťáků, jimž asistovalo několik limuzín. Čelo však ovládá obří pick-up, který je ovšem 2,7tunovou hmotností na úrovni Bentley. Páruje s ní však daleko objemnější 5,7litrový osmiválec naladěný na 401 koní. Ani zde neexistuje oficiální evropské číslo, dle dat EPA by ale vůz měl jezdit za 13,8 l/100 km. Jak vidno, ani americké testy nejsou neprůstřelné, realita je ještě o dost vyšší...
Zdroj: Auto Bild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis