Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
14 let nepřihlášené superkombi s motorem 6,2 V8 bez turba je k mání s 61 km na tachu
21.8.2020 | Petr Miler
Pokud se vám stýská po časech, kdy jste si mohli koupit kombík s opravdu objemným motorem, který o přeplňování nevěděl ani z doslechu, nemusíte jen truchlit. Stačí vytáhnout z kapsy 1,8 milionu Kč.
Některé věci už nikdy nebudou stejné, praví se v jedné písni jak jinak než o lásce. Platí to bohužel i o lásce k autům, neboť stejně tak, jako nám vývoj některé věci dává, tak nám i jiné bere. Pokud by to byl vývoj přirozený, dá se nad tím mávnout rukou, třebaže možná budou existovat lidé, kterým chybí ranní hrátky se sytičem. Některé věci nám ale vzal i vývoj vynucený ne zcela racionálními regulacemi a objemné motory patří mezi ně.
Kdo zažil jejich éru, ví, že nejsou vůbec takové, jak je někteří s gustem popisují. Nejde o žádné „užrané” ničitele planety, naopak, jde o motory velmi efektivní při tom, co mají dělat, tedy podávat vysoký výkon. Jakkoli v laboratorních testech zaměřených na spotřebu při plouživém stylu nemohou být nikdy tak úsporné jako větší turba, v reálném životě bývají efektivnější. A k tomu lépe zní, snáze se ovládají a mají tendenci být trvanlivější, neboť jsou konstrukčně jednodušší a pracují s nižšími tlaky a teplotami.
Na tomto hrobě můžeme plakat každý den, čas ale nevrátíme. Třeba u Mercedesu je poslední takový motor dnes už 14 let starou historií a auta z roku 2006 se jako nová dávno koupit nedají. A nebo dají? Dnes vám ukážeme, že ano a byť jde jen o výjimku potvrzující opačné pravidlo, dokáže zahřát u srdce.
V nabídce německého speciality zaměřujícího se na prodej podobných reliktů se objevil nikdy nepřihlášený Mercedes E63 AMG T-Modell, tedy vrcholný kombík třídy E z roku 2006. Designově možná nejkrásnější Éčko generace W211 (v tomto případě přesněji S211) je dnes skutečně už tak starým autem, dokáže ale pořád okouzlit a v nejlepší verzi s motorem V8 bez jakéhokoli přeplňování a v tomto stavu člověka s benzinem v krvi posílá do kolen.
S objemem přesně 6 208 cm3 trochu mate svým označením „63”, co je to ale oproti dnešku, když se stejně jmenují vozy s motorem 4,0. S výkonem 514 koní a točivým momentem 630 Nm sprintuje i s pohonem jen zadních kol na stovku za 4,6 sekundy za krásného zvukového doprovodu a rozjede se až na 250 km/h, pokud jej nezbavíte elektronického omezovače.
Tento konkrétní exemplář byl vyroben v černé metalíze Obsidian a dokonce tak byl i prodán. Skončil ale ve sbírce bohatého Kuvajťana, který si potrpí na tom, že vozy sbírá, ale nejezdí s nimi, a tak je ani nepřihlašuje do provozu. Tak se stalo, že za 14 let existence má na tachometru jen 61 km a do Německa se vrátil jako stále nové auto s bohatou výbavou odpovídající tomu, co byste u auta tohoto ražení čekali.
Nyní je tedy na prodej v očekávání první pořádné jízdy a vlastně není drahý. 69 484 euro včetně německé DPH (aktuálně 16 %) sice není málo peněz, asi 1,8 milionu Kč, jde ale o zlomek sumy, na kterou tento vůz přišel jako nový, přitom je pořád nejetý. A uvážíme-li jeho historickou hodnotu a fakt, že jde nejspíše o jediný dodnes nový E63 T od AMG v prodeji na celém světě, může to pro někoho být velmi zajímavá nabídka. Nakonec, mrkněte se na vůz sami, je to opravdu krasavec.
Může to zní neuvěřitelně, ale Mercedes E63 T AMG S211 lze i dnes koupit jako úplně nové auto. S ohledem na okolnosti je to za 1,8 milionu Kč vlastně docela výhodná nabídka. Foto: Mechatronik
Zdroj: Mechatronik
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie