Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
12 nejlepších řidičských aut roku 2016 dle Motor Trendu: vítěz překvapí
24.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) „Olympiáda pro auta” je letos nabušená nejlepšími sportovními vozy světa. I to nejslabší tu má přes 400 k a BMW, Porsche i Američané ostrouhali.
Přehled kapitol
Olympijské hry, ty sportovní, se konaly v srpnu, ovšem olympiáda mezi automobily, jak neskromně Motor Trend nazývá své pravidelné klání o nejlepší řidičské auto roku, ukazuje své výsledky právě nyní. Máme před sebou tucet nejlepších nových sporťáků planety, které přišla na trh v letošním roce a jaly se brát zákazníky všem ostatním.
Jsou tu supersporty i ponycars, motory jsou vpředu, uprostřed i vzadu. Manuály, atmosféry, turba a dokonce i jeden hybrid. Ze Spojených států pochází tři auta, z Japonska dvě, Evropa má čtyřčlenné zastoupení. Chybí ale italská auta, protože automobilky Ferrari a Lamborghini pozvání prostě odmítly. Mají snad strach, že by nebyly nejlepší?
Ať je to jak chce, máme před sebou výsledky důkladného týdenního testování na Mazda Raceway Laguna Seca. Tušíte správně, pro motoristického novináře je to týden snů, týden v ráji, týden, jehož konec si přeje snad ze všeho nejméně. A to nejen proto, že bude muset rozhodovat, jaké auto posadí na první a jaké na poslední místo. A je to také pořádná dřina.
Tento ročník je neuvěřitelně nabitý špičkovými auty, proto jsou i velmi dobré vozy na posledních příčkách. Průměrné auto má 540 koní a stojí 131 700 dolarů (3,17 milionu korun) bez příplatků. Někdo ale vyhrát musí a není nutné, aby byl nejrychlejší na okruhu, protože to by byl vítěz předem jasný - Dodge Viper ACR. Musí to být prostě nejlepší řidičské auto. Tady jsou výsledky. Souhlasíte s nimi?
Motor Trend dal dohromady neuvěřitelnou smečku sportovních aut a... seřadil je od nejhoršího po nejlepší. Nepochybujte ale o tom, že i to nejhorší bude zatraceně dobré
Kompletní výsledky volby nejlepšího řidičského auta roku 2016
12. Aston Martin V12 Vantage S
Motor: 5,9 V12, 572 PS, 620 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 4,4 s
Čas na čtvrtmíli: 12,5 s, 195,7 km/h
Čas na kolo: 1:41,77
Na atmosférických dvanáctiválcích je vždycky něco velmi lákavého a V12 Vantage S není výjimkou. Zvuk je opojný, síla působivá. Ale ne největší, na trati auto není dostatečně stabilní, aby bylo rychlé, a sedmistupňový manuál typu „dog-leg” má příliš těsně poskládané dráhy na to, abyste si byli jisti, že s ním pracujete dost přesně.
11. BMW M4 GTS
Motor: 3,0 R6 twin turbo, 500 PS, 601 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,8 s
Čas na čtvrtmíli: 12,1 s, 191,2 km/h
Čas na kolo: 1:37,66
M4 GTS je podle Jasona Cammisy jako starý atlet. Pořád se umí pohybovat, pořád má grácii a sílu, o kterou nikdy nepřijde, ale nestačí na současnou mládež. Stabilizace je velmi konzervativní a obecně byl tenhle vůz pro Motor Trend frustrující. Svůj talent prý prodá pouze na okruhu, na silnici je nepřesvědčivý.
10. Nissan GT-R
Motor: 3,8 V6 twin turbo, 572 PS, 633 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 2,9 s
Čas na čtvrtmíli: 11,2 s, 198,6 km/h
Čas na kolo: 1:37,08
„Godzilla” je v devátém modelovém roce, interiér je lepší, obrazovky jsou větší a celkově je lépe poskládaná. Čtyřkolka ATTESA E-TS je pořád perfektní. Jenže za léta GT-R trochu změklo a dnes už je překonané jinými auty.
9. Jaguar F-Type SVR
Motor: 5,0 V8 kompresor, 583 PS, 700 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,3 s
Čas na čtvrtmíli: 11,5 s, 197,5 km/h
Čas na kolo: 1:38,75
Po opravení problému se zadním zavěšením, který auto dělal značně nestabilní, je F-Type SVR „zdaleka nejlépe ovladatelný Jaguar, který sem kdy řídil,” jak říká Randy Pobst. Čtyřkolka není příliš znát na řízení. Automatická převodovka ale nestačí zbytku auta.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024 - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024 - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
22.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva