Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
11 sleeperů přímo z fabriky: nenápadní rychlíci i bez tuningu
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete klidnou sílu, ale tuning vám nevoní? Tady je 11 vlků v beránčím rouše, které si můžete koupit jako nové vozy. Nabídnou až 449 koní.
Přehled kapitol
Sleeper, tedy auto, které umí zesměšnit kde co, ale přitom na to nevypadá, je velmi lákavá idea. Frajírek v trojkovém Golfu TDI na semaforu obšťastňuje kolemjdoucí oblaky černého dýmu, když túruje motor, aby váš klidně vypadající sedan vyzval na souboj. Jaké je jeho překvapení, když ho porazíte jen lehkým pohybem pravého kotníku.
Takovouhle "klidnou sílu" si můžete postavit a výsledky jsou mnohdy dechberoucí. K lepšímu výsledku se jinou cestou nedoberete, chápeme ale, že tahle cesta nebude v oblibě nebo možnostech každého zájemce o sleeper. Jednak je to vlastně tuning, ten nesedí každému a pak je stavba takového auta finančně i časově velmi náročná. Taková Škoda Yeti RS je fascinující stroj a na okruhu je tak rychlá, že ji nestačí ani Ariel Atom. Jenže její bláznivá stavba musela stát miliony Kč, nehledě o nejméně měsících postupných příprav.
Existují ale i sériové vozy, které nabízí vysokou dynamiku a nevypadají na to. Běžně se totiž prodávají spíše se slabšími motory, dostanete je ale i ve výkonných provedeních, která se od těch standardních prakticky neliší. Nemyslíme teď Škodu Rapid, i když i ta dokáže jet a leckoho překvapit. Svým způsobem to je sleeper, jen se nikdy neprobudí... Mluvíme třeba o BMW 5, které si většina lidí koupí s třílitrovým dieselem. Taková 550i ale může na první pohled vypadat prakticky stejně, její výkony ale mají blíže k ostré M5, kterou už za sleeper považovat nelze. A není v tom sama.
Lupo s motorem 4,2 V8 je dokonalý spáč, VW vám ho ale neprodá
Uznáváme, to takové vozy nejsou dokonalými spáči, jakým mohou být stoje stvořené doma v garáži - nejsou extrémně nenápadné, ani extrémně výkonné. Jenže moment překvapení mají pořád ohromný a můžete je mít hned, bez úprav, se zárukou a naspecifikované přesně podle svých představ. A relativně levně, některá taková auta jsou levná vlastně i absolutně.
Vymysleli jsme si tedy takovou kategorii a našli jedenáct aut, která definici sleeperu alespoň s odřenýma ušima splní už v sériovém stavu a zároveň si je můžete koupit nová. Nedávali jsme si tentokrát omezení po stránce ceny nebo kategorie vozu, musí být prostě rychlá a nedávat to znát. Takže počítejte s tím, že většina aut z tohoto seznamu může snadno stát přes milion korun, i když na několik stačí statisíce. Co za to ale nabídnou, aniž by to dávala znát, je nasnadě. Označení motorizace na zádi jde vždycky odstranit...
1. Audi S4
Ovšem, je to Audi, má velká kola a agresivnější nárazníky. Ten bodykit ale zas tak agresivní není, pořád to není RS, a díky všemožným paketům S-line může skoro stejně vypadat i 150koňový diesel. Tohle auto prostě svůj potenciál nedává příliš na odiv a pod kapotou má 333 koní vidlicového šestiválce s přeplňováním. A označit jeho dynamiku za slušnou by bylo vážně málo. Maximálka 250 km/h a zrychlení na stovku za rovných pět vteřin jsou vynikající hodnoty.
Klíčová technická data
Výkon: 245 kW (333 koní)
Hmotnost: 1 780 kg
Akcelerace 0-100 km/h: 5,0 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
BMW 340i
Trojkových BMW jezdí docela dost a brzy tomu tak bude i v generaci F30 po faceliftu, kterou navíc od předfaceliftového provedení sotva rozeznáte. Modernizace ale přesto něco přinesla - verzi 340i, která díky turbodmychadlům nabídne 326 koní, a to na zadních nebo všech kolech. S výše zmíněnou S4 by si tak tenhle stroj mohl poradit, však jeho hmotnost i vyvážení je lepší. Ale o to tu nejde - 340i prostě jede a může přitom vypadat jako tříválcová 318i nebo všudy přítomná 320d, snad až na výfuky. I nálepky můžete sjednotit.
Klíčová technická data
Výkon: 240 kW (326 koní)
Hmotnost: 1 605 kg
Akcelerace 0-100 km/h: 5,2 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
BMW 550i
Ještě lepší definicí vlka v rouše beránčím je nicméně osmiválcové BMW 550i. Pět litrů objemu už dávno nemá, motor má 4,4 litru, ale také má dvě turba, díky kterým na zadní nebo všechna kola posílá 449 koní a 650 Nm. Na stovce je za 4,6 vteřiny a obligátní omezovač na 250 km/h je přítomný i zde, takže patří k nejrychlejším strojům na tomhle seznamu. A opět, může vypadat jako 520d. A podobně jako spousta jiných aut na tomhle seznamu, můžete ho mít i jako kombík. Sleeper k pohledání, navzdory neskromné značce i ceně.
Klíčová technická data
Výkon: 330 kW (449 koní)
Hmotnost: 1 905 kg
Akcelerace 0-100 km/h: 4,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Mercedes-Benz C 400
„Čtyřstovkaö je vrchol standardní nabídky Mercedesu třídy C, když nepočítáme C 63 AMG nebo verze AMG Sport, které přeci jen už trochu víc vypadají na to, co mají v útrobách. Podobně jako Audi má i trojcípá hvězda 333 koní z vidlicového šestiválce o objemu tří litrů a také je pošle na všechna kola, nabídne ale více točivého momentu. Zrychlení na stovku trvá 5,2 s. Ovšem, nová třída C není zrovna nenápadné auto už v sérii, ale když jí necháte malá kola a halogenová světla...
Klíčová technická data
Výkon: 245 kW (333 koní)
Hmotnost: 1 730 kg
Akcelerace 0-100 km/h: 5,2 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Mercedes-Benz E 500
Je-li třída C moc malá, lze se porozhlédnout o kousek výš, v nabídce třídy E. I tady najdeme osmiválec, stejně jako u pětkového BMW, leč zde z objemu 4,7 litru nabídne „jen” 408 koní. Pořád ale zvládne stovku za 4,9 sekundy a pořád to není zas tak nápadné auto, protože jich na silnicích vídáme docela dost. A i s osmiválcem bude vypadat stejně jako dieselové E 200 s výkonem 136 koní.
Klíčová technická data
Výkon: 300 kW (408 koní)
Hmotnost: 1 925 kg
Akcelerace 0-100 km/h: 4,9 s
Maximální rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva