10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím

Jezdit pouze po hladkých silnicích se poštěstí málokomu. Tato statistika napovídá, která auta je vhodné koupit, máte-li kolem bydliště tankodromy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím

5.4.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jezdit pouze po hladkých silnicích se poštěstí málokomu. Tato statistika napovídá, která auta je vhodné koupit, máte-li kolem bydliště tankodromy.

Všichni bychom chtěli jezdit po silnicích, které nebudou ničit naše podvozky dírami a propadlými kanály, kde budeme moci zatáčky jezdit místně ideální stopou a ne tak, abychom se vyhnuli těm největším dírám. Jenže dokonalých silnic v České republice ani na Slovensku zase tolik není. Na druhou stranu, mohlo by být i hůře, stačí si zajet na dovolenou třeba na Ukrajinu.

Britská pojišťovna Warranty Direct sestavila dva žebříčky aut nejvíce a nejméně odolných rozbitým cestám. Může se to zdát daleko, ale silnice v Británii jsou těm našim dost podobné - některé jsou vynikající, jiné jsou opravdu rozbité. Svérázný způsob upozornění na tento fakt měl před nějakou dobou „silniční umělec” Wanksy.

Opravování silnic je v každém případě nekonečný příběh. Co ale stejně nekonečné být nemusí, je opravování vlastního auta, jehož podvozkové díly na rozbitých cestách samozřejmě trpí. A je jasné, že některá auta budou odolnější a jiná méně. Data pojišťovny Warranty Direct jsou sbíraná čistě z toho, jak často se pojištěná auta opravují.

10 aut s nejhorší odolností rozbitým silnicím


10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 1 - odolnost proti rozbitym silnicim tab 01

10 aut s nejlepší odolností rozbitým silnicím

10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 2 - odolnost proti rozbitym silnicim tab 02

Výsledky můžou být pozoruhodné, a to minimálně tím, že mezi nejméně odolnými auty najdeme spoustu SUV a crossoverů. Vůz s nejhorším výsledkem, Mercedes třídy R, se také řadí do této kategorie - a navíc to bylo a je dost drahé auto. Stejně tak další tři Mercedesy v této desítce. A vidíme tu i Land Rover Discovery; všechna SUV by přitom měla být schopna zvládat nástrahy nerovného povrchu lépe, protože by teoreticky měla být schopna jízdy i mimo asfalt.

Je samozřejmě možné, že k nim majitelé takhle přistupují a dírám se méně vyhýbají, což znamená častější opravy. Anebo také skutečně jezdí mimo asfalt a své vozy nešetří, ale to se asi nedá předpokládat u všech, zejména třída R je opravdu spíše MPV s trochu vyšším podvozkem a mimo asfalt moc parády neudělá.

Pozoruhodný příklad je také Mercedes třídy E, který je mezi nejhoršími, naopak třída C je levnější a je mezi nejlepšími. U Discovery a Freelanderu je to podobné a naznačuje to cosi i větší trvanlivosti jednodušších řešení. A všimněme si také BMW X5 na obou seznamech - zde si nejsme jisti, jestli nejde o překlep, byť kritéria obou tabulek jsou trochu rozdílná. Ještě to u autorů žebříčků ověřujeme.

Na otázku Autocaru, jak výsledky vidí zástupci jednotlivých automobilek, odpověděly dvě. Mluvčí Mercedesu hovořil o tom, že tahle auta nejsou v jejich síti, že tedy pravděpodobně nejezdí do autorizovaných servisů, a že není známa náchylnost k poškození od děr v silnici. Dost možná se snažil zachránit si reputaci, zmínil ale, že je potřeba se „soustředit na díry a na opravu silnic”. Land Rover se distancoval: „Data zahrnují starší modely a minulé generace a nezohledňují pokrok, který Land Rover v posledních letech učinil, ani pozitivní indikátory našich vlastních náročných testů kvality.”

Odmítavé stanovisko postižených firem se dalo očekávat, máme ale sklon věřit spíš statistice pojišťovny, protože tam hovoří jen peníze, a to ještě takové, které by nebyly vynakládány, pokud by nemusely. Máte odlišnou zkušenost? Jezdíte s nějakým autem už deset let na sériových čepech a tlumičích po českých silnicích? A nebo na jiném měníte na podvozku pravidelně rok co rok? Podělte se v diskusi.

10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 3 - mercedes r 63 amg 0410 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 4 - mercedes r 63 amg 0510 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 5 - mercedes r 63 amg 0610 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 6 - mercedes r 63 amg 1210 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 7 - mercedes r 63 amg 1510 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 8 - mercedes r 63 amg 1710 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 9 - mercedes r 63 amg 2310 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 10 - mercedes r 63 amg 2610 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 11 - mercedes r 63 amg 27
Mercedes třídy R je podle Warranty Direct nejhorší auto na špatné cesty po stránce odolnosti

10 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 12 - Nissan Qashqai 16 0510 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 13 - Nissan Qashqai 16 0610 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 14 - Nissan Qashqai 16 0910 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 15 - Nissan Qashqai 16 1210 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 16 - Nissan Qashqai 16 1310 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 17 - Nissan Qashqai 16 1610 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 18 - Nissan Qashqai 16 2610 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 19 - Nissan Qashqai 16 3110 nejvíce a 10 nejméně odolných aut proti špatným silnicím - 20 - Nissan Qashqai 16 17_1
Nissan Qashqai první generace je naopak jeden ze dvou nejodolnějších

Zdroje: Warranty Direct, Autocar

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše