Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 největších bomb letošního autosalonu v Ženevě: Škoda to dala vcelku bez práce
7.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Autosalony v posledních letech upadají a ani ten ženevský už není výjimkou. Najít na něm 10 zajímavých premiér lze, hledání ale nebylo vůbec snadné.
Věk autosalonů je definitivně u konce a překvapivě nikde to není tak patrné, jako právě na aktuálně probíhající Ženevě. Je možná poněkud odvážné něco takového tvrdit ve chvíli, kdy teprve probíhá druhý novinářský den. Nicméně nějaké přelomové premiéry již nečekáme, ty se odehrály včera. Či dokonce ještě před otevřením bran výstaviště Palexpo a nebo si jej automobilky záměrně nechávají na později.
Je tak na místě se začít ptát, proč by vlastně výrobci měli utrácet nemalé peníze za stánek, na kterém ukážou již dříve viděné. A i když něco ukázat mohou, stejně si pro to raději vyhradí jinou, poněkud soukromější chvilku. Vše pak „doráží” tím, že kdyby mohli zaujmout alespoň atraktivními hosteskami, přivezou raději bizarní „produktové specialisty”.
Suma sumárum, řada novinek, které se na autosalonech objevují, byla představena již týdny před jejich zahájením. Obklopovat je pak nebudou dámy, ale spíše najatí modelové. To jsou dva již dost podstatné důvody, proč si řada lidí návštěvu té či oné motor show rozmyslí. Ti nejvěrnější pak sice ještě letos na Ženevu zamíří, nicméně letos možná naposledy, protože ani od budoucích autosalonů nelze očekávat nic jiného než další sestup ke dnu.
Pokud máte pocit, že jen tak zbytečně tlacháme, zkuste s námi nahlédnout na pár faktů. Třeba takový nový Ford Focus by jistě byl největším magnetem stánku značky. Ta se ale o slávu nechce dělit s konkurencí, a proto jej ukáže až za pár týdnů. Podobně VW by mohl zaujmout novým Touaregem, ten ale též ukáže později. Alpinu XD4 pak sice lze považovat za působivý vůz, ale ve výsledku nikterak přelomový. A abychom byli objektivní, pak nové nárazníky Škody Fabia asi nebudou důvodem, proč byste měli absolvovat tisíc kilometrů tam a zase zpátky.
Tím vás ale samozřejmě nechceme od návštěvy Ženevy odrazovat, přeci jen tamní atmosféru vám internet plně nahradit nedokáže. Jen říkáme, že důvodů, proč na autosalon vyrazit, je stále méně. Níže vám jich předložíme deset, jejich výběr byl ale oproti předchozím letům opravdu náročný. Zatímco totiž dříve jsme v seznamu museli zuřivě škrtat, tentokráte jsme pomalu marně hledali, co na něj vůbec dát, aby z toho byla aspoň klasická desítka...
1. Audi A6
Začínáme u vozu, jehož zařazení možná vzbudí kontroverze, zvláště ve světle výše zmíněného. Na první pohled tu totiž nemáme auto, které by se nějak diametrálně lišilo od svého předchůdce či ostatních modelů značky. Před příchodem nového Audi A6 navíc byla známa i technika, jíž je sedan napěchován. Nicméně právě kvůli těmto technologiím jsme nový sedan na seznam zařadili, neboť semi-autonomní řízení úrovně SAE3 se tímto stalo dostupnějším. Spojit jej přitom bude možné s motory 3,0 TFSI či 3,0 TDI, které dostaly do vínku 48voltový elektrický okruh.
2. BMW M8 Gran Coupe
Od návratu řady 8 se čeká opravdu hodně. Nikoliv samozřejmě po stránce prodejní, v tomto ohledu lze čekat registrace maximálně několika tisíc exemplářů ročně. Nicméně za jejich pomoci by automobilka mohla získat zpět část své někdejší reputace, o kterou v posledních letech přišla. Ačkoliv totiž BMW nepustilo do světa žádné technické informace, označení „M8“ vzbuzuje nemalé naděje. Minimálně po stránce designové přitom budou u tohoto „čtyřdveřového kupé” (je to sedan, samozřejmě) naplněny. Lze přitom dodat, že součástí rodiny bude i skutečné kupé, stejně jako kabriolet.
3. Jaguar I-Pace
Tesla Model X se dočkala prvního pořádného konkurenta, přičemž Jaguar mohl vývoj nového crossoveru I-Pace založit na svém působení ve Formuli E. Máme tu tedy dva elektromotory roztáčející obě nápravy 400 koňmi. Stovky vůz dosáhne za 4,8 sekundy, na jedno nabití pak má urazit 475 kilometrů. To jsou horší hodnoty než u amerického konkurenta, nicméně na druhou stranu I-Pace může ohromit zavazadelníkem schopným pobrat až 1 453 litrů. Česká cena přitom startuje na sumě 2 039 092 Kč, což je relativně příznivá částka, tedy alespoň na poměry nastavené Modelem X.
4. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Když třícípá hvězda vypustila do světa poslední upoutávky na své nové čtyřdveřové kupé, ťukali jsme si prstem na čelo a říkali, zda se vůbec najde někdo, kdo by takový paskvil koupil. Poté se ovšem nové AMG ukázalo v plné kráse a my rázem změnili názor. Kromě designu za tím stojí i pohonné jednotky, zejména pak ta vrcholná. Osmiválec u varianty GT 63 S totiž produkuje 639 koní, tedy nejvíce, kolik kdy ze svých čtyř litrů dával. Rázem tak lze počítat se stovkou za 3,2 sekundy, což je hodnota ze světa supersportů. To ostatně platí také o maximálce 315 km/h.
5. Peugeot 508
Nová generace francouzského sedanu zapůsobila již v době úniku prvních oficiálních fotografií, hlavně pak interiérem. A zaujmout dokázala i při slavnostním debutu, který nám přiblížil techniku. Ta počítá s výkony pokrývajícími pásmo 130 až 225 koní, jenž bude možné spárovat s velkorysým 487litrovým zavazadelníkem. Uvnitř pak na zákazníci čeká nová generace i-Cockpitu, se kterou dorazil i systém nočního vidění. Ten je v daném segmentu novinkou, přičemž k detekování chodců na setmělé vozovce používá infračervené kamery.
6. Range Rover SV Coupe
Poslední modely britské automobilky jsou tak trochu na jedno brdo, jak po stránce designové, tak i po té technické. Zákazníkům to ale nevadí, prodeje tak konstantně rostou. Land Rover díky tomu odhaluje jednu limitovanou edici za druhou, ty ale nedisponují jen odlišným lakem jako u konkurence. Třeba nový Range Rover SV Coupe přišel vůči standardu o jeden pár bočních dveří, navíc pak získal 565 koní pod kapotou. Cestující tak mohou počítat se stovkou za 5,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 266 km/h, tato jízdní dynamika ve spojení se záplavou kůže a dřeva je ale vyjde na 7 647 563 Kč.
7. Rimac C_Two
Zatímco dříve byly extrémní výkony a drtivá jízdní dynamika spojené s Bugatti, dnes s nimi obvykle páruje chorvatský ekvivalent hypersportu z Molsheimu. Rimac přitom v Ženevě ukázal nový C_Two, jehož čtyři elektromotory dávají 1 915 koní. Stovku tak vůz zvládne již za 1,85 sekundy, načež ukáže záda prakticky všemu, co po této planetě jezdí. Baterie o kapacitě 120 kWh ale vydrží na 620 kilometrů při daleko nižším tempu. Automobilka přitom slibuje výrobu pouze 150 exemplářů, s prvními pak vyrukuje ještě letos. Cena bude nižší než u Bugatti.
8. Škoda Vision X
Za zařazením mladoboleslavského konceptu mezi desítku nejlepších ženevských novinek budou možná mnozí hledat protekci, je to ale spíše neschopnost konkurentů přijít s čímkoli zajímavějším - do téhle desítky se škodovka dostala celkem bez práce. Přesto je třeba si uvědomit, že Vision X je po technické stránce revoluční, a to nejen v rámci značky. Páruje totiž benzinový motor s elektrickou jednotkou, navíc spalovací agregát zvládá spalovat i CNG. Vůz přitom může jezdit pouze na elektřinu, kdy zaměstnává jen zadní kola. Dojezd v té chvíli činí pouhé dva kilometry, poté ale můžete využít elektricky hnaných skateboardů v zavazadelníku. Je ale jisté, že zrovna tento doplněk se na rozdíl od plug-in hybridu do série nedostane.
9. Toyota Auris
Japonská automobilka se rozhodla definitivně skoncovat s diesely. Nahradit je chce hybridními jednotkami, se kterými je ostatně neodmyslitelně spjata. Dle tohoto receptu byl ukuchtěn i nový Auris, jehož design rozhodně není ani nudný, ani asijský (čtěte prapodivný). Naopak nás nemalou měrou oslovuje, páruje totiž klasickou siluetu hatchbacků s agresivně stylizovanými detaily. Toyota kromě toho přivedla do hry i zcela nové dvoulitrové hybridní ústrojí, které dává k dobru 180 koní. Přenášet je bude moci automat s pádly, který tu je kvůli „poutavějším řidičským zážitkům“.
10. Toyota GR Supra Racing
Ještě nedávno jsme ani nepočítali s tím, že bychom se největších ženevských bomb dočkaly od Toyoty. Tedy té automobilky, jejíž vozy bylo možné označit za spolehlivé, ale jinak naprosto nudné. To ovšem již není pravda, zvláště v případě modelu Supra. Velký návrat je zatím spojen jen s konceptem závodního speciálu, nicméně standardní produkční kupé dorazí již příští rok. S určitostí přitom víme, že dostane motor vpředu a pohon zadních kol. Nic bližšího již Toyota nezmínila, to ale ani nemusela. Stačí totiž zmínit název vozu, podívat se na jeho siluetu, a rázem tu máme nezměrné touhy.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před hodinou - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis