Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejlepších motorů pro rok 2016: atmosféry ještě nejsou na odpis
11.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Započteme-li hybridy, mají letos atmosféry dokonce převahu. Je to ale anketa Ward's Auto z USA.
Přesně před rokem jsme tu měli deset nejlepších motorů pro rok 2015 podle Ward's Auto. A k výběru jsme měli své výhrady. Postavit deset různých motorů na první příčku nedává moc smysl, zejména pokud jsou motory tak odlišné, že na jednom konci stojí palivové články v Hyundai Tucson a na druhém kompresorový Hellcat ve splašených strojích značky Dodge.
Když se na to ale podíváte jako na spotřebitelský servis, deset tak moc rozdílných motorů pochopíte. Vybere si totiž většina lidí. A letos to není jinak, máme tu hybridní auta, ale také sporťák, jehož motor všechny příjemně překvapil. Co nevidíme, je Volkswagen, který byl kvůli Dieselgate předem vyloučen - trochu nesmyslné, protože staví i spoustu benzínových motorů, ale budiž. Ovšem diesel v desítce pro příští rok nechybí.
Začněme hybridy, které jsou tu celkem tři: 1,5l čtyřválec se 120kW elektromotorem v útrobách nového Chevroletu Volt, dvoulitr a 50kW motor v Hyundai Sonata PHEV a osmnáctistovka s 53kW elektromotorem pod kapotou Toyoty Prius. To jsou tři trochu odlišné hybridy; Volt je EREV, Extended Range Electric Vehicle, takže spalovací motor tam funguje jen jako generátor, Prius je „klasický” hybrid a Sonata PHEV je plug-in hybrid.
Nový Volt údajně zvládne dlouhou trasu s jedním nabitím baterie před startem se spotřebou 5,3 litru na 100 km, což ale mnoho nepoví, pakliže nevíme, jak moc dlouhá ona trasa byla. Jiný redaktor Ward's Auto ovšem jezdil s Voltem týden, nabíjel denně a jezdil jen na elektřinu, což s dojezdem 85 km na nabití nemusí být nereálné, pakliže nejezdíte příliš daleko či příliš čast. A dobře si prý vedla také Sonata, která dosáhla prý až 2,9 l/100 km, a Prius byl schopen jezdit za 3,8 litru.
Tříválce letos v seznamu kupodivu nenacházíme, zato čtyřválců tu je dost, a to i ne-hybridních. Každý rok je mezi soutěžícími také desítka z roku minulého a mezi čtyřválci je opět na špici 2,5litrový přeplňovaný boxer v Subaru WRX. Další ohodnocený čtyřválec najdeme pod kapotou Volva XC90 T6, je to tedy klasický řadový dvoulitr, přeplňovaný kompresorem a turbodmychadlem a nabízející 320 koní a 400 Nm. Jeho spotřeba se prý běžně držela pod 10 litry na sto.
Šestiválce tu jsou rovnou čtyři, tedy začněme dalším obhájcem titulu z loňského roku - třílitrovým EcoDieselem v Ramu 1500. Tenhle motor plní emisní nařízení díky vstřikování močoviny do výfukového systému, nikoliv díky elektronickým podfukům, a s 569 Nm točivého momentu má dost síly i na přívěs. Spotřeba, důležitý aspekt dieselů, se držela okolo 9,8 litru na sto.
O dost lepší byla spotřeba 3,5litrového atmosférického šestiválce z rodiny VQ Nissanu. Motor tohoto označení není zrovna novinkou, ale byl výrazně přepracován a v nové Maximě dává 307 koní a 354 Nm. A chce za to jen 7,8 litru na sto v kombinaci. Další oceněný šestiválec, 3,6litrový motor LGX v Cadillacu ATS, je sice s 9,8 litry žíznivější, ale také má větší kompresi a nabízí 339 koní. A na pátý a šestý převodový stupeň dokáže s autem víc než slušně hýbat.
Nechybí ani přeplňovaný benzínový šestiválec, konkrétně řadový třílitr pod kapotou BMW 340i. Tenhle motor má 326 koní a 450 Nm a podle Ward's Auto si velmi rád protáhne nohy ve vyšších sférách otáčkoměru. A přesto se spokojí se spotřebou okolo 9,4 litru na 100 km.
A konečně, osmiválec. Podobně jako vloni, i zde je na petrolheadově vrcholu žebříčku motor s osmi válci a více než pěti litry objemu. Je to Voodoo pod kapotou Fordu Mustang GT350, V8 s plochou klikovou hřídelí, který zvládne 8 250 otáček a nabídne 533 koní. Atmosférických. Putujících na zadní kola přes manuální šestikvalt. „Voodoo dělá všechno dobře, od popojídění po městě k děšení zvířat. Je to špička motorů s vnitřním spalováním,” mluví za vše komentář na webu Ward's Auto.
Opět se tedy díváme na spotřebitelský servis, ale oproti loňsku tu je přece pár změn. Hybridů je víc, ale všechna oceněná pohonná ústrojí mají i spalovací motor, třebaže ne vždy může pohánět kola. Ale také je víc atmosférických motorů o slušných objemech - vloni tu byl jeden, letos vidíme tři. A opět si tu vybere každý od zájemce o eko-jízdu po příznivce ostrých sporťáků.
10 nejlepších motorů pro rok 2016 podle Ward's Auto
1,5 DOHC R4/120kW elektromotor (Chevrolet Volt EREV)



2,0 DOHC R4/50kW elektromotor(Hyundai Sonata PHEV)
1,8 DOHC R4/53kW elektromotor (Toyota Prius HEV)
2,0 turbo DOHC R4 Boxer (Subaru WRX)
2,0 turbo/kompresor DOHC R4 (Volvo XC90 T6)
3,0 turbo DOHC V6 diesel (Ram 1500 EcoDiesel)
3,5 DOHC V6 (Nissan Maxima)
3,6 DOHC V6 (Cadillac ATS/Chevrolet Camaro)
3,0 turbo DOHC R6 (BMW 340i)
5,2 DOHC V8 (Ford Shelby GT350 Mustang)
Letos je na seznamu více silných atmosférických motorů
Kdybyste nevěřili, že muscle car a plochá kliková hřídel spolu můžou fungovat
Zdroj: Ward's Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 9 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 11 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
dnesNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 02.23. 21:21 - Snowman000
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch