Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejlepších aut ve zrychlení 0-200 km/h: tohle je elita superaut
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li auto patřící mezi smetánku ve zrychlení na dvě stě, nepotřebuje čtyřkolku, přeplňování, ani automat. Cokoli z toho ale zjevně pomůže.
Přes týden jsme vám představili 30 kompaktů s nejlepší akcelerací z 0 na 100 km/h. Je to jistě zajímavá disciplína v zajímavém segmentu trhu, ti nejlepší z nejlepších ale soutěží docela jinde a v něčem docela jiném. Zrychlení na stovku dnes zvládají i ony kompakty tak rychle, že souboje mezi těmi nejschopnějšími rozhodují už spíše zaokrouhlené setiny než skutečné desetiny sekundy, o něž se postará třeba jen lepší pohon kol nebo rychlejší automat. Navíc se musíme ptát, kolikrát v praxi ono zrychlení z klidu na stovku vůbec využijete.
Většinou se s autem pohybujete nějakou rychlostí a z té dále zrychlujete. A většinou se tyto dvě mety pohybují někde mezi 0 a 200 km/h - jezdit se dá pochopitelně i rychleji, třístovku ale na jakýchkoli silnicích či dálnicích, ty německé nevyjímaje, lidé atakují zřídka. Naopak dvoustovkou se v takovém Německu dá nárazově jezdit i v docela silném provozu.
Podívali jsme se tedy na auta, která nejlépe akcelerují z 0 na 200 km/h, absolutně. Tuhle disciplínu totiž dnes už docela dost strojů zvládne v čase hluboko pod deset sekund, tedy během chvíle, za níž mnohé obyčejné vozy nejedou ani osmdesát. Pochopitelně i zde hraje roli „odpich”, opravdu rychlý automobil ale snadno na dalších metrech dožene ztráty získané horším startem či prvními metry akcelerace. A pokud by vás zajímala eliminace nebo naopak zdůraznění tohoto faktoru, uvádíme i zrychlení z 0 na 100 a ze 100 na 200 km/h.
Můžete namítnout, že by se sem mohla dostat i spousta dalších strojů a klidně všechny zmíněné porazit. A vůbec by to nemusely být supersporty, jako tento Volkswagen Golf. Takové auto ale má z Golfu leda karoserii a i ta většinou doznává úprav. Vozy na tomhle seznamu jsou sériové a nové, třebaže někdy je ta série vážně malá a čítá jen méně než deset kusů. Těch deset je ale jeden jako druhých, až na detaily typu barvy. Už ale nezdržujme, tady je deset našich rekordmanů.
9. - 10. Lamborghini Aventador LP750-4 SV: 8,6 s
Nejnovější ostré Lamborghini pochopitelně není žádný šnek, však zvládá i Nordschleife pod 7, mezi první desítkou ve zrychlení na dvoustovku je ale na chvostu. Totiž, není to zas tak lehké auto, třebaže je tu spousta karbonu. Také ale můžete zapomenout na elektromotory, které ve zrychlení umí dost pomoct.
Výkon: 552 kW (750 koní), 690 Nm
Hmotnost: 1 525 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (robotizovaný manuál), pohon všech kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,8 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 5,8 s



9. - 10. Donkervoort D8 GTO: 8,6 s
Pokud jste o nizozemské firmě Donkervoort nikdy neslyšeli, nažhavte YouTube, protože její stroje jsou vážně zajímavé. Jsou to takové luxusnější Caterhamy, dalo by se říci, ale o hodně výkonnější a také rychlejší. A nejrychlejším v nabídce je vrcholové D8 GTO.
Výkon: 280 kW (380 koní), 475 Nm
Hmotnost: 695 kg
Přenos výkonu: 6st. manuál, pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,8 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 5,8 s
8. Ferrari 488 GTB: 8,3 s
Nahrazení Ferrari 458 Italia přeplňovaným modelem 458 rozhodně nemusí být z různých pohledů ideální, ale motor je silnější, což znamená lepší zrychlení. Maranellská novinka se dostane na dvoustovku jen lehce nad osm vteřin, což je skutečně vynikající výsledek.
Výkon: 493 kW (670 koní), 760 Nm
Hmotnost: 1 370 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 3 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 5,3 s
7. McLaren 675 LT: 7,9 s
Hlavní konkurent Ferrari je nicméně o čtyři desetinky lepší. Je jím britský McLaren 675 LT a je první, který se dostává pod osm vteřin. Jeho 675 koní mu přináší sedmé místo, podstatnější než číslo je ale fakt, že je lepší než Ferrari.
Výkon: 497 kW (675 koní), 700 Nm
Hmotnost: 1 230 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,9 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 5,0 s
6. Porsche 918 s paketem Weissach: 7,2 s
Člověk by čekal, že trio hybridních hyperaut bude na absolutní špici, ale to by se mýlil. Tyhle stroje jsou totiž kvůli hybridním technologiím dost těžké, takže na špičku tak úplně nemají. I tak je ale výsledek 7,2 vteřiny - u 918 s dietou v paketu Weissach - vynikající.
Výkon: 652 kW (887 koní), 1 280 Nm
Hmotnost: 1 634 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon všech kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,5 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 4,7 s
5. Hennessey Venom GT: 7 s
Americká raketa sice má hromadu koní z osmiválcového motoru a je vážně lehká, poměr výkonu ku hmotnosti tu je 1 013,7 koní na tunu, ale výkon přenáší pouze na zadní kola přes manuální šestikvalt, což leckdy nemusí stačit. Rovných 7 vteřin je krásné číslo, ale stačí jen na první pětku.
Výkon: 928 kW (1 261 koní), 1 566 Nm
Hmotnost: 1 244 kg
Přenos výkonu: 6st. manuál, pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 60 mph (96,6 km/h): 2,7 s
Zrychlení 96,6 - 200 km/h: 4,3 s
4. LaFerrari: 6,95 s
Bramborová medaile patří dalšímu Italovi a puristy může těšit, že se pod sedm vteřin dostal atmosférický dvanáctiválec. Radost trochu pokazí hybrid, ale V12 se počítá.
Výkon: 708 kW (963 koní), 900 Nm
Hmotnost: 1 585 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 3 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 3,95 s
3. McLaren P1: 6,8 s
Další britský stroj a bronzové auto už má přeplňování, je také hybridní a také je to zadokolka. Ve srovnávacích testech mohou být ostatní dvě hybridní hyperauta lepší, ve zrychlení v přímce ale vítězí právě McLaren.
Výkon: 674 kW (916 koní), 987 Nm
Hmotnost: 1 547 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,8 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 4 s
2. Bugatti Veyron Super Sport: 6,7 s
Kdo by si myslel, že Veyron již s ukončením výroby řekl své poslední slovo, velmi by se pletl. Stále na světě existuje jen jediné auto, které je lepší než Piëchovo šestnáctiválcové dítě v provedení Super Sport, alespoň ve zrychlení na dvoustovku, jakkoli v jeho případě má podstatný vliv i fantastická akcelerace z 0 na 100 km/h.
Výkon: 883 kW (1 200 koní), 1 500 Nm
Hmotnost: 1 838 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon všech kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,2 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 4,5 s
1. Koenigsegg One:1: 6,6 s
Pokud jste přítomnost tohoto stroje tak trochu čekali, měli jste pravdu. Poměr výkonu a hmotnosti tisíc koní na tunu totiž člověk aby u silničního auta pohledal, i když v tomhle tu Švéd není nejlepší. One:1 je sice „jen” zadokolka, ale co ztratí při rozjezdu, dožene hrubou silou ve zbylé části prudké akcelerace, očividně.
Výkon: 1 MW (1 360 koní), 1 371 Nm
Hmotnost: 1 360 kg
Přenos výkonu: 7st. automat (dvouspojková převodovka), pohon zadních kol
Zrychlení 0 - 100 km/h: 2,8 s
Zrychlení 100 - 200 km/h: 3,8 s
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 7 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 10 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva