Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejhodnotnějších automobilových značek: Toyota vítězí, Tesla se dere vpřed
9.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonský výrobce je aktuálně ceněn na 700,68 miliardy korun. Google okupující vrchol žebříčku je však o řád výše. A jsou tu další zajímavosti.
Automobilky spolu soupeří zejména v oblasti registrací. Jejich výše ale nemusí notně korespondovat s hodnotou značky, jak se o tom aktuálně může přesvědčit Volkswagen. Jako koncern tohoto jména sice aktuálně prodává více aut než Toyota, ovšem jako samostatnou značku jej v žebříčku Brandz Top 100 sestavovaném společností Millward Brown nenajdeme. Oproti je v něm japonská značka stálicí, navíc opět jako nejvýše postavená automobilka.
Toyota tak zopakovala loňské prvenství, přičemž meziročně její hodnota dokonce narostla o 2 procenta na 29,5 miliardy dolarů (cca 700,68 mld. Kč). Aktuálně jí tak v celkovém pořadí patří 28. příčka, což je o dvě místa lepší umístění než v roce 2015. Podle Petera Walshe z Millward Brown za tím stojí soustavná snaha inovovat, jež ústí v kladnou odezvu zákazníků a tedy následně i vysoké prodeje.
Druhé místo mezi automobilkami obhájilo BMW, které si také polepšilo o 2 procenta. Jeho hodnota aktuálně činí 26,8 mld. USD (636,55 mld. Kč), což jej meziročně poslalo o příčku výše na celkové 33. místo. Na devětatřicátém pak najdeme Mercedes, jenž si taktéž udržel loňský bronz. Jeho pozice se však zlepšila o čtyři příčky, neboť hodnota firmy narostla o 4 % na 22,7 mld. USD (539,16 mld. Kč).
Walsh přitom dodává, že na růstu třícípé hvězdy se projevil nejen příchod nové třídy E, ale také neustále se zlepšující registrace značky v Číně. Ve prospěch mnichovského výrobce má pak hovořit zejména nová řada 7 či plug-in hybridní sporťák i8 a elektromobil i3. Tedy vozy, jejichž prodeje klesají, či v prvním případě nedosahují hodnot mnohem starší konkurence právě od Mercedesu.
Za těmito třemi značkami následuje v rámci automobilového světa poměrně velká propast, přičemž mezi zbývající sedmičkou z nejlepších deseti nenajdeme jen premianty, ale také propadlíky. Nejvíce přitom zamířilo dolů Audi (- 6%), které doplácí na problémy mateřského VW Group. Tento pokles, spolu se snížením na straně Hondy a Land Roveru, zapříčinil snížení celkové hodnoty 10 nejlepších automobilních značek o 3 % na 139,9 mld. USD (3,3 bilionu Kč).
Vůbec poprvé se mezi nejlepší nastěhovaly také automobilky Porsche a Tesla, které dosáhly na deváté, respektive desáté místo. V případě amerického výrobce elektromobilů za vším stojí hlavně příchod nového Modelu 3, na který Tesla aktuálně přijala již takřka 400 000 předobjednávek. Porsche pak mělo zabodovat plejádou nových přeplňovaných modelů.
O překvapení není nouze ani na nejvyšších místech mimo automobilový sektor, neboť Google vytlačil z první pozice Apple. Podle Walshe zatím stojí fakt, že z pohledu zákazníků u „nakousnutého jablka“ nepřišli se žádnou zásadní inovací, zatímco Google měl loni investovat do řady nových věcí, zejména pak internetových úložišť (Cloudů).
Je přitom třeba dodat, že hodnota obou firem je neskutečně vysoko (Google - 229,2 mld. USD/ 5,44 bilionu Kč, Apple - 228,5 mld. USD/5,42 bilionu Kč), zvláště pak ve srovnání se zbytkem světa v čele s třetím Microsoftem. Za zmínku pak stojí ještě výrazné zlepšení Facebooku (+44 %) nebo Amazonu (+59 %).
Nejhodnotnější automobilové značky světa pro rok 2016
(údaj v závorce ukazuje celkové pořadí v žebříčku, za závorkou změnu hodnoty v procentech oproti loňskému roku)
1. Toyota - 29,5 mld. USD (28), +2
2. BMW - 26,8 mld. USD (33), +2
3. Mercedes-Benz - 22,7 mld. USD (39), +4
4. Honda - 13,2 mld. USD (74), -1
5. Ford - 13,1 mld. USD (75), 0
6. Nissan - 11,5 mld. USD (92), +1
7. Audi - 9,5 mld. USD, -6
8. Land Rover - 4,7 mld. USD, -5
9. Porsche - 4,4 mld. USD
10. Tesla - 4,4 mld. USD
(Audi, Land Rover, Porsche a Tesla nedosáhly na žebříček Top 100, Porsche a Tesla loni chyběly mezi desítkou nejhodnotnějších automobilových značek)
Úplné pořadí žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa dle BrandZ
Toyota sice je nejhodnotnější automobilovou značkou, celkový vítěz je ale o několik tříd výše
Zdroj: BrandZ
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva