Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejdražších aut prodaných v roce 2015: bez čtvrt miliardy ani ránu
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ceny výjimečných klasiků míří stále výše. Žebříček 10 nejdražších vozů roku 2015 začíná na 250 milionech.
Závěr roku je vždy spojen nejen s předsevzetími, ale také s rekapitulacemi. Před pár dny jsme si představili žebříček aut, po kterých letos v českých luzích a hájích toužil jen málokdo, nyní tu pro změnu máme pravý opak. Tedy seznam deseti aut, která by chtěl každý. Ceny se pochopitelně vyvíjely podle toho, a tak je na aukcích získali jen ti opravdu bohatí.
Jak moc? Projděte si přiložený žebříček. Překvapením asi nebude fakt, že více než polovina aut z daného žebříčku je ozdobena emblémem Ferrari. Mimo ně byl ale zájem také o historické klenoty s logem Astonu Martin, McLarenu, Jaguaru a Porsche.
10. Porsche 956 z roku 1982 - 251 milionů Kč
„Nejlevnějším” z námi sledované desítky aut se stává jediný Němec, a sice Porsche 956. To se v roce 1983 dočkalo vítězství v legendárním závodě 24 hodin Le Mans, což byl pro značku již osmý „zářez do pažby“ z celkových šestnácti. Vydražený exemplář se navíc stále pyšní legendárními válečnými barvami Rothmans, cena 10,1 milionu dolarů (250,96 mil. Kč) je tak více než oprávněná.
9. Jaguar C-Type z roku 1953 - 328 milionů Kč
Další vůz vznikl ve Velké Británii a jde o nejdražší Jaguar všech dob. Značka v roce 1953 vyrobila pouze tři exempláře modelu C-Type a tomu odpovídá i prodejní cena 13,2 milionu dolarů (327,98 mil. Kč). Prodán byl přitom v létě v Monterey, kde taktéž padaly rekordy. Během jediné aukce změnily svého majitele vozy v celkové hodnotě 172,7 milionů dolarů (4,291 mld. Kč).
8. Ferrari 250 GT TdF z roku 1956 - 329 milionů Kč
Na řadu přichází první z rudých Italů. Speciální verze Ferrari 250 GT je přitom důkazem, že v Modeně u letos odhalené limitované edice F12tdf nesáhli po označení Tour de France poprvé. V padesátých letech minulého století bylo vyrobeno celkem 14 exemplářů a tento konkrétní byl velmi často používán při závodech. Jak je přitom patrné, žádné újmy při těchto kratochvílích nedoznal, cena se tak v Pebble Beach vyšplhala na 13,2 milionů dolarů (327,98 mil. Kč).
7. McLaren F1 LM z roku 1998 - 340 milionů Kč
Další Brit v našem seznamu je nejmladším „účastníkem zájezdu“ a zároveň jedním z vozů nabízených v rámci [[0000018741 úchvatné Pinnacle Collection]. Z továrny původně vyjel ve zcela standardním stavu, posléze byl ovšem upraven dle specifikací LM. Díky tomu je tento F1 jedním z nejvzácnějších kousků, jaké McLaren pustil do světa. Souběžně s tím jej obestírá aura bývalého nejrychlejšího vozu planety, jeho cena se vyšplhala na 13,7 milionů dolarů (340,4 mil. Kč).
6. Aston Martin DB4 GT Zagato z roku 1962 - 355 milionů Kč
Společnost Zagato se s automobilkou Aston Martin spojena stejně jako Pininfarina s Ferrari Model DB4 GT byl prvním plodem spolupráce obou firem, přičemž celkově vzniklo 19 exemplářů. Vůz prodaný v New Yorku za 14,3 milionů dolarů (355,31 mil. Kč) je čtrnáctým z nich, přičemž vůči standardu se liší kupříkladu specifickou kapotou motoru. I proto mu aktuálně právem přísluší titul nejdražšího britského vozu prodaného na aukci.
5. Ferrari 250 GT Speciale by Bertone z roku 1962 - 410 milionů Kč
Jak bylo řečeno výše, s automobilkou Ferrari je spojována především karosárna Pininfarina, nicméně tento modrý exemplář ozdobilo jméno Bertone. Slavný designér navíc nenavrhl pouze podivně tvarovanou příď, zároveň byl i jeho prvním majitelem. Prodán byl za 16,5 milionů dolarů (409,98 mil. Kč) v létě v Pebble Beach stejně jako nerenovaná California a také jediný německý vůz z našeho žebříčku.
4. Ferrari 250 GT SWB California z roku 1961 - 417 milionů Kč
Pokud jste potřebovali důkaz, že patina je více než top stav, pak ten spočívá v kabrioletu California. K černý exempláři v původním stavu, který změnil svého majitele za 426,16 milionu korun, se ještě dostaneme, na tento červený kousek postačilo jeho novému vlastníkovi „pouze“ 16,8 mil. USD (417,43 mil. Kč). Daná cena se přitom pohybuje výrazně pod původním odhadem, Ferrari 250 GT SWB California se totiž měla prodat za 18 mil. USD (447,25 mil. Kč). I tak by samozřejmě nedošlo k překonání nerenovaného kusu, nicméně vyšší suma by více odpovídala historické hodnotě vozu.
3. Ferrari 250 LM z roku 1964 - 437 milionů Kč
Jednou z nejlákavějších aukcí je každoročně ta, která se odehrává v létě v Monterey. Letos ovšem byla překonána veškerá očekávání, neboť svého majitele měnila kolekce zvaná Pinnacle Portfolio. Její součástí bylo i Ferrari Enzo věnované papeži, nicméně prodejního vrcholu dosáhl model 250 LM. Ten byl evoluční verzí legendárního modelu 250 GTO, přičemž nový vlastník za něj zaplatil 17,6 milionu dolarů (437,31 mil. Kč).
2. Ferrari 250 GT SWB California z roku 1961 - 426 milionů USD
Zatímco většina vozů prodávaných na aukcích se těší dokonalému stavu, za kterým stojí nákladná renovace, druhé nejdražší Ferrari v seznamu změnilo majitele ve stavu, v jakém bylo společně s dalšími vozy nalezeno ve stodole na francouzském venkově. Pro jeho nového vlastníka se tím naskytla vzácná příležitost, kdy si vůz může nechat zrenovovat dle svých představ. Z minulosti přitom již velmi dobře víme, že kupříkladu změna barvy laku nebo čalounění nenese ztrátu hodnoty, ale v mnoha případech je tomu naopak. Dá se tedy předpokládat, že pokud někdy dojde k dalšímu prodeji, cena tohoto vozu rozhodně překročí aktuálních 18,6 mil. USD (426,16 mil. Kč).
1. Ferrari 290 MM z roku 1956 - 696 milionů Kč
Pohled na částku, za kterou byl prodán závodní speciál vyrobený pro Juana Manuela Fangia, navozuje otázku, zda-li pro ceny podobných aut existuje nějaký strop. 28 milionů dolarů (cca 695,72 mil. Kč) je v žebříčku historických dat ale „až“ třetí nejvyšší za auto zaplacenou sumou, daleko více zaplatili zájemci v předchozích dvou letech za Ferrari 250 GTO (38 mil. USD/944,19 mil. Kč) a Mercedes W196 (29,6 mil. USD/735,47 mil. Kč), který je taktéž spojen s Fangiovým jménem. Nicméně i tak je Ferrari 290 MM opravdu cennou záležitostí, přičemž šasí s číslem 0626 je jedním ze čtyř vyrobených. Fangio přitom s tímto vozem závodil na Mille Miglia.
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel