Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Evropě se objevilo 1 z pouhých 10 posledních Ferrari s V12 a manuálem, stojí podle toho
31.10.2021 | Petr Miler
Máte-li slabost pro vzácná auta, tohle vás uhrane, i když na to na první pohled nevypadá. V Evropě si jej svého času vybralo jen 10 lidí a dobře udělali. Oproti alternativě s automatickou převodovkou se verze s ručním řazením prodávají pětkrát dráž.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jakkoli, je ale realitou, kterou těžko něco změní. Existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí, jde ale o exkluzivity za desítky milionů korun. Ve většině jakkoli běžnějších silných aut manuály jen dožívají, bohužel.
Má to ale i své potenciální výhody pro ty, kteří po posledních autech toho či onoho ražení s ručním řazením přece jen sáhli a po letech jej prodávají či prodat plánují. Dokonalým příkladem budiž tohle neobvykle modré Ferrari 599 GTB Fiorano. Na první pohled vypadá docela tuctově, dá-li se tedy tak hovořit o voze, který se v Evropě jako použitý prodává jen v asi 60 kusech. Jenže jen jedno jediné má v útrobách manuální šestikvalt.
Zadní kola 599 GTB tradičně pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec umístěný vpředu, který dává 620 koní, v drtivé většině případů je ale na kola posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováto vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 85 tisících Eur, tedy asi ne 2,2 milionu korun, tento kousek s ručním řazením stojí u belgického prodejce podobných specialit 425 tisíc Eur, tedy 11 milionů korun, skoro přesně pětinásobek.
Podobné ceny jsou u posledních „manuálních” Ferrari běžné. A je také dost pravděpodobné, že dále porostou, zatímco u verzí s převodovkou F1 tomu tak skoro jistě nebude, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého. Nechceme být neuctiví, jde o výjimečné auto tak či onak, Ferrari s motory vpředu ale za držáky hodnoty jinak moc neplatí a jak 599, tak 612 patří mezi nejlevnější moderní vozy značky.
Pokud ale mají manuál, situace se dramaticky mění, nakonec 599 GTB je vůbec posledním dvanáctiválcovým Ferrari s ručním řazením, které kdy vzniklo. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s ručním řazením, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit - nedivili bychom se, kdyby tohle auto za pár dekád stálo ještě mnohonásobně více, navzdory ne úplně typické barvě a ne úplně nízkému nájezdu přes 60 tisíc km.
Neobvyklá volba barev u Ferrari výhodou být nemusí, manuální převodovka je ale výhodou zcela jistě. Model 599 GTB se díky ní prodává pětkrát dráž než s ručním řzaením - tento konkrétní kus je k mání v Belgii. Foto: Oldtimerfarm, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie