Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi
7.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé mnichovské kupé s posíleným třílitrem S55 zvládá stovku pod 4 sekundy a maximálku 320 km/h. Má také silnější brzdy a snížený podvozek.
Od oficiálního představení BMW M2 Coupe uplynul jíž více než půlrok, také se na něj vrhly tuningové firmy. Jako první se se svou troškou do mlýna hlásí švýcarský úpravce Dähler Design & Technik GmbH, který přichází s opravdu bohatým programem. Dopřát si můžete nejen kosmetické, ale taktéž i mechanické změny, které M2 dostanou do sfér vyhrazených spíše BMW M3 a M4.
Poslední zmínku je třeba vysvětlit, přičemž nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše a rovnou zmíníme, že úpravce instaloval pod kapotu menšího kupé motor S55 z větších sourozenců. Jelikož jde taktéž o přeplňovaný třílitrový šestiválec, nebylo třeba pod kapotou žádného zbytečného řezání. A dá se předpokládat, že navýšena nebyla ani hmotnost, stejně jako nedošlo k ovlivnění jejího rozložení.
Negativa jsou tedy mimo hru, počítat lze tak pouze s pozitivy. Ta souvisí s vyšším výkonem, který vlivem dalších modifikací narostl ze standardních 431 koní a 550 Nm na 540 koní a 730 Nm, které jsou k dispozici v pásmu 2 900 až 4 900 otáček. Zrychlení z klidu na stovku se odehraje za méně než 4 sekundy, nejvyšší rychlost pak přesahuje 320 km/h.
Jen pro připomenutí, standardní M2 v těchto disciplínách nabízí 4,3sekundovou akceleraci u automatické převodovky a 4,5sekundovou u manuální, maximálku má omezenu na obligátních 250 km/h. Zlepšení jízdní dynamiky je tak vskutku razantní, pročež byla posílena taktéž brzdová soustava nově počítající s osmipístkovými předními třmeny a 400milimetrovými kotouči.
Dále se firma Dähler zaměřila na podvozek, který dostal speciální stavitelné tlumiče. Pod jejich vývojem je přitom podepsán sám úpravce, což ostatně platí také o zmiňovaných brzdách nebo sportovním výfuku z nerezové oceli. Je poněkud překvapivé, že firma tyto velké svaly nechává skryty pod téměř nezměněným kabátkem.
V případě vozu na fotogalerii je patrné, že jedinými změnami jsou černě zbarvené vsuvky v předním nárazníku a bočních prazích či jinak vyvedené ozdoby na předních blatnících. V těch najdeme 20palcová litá kola, která je ovšem možné vyměnit za 21palcová. Kromě toho pak zákazníci mohou sáhnout ještě po čelním spoileru a výraznějším zadním křídlu.
Tím nám program úpravce ovšem zdaleka nekončí, neboť Dähler připravil také modifikace standardního motoru N55. Ten je možné naladit ve třech fázích, přičemž první nabídne 408 k a 600 Nm. Také v tomto případě je možné stejně jako u verze s 540 koňmi počítat se zrychlením na stovku pod 4 sekundy, konkrétní číslo ale firma v tomto ohledu nezmiňuje.
V případě fáze 2 dosahuje výkon 430 koní a točivý moment 630 Nm, u fáze 3 lze pak dostat dokonce se 450 koňmi. Akcelerace je v těchto případech neznáma, nejvyšší rychlost však má přesáhnout 300 km/h, u nejslabšího provedení se pohybuje okolo této magické hranice. Ve všech případech lze pak sáhnout po silnějších brzdách a upraveném podvozku.
Ve finále lze pak zmínit, že Švýcaři již pracují na okruhové variantě, kdy přes palubu zamíří veškeré zbytečné komponenty interiéru navyšující hmotnost. Jejich místo pak zaujme ochranná klec či závodní sedadla se šestibodovými pásy. Mimo to lze počítat s ještě vyšším výkonem, lepší aerodynamikou, upraveným podvozkem a hladkými slicky.
Zatím ovšem není jasné, zda tato verze přijde o registrační značky či nikoliv. Stejně tak nebylo ani zmíněno, kdy dorazí a neznámá je také cenová politika všech konverzí. Nicméně se dá předpokládat, že zejména ono přehození motoru levné stoprocentně nebude.
Švýcarská tuningová firma šla na věc opravdu zotra, BMW M2 Coupe totiž osadila motorem z M4 naladěným na 540 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis