Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi

Malé mnichovské kupé s posíleným třílitrem S55 zvládá stovku pod 4 sekundy a maximálku 320 km/h. Má také silnější brzdy a snížený podvozek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi

7.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Malé mnichovské kupé s posíleným třílitrem S55 zvládá stovku pod 4 sekundy a maximálku 320 km/h. Má také silnější brzdy a snížený podvozek.

Od oficiálního představení BMW M2 Coupe uplynul jíž více než půlrok, také se na něj vrhly tuningové firmy. Jako první se se svou troškou do mlýna hlásí švýcarský úpravce Dähler Design & Technik GmbH, který přichází s opravdu bohatým programem. Dopřát si můžete nejen kosmetické, ale taktéž i mechanické změny, které M2 dostanou do sfér vyhrazených spíše BMW M3 a M4.

Poslední zmínku je třeba vysvětlit, přičemž nebudeme chodit dlouho okolo horké kaše a rovnou zmíníme, že úpravce instaloval pod kapotu menšího kupé motor S55 z větších sourozenců. Jelikož jde taktéž o přeplňovaný třílitrový šestiválec, nebylo třeba pod kapotou žádného zbytečného řezání. A dá se předpokládat, že navýšena nebyla ani hmotnost, stejně jako nedošlo k ovlivnění jejího rozložení.

Negativa jsou tedy mimo hru, počítat lze tak pouze s pozitivy. Ta souvisí s vyšším výkonem, který vlivem dalších modifikací narostl ze standardních 431 koní a 550 Nm na 540 koní a 730 Nm, které jsou k dispozici v pásmu 2 900 až 4 900 otáček. Zrychlení z klidu na stovku se odehraje za méně než 4 sekundy, nejvyšší rychlost pak přesahuje 320 km/h.

Jen pro připomenutí, standardní M2 v těchto disciplínách nabízí 4,3sekundovou akceleraci u automatické převodovky a 4,5sekundovou u manuální, maximálku má omezenu na obligátních 250 km/h. Zlepšení jízdní dynamiky je tak vskutku razantní, pročež byla posílena taktéž brzdová soustava nově počítající s osmipístkovými předními třmeny a 400milimetrovými kotouči.

Dále se firma Dähler zaměřila na podvozek, který dostal speciální stavitelné tlumiče. Pod jejich vývojem je přitom podepsán sám úpravce, což ostatně platí také o zmiňovaných brzdách nebo sportovním výfuku z nerezové oceli. Je poněkud překvapivé, že firma tyto velké svaly nechává skryty pod téměř nezměněným kabátkem.

V případě vozu na fotogalerii je patrné, že jedinými změnami jsou černě zbarvené vsuvky v předním nárazníku a bočních prazích či jinak vyvedené ozdoby na předních blatnících. V těch najdeme 20palcová litá kola, která je ovšem možné vyměnit za 21palcová. Kromě toho pak zákazníci mohou sáhnout ještě po čelním spoileru a výraznějším zadním křídlu.

Tím nám program úpravce ovšem zdaleka nekončí, neboť Dähler připravil také modifikace standardního motoru N55. Ten je možné naladit ve třech fázích, přičemž první nabídne 408 k a 600 Nm. Také v tomto případě je možné stejně jako u verze s 540 koňmi počítat se zrychlením na stovku pod 4 sekundy, konkrétní číslo ale firma v tomto ohledu nezmiňuje.

V případě fáze 2 dosahuje výkon 430 koní a točivý moment 630 Nm, u fáze 3 lze pak dostat dokonce se 450 koňmi. Akcelerace je v těchto případech neznáma, nejvyšší rychlost však má přesáhnout 300 km/h, u nejslabšího provedení se pohybuje okolo této magické hranice. Ve všech případech lze pak sáhnout po silnějších brzdách a upraveném podvozku.

Ve finále lze pak zmínit, že Švýcaři již pracují na okruhové variantě, kdy přes palubu zamíří veškeré zbytečné komponenty interiéru navyšující hmotnost. Jejich místo pak zaujme ochranná klec či závodní sedadla se šestibodovými pásy. Mimo to lze počítat s ještě vyšším výkonem, lepší aerodynamikou, upraveným podvozkem a hladkými slicky.

Zatím ovšem není jasné, zda tato verze přijde o registrační značky či nikoliv. Stejně tak nebylo ani zmíněno, kdy dorazí a neznámá je také cenová politika všech konverzí. Nicméně se dá předpokládat, že zejména ono přehození motoru levné stoprocentně nebude.


Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 1 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 01Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 2 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 02Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 3 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 03Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 4 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 04Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 5 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 05Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 6 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 06Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 7 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 07Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 8 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 08Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 9 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 09Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 10 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 10Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 11 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 11Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 12 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 12Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 13 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 13Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 14 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 14Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 15 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 15Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 16 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 16Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 17 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 17Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 18 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 18Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 19 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 19Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 20 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 20Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 21 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 21Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 22 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 22Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 23 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 23Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 24 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 24Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 25 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 25Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 26 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 26Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 27 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 27Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 28 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 28Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 29 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 29Zdá se vám BMW M2 slabé? Dähler ho osadí motorem z M4, s 540 koňmi - 30 - BMW M2 dAHLer 2016 prvni sada 30
Švýcarská tuningová firma šla na věc opravdu zotra, BMW M2 Coupe totiž osadila motorem z M4 naladěným na 540 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše