Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně?
16.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější hybrid světa dostal do vínku nový nárazník, čelní masku, difuzor a další detaily. A kupodivu mu to prospělo, i když krásný pořád není.
Čtvrtá generace japonského hybridu nás svým vzhledem příliš nepřesvědčila k rozevření portmonky a zběsilému úprku do showroomu Toyoty. Neznamená to ovšem, že bychom v tomto ohledu byli „konzervami“ upřednostňujícími nade vše poněkud nudný design koncernu VW Group. Dle nás zkrátka Japonci pouze výraznou měrou upřednostnili aerodynamiku nad krásou. Což se samozřejmě dá u hybridního modelu pochopit, nicméně ošklivý vůz chce asi doma mít jen málokdo.
Kupodivu ovšem stačilo jen málo, a rázem vypadá Prius alespoň o trochu traktivněji. Tuningová firma Wald International totiž hatchback osadila sadou spoilerů Sports Line, které sériové provedení o chloupek přibližují závodnímu modelu GT300. Tedy variantě, ze které se asi kolena podlomí každému, komu řeknete, že právě tohle může vzniknout z nudného hybridu.
Abychom ale zbytečně nechodili okolo horké kaše, přejdeme raději k jádru věci. Zmiňovaná sada je složena z nového předního nárazníku, zrevidované čelní masky a „lízátka“. Dále dorazily boční karbonové lamely, odlišné LEDky zajišťující denní svícení, modifikované boční prahy či grafické polepy. Vzadu pak najdeme agresivněji stylizovaný difuzor a čtveřici koncovek výfuku.
Tím přerod ošklivého kačátka končí, na techniku již úpravce nesáhl. I nadále se tedy o pohon stará kombinace 1,8litrového čtyřválce pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, dvojice elektromotorů/generátorů a automatická převodovka CVT. Toto ústrojí má přitom Toyotě Prius zaručit dle evropského normovaného cyklu spotřebu 3 l/100 km.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se nový bodykit na žíznivosti podepíše. Obdobně pak můžeme spekulovat nad jízdní dynamikou, která běžně počítá se sprintem z klidu na stovku za 10,6 sekundy a nejvyšší rychlostí 180 km/h. Dá se ovšem předpokládat, že díky příchodu několika málo nových kil dojde ve všech ohledech k lehčímu zhoršení.


Tuningová firma Wald International výraznou měrou zapracovala na vzhledu nové Toyoty Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025Jeden z mála lidí, kteří mohou k Michaelu Schumacherovi, popsal „velmi smutný” stav, ve kterém se legenda F1 nachází
28.3.2025Němci se Švýcary vyvinuli revoluční bezemisní spalovací motor. Neměla by spíš tohle být budoucnost?
28.3.2025Motoristé, vyhněte se Paříži. Opakujeme, vyhněte se s autem Paříži
28.3.2025Český svaz autoprůmyslu si dovolil kritizovat vnucování nechtěných aut, připomíná to Kocábovu diverzi v živém vysílání v létě 1989
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva