Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Wald International zkusil zkrášlit novou Toyotu Prius, marně?
16.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejprodávanější hybrid světa dostal do vínku nový nárazník, čelní masku, difuzor a další detaily. A kupodivu mu to prospělo, i když krásný pořád není.
Čtvrtá generace japonského hybridu nás svým vzhledem příliš nepřesvědčila k rozevření portmonky a zběsilému úprku do showroomu Toyoty. Neznamená to ovšem, že bychom v tomto ohledu byli „konzervami“ upřednostňujícími nade vše poněkud nudný design koncernu VW Group. Dle nás zkrátka Japonci pouze výraznou měrou upřednostnili aerodynamiku nad krásou. Což se samozřejmě dá u hybridního modelu pochopit, nicméně ošklivý vůz chce asi doma mít jen málokdo.
Kupodivu ovšem stačilo jen málo, a rázem vypadá Prius alespoň o trochu traktivněji. Tuningová firma Wald International totiž hatchback osadila sadou spoilerů Sports Line, které sériové provedení o chloupek přibližují závodnímu modelu GT300. Tedy variantě, ze které se asi kolena podlomí každému, komu řeknete, že právě tohle může vzniknout z nudného hybridu.
Abychom ale zbytečně nechodili okolo horké kaše, přejdeme raději k jádru věci. Zmiňovaná sada je složena z nového předního nárazníku, zrevidované čelní masky a „lízátka“. Dále dorazily boční karbonové lamely, odlišné LEDky zajišťující denní svícení, modifikované boční prahy či grafické polepy. Vzadu pak najdeme agresivněji stylizovaný difuzor a čtveřici koncovek výfuku.
Tím přerod ošklivého kačátka končí, na techniku již úpravce nesáhl. I nadále se tedy o pohon stará kombinace 1,8litrového čtyřválce pracujícího na bázi Atkinsonova cyklu, dvojice elektromotorů/generátorů a automatická převodovka CVT. Toto ústrojí má přitom Toyotě Prius zaručit dle evropského normovaného cyklu spotřebu 3 l/100 km.
Je samozřejmě otázkou, nakolik se nový bodykit na žíznivosti podepíše. Obdobně pak můžeme spekulovat nad jízdní dynamikou, která běžně počítá se sprintem z klidu na stovku za 10,6 sekundy a nejvyšší rychlostí 180 km/h. Dá se ovšem předpokládat, že díky příchodu několika málo nových kil dojde ve všech ohledech k lehčímu zhoršení.
Tuningová firma Wald International výraznou měrou zapracovala na vzhledu nové Toyoty Prius
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025 - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
1.2.2025
Nejnovější články
- Vedením Stellantisu dál otřásají změny. Šéfka Peugeotu skončila, její místo přebírá bývalý prodejní šéf Škody
před 2 hodinami - Po silnicích jezdí úplně nová sorta nesnesitelných řidičů. Mají výkonný elektromobil a asi pětkrát do měsíce jedou rychle
před 3 hodinami - Audi představilo nové řešení pohonu spalovacích aut, po čase je to něco, co dává aspoň nějaký smysl
včera - Nové auto s motorem V8 bez turba a ručním řazením pořád může vzniknout, odpustíte mu za to i jeho nevyslovitelné jméno
včera - Suzuki se omlouvá, po pouhých 4 dnech muselo zastavit prodej nové verze své současné ikony
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva