Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Tiguan od ABT: až 260 koní a „rychlejší plasty” pro faceliftovanou verzi
23.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tiguan nepatří zrovna k typickým objektům zájmu automobilových úpravců. Možná i proto se jeho faceliftovaná verze dostala ABT pod kudlu až letos.
Facelift Tiguanu není novinkou. Představil se už v roce 2011 a hned tentýž rok jsme jej stihli poprvé vyzkoušet. Trochu na čas si snad dal jen příchod aktualizovaného továrního tuningu R-Line, jinak je to z hlediska takřka nepřetržitého představování dalších a dalších automobilových novinek dávná historie. Takřka dvornímu tunerovi Volkswagenu, firmě ABT Sportsline, ale přišlo jako dobrý nápad se na faceliftovaný Tiguan podívat na zoubek právě letos. Co pro něj tedy nabízí?
Začít můžeme třeba u vzhledu, který se dočkal relativně decentní proměny. Na přiložených snímcích si můžete všimnout nové masky chladiče a upravené spodní části předního nárazníku, podobně vylepšené spodní části dveří a bočních prahů a modifikovaného zadního nárazníku s dvěma dvojitými koncovkami výfuků. K dispozici je též hned několik designů 18", 19" a 20" kol a do vzhledu vozu promlouvá rovněž snížený a přitvrzený podvozek.
Do interiéru nevidíme, ABT ale hovoří několika drobnostech typu vlastní podlahové koberečky, jinak asi nic podstatného nezměnil, a proto nám to ani nevyfotil či jinak neukázal. Přesunout se tak můžeme k technickým změnám, které se soustřeďují hlavně na pohonné jednotky - provedené změny jsou sice zajímavé, je ale třeba říci, že v Německu s nimi asi mnoho práce neměli. Vesměs jde totiž o řešení už dříve aplikovaná na rozličné modely jednotlivých značek koncernu Volkswagen.
Začneme-li u pro Tiguan zřejmě typičtějších naftových jednotek, vyladit si můžete nechat všechny dostupné varianty dvoulitrového TDI. Ze 110koňové verze vám pan Christian a přátelé udělají 140koňovou, ze 140koňové vytvoří 170koňovou a ze 170koňové, ano, tady se to odhaduje hůře, 195koňovou. ABT, ostatně jako snad u všech softwarových úprav motorů, deklaruje nezvýšení normované spotřeby paliva. To je docela dobře možné, v případě využití dodatečného výkonu ale s původní spotřebou jistě cestovat nebudete.
U benzinových jednotek je nabízená paleta úprav poněkud méně jednostrunná. Mezi modifikacemi najdeme i vrchol nabídky ABTu pro inovovaný Tiguan, která znamená posílení jednotky 2,0 TSI s továrním výkonem 211 koní až k 260 koním. 180koňovou verzi téže jednotky si můžete nechat obrátit na víru v nejvyšší výkon 230 koní a pro podobně „profláklé” koncernové dílko 1,4 TSI jsou k dispozici hned tři možnosti. Základní provedení se 122 koňmi může disponovat až 160 hřebci, silnější se 150 se může podívat o 30 koní výše a nakonec i 160koňová tovární verze může posílit - 210 koní je jeho finální meta.
Dynamické parametry upravených Tiguanů ABT nezveřejnil, ceny a případné další „obchodní detaily” najdete na stránkách ABT věnovaných právě této úpravě.


Vizuální úpravy pro Tiguan 2011 představil ABT Sportsline jen skrze dvě fotografie. A vlastně ani u dalších změn o mnoho výmluvnější není...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 36 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 36 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan