Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Tiguan od ABT: až 260 koní a „rychlejší plasty” pro faceliftovanou verzi
23.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tiguan nepatří zrovna k typickým objektům zájmu automobilových úpravců. Možná i proto se jeho faceliftovaná verze dostala ABT pod kudlu až letos.
Facelift Tiguanu není novinkou. Představil se už v roce 2011 a hned tentýž rok jsme jej stihli poprvé vyzkoušet. Trochu na čas si snad dal jen příchod aktualizovaného továrního tuningu R-Line, jinak je to z hlediska takřka nepřetržitého představování dalších a dalších automobilových novinek dávná historie. Takřka dvornímu tunerovi Volkswagenu, firmě ABT Sportsline, ale přišlo jako dobrý nápad se na faceliftovaný Tiguan podívat na zoubek právě letos. Co pro něj tedy nabízí?
Začít můžeme třeba u vzhledu, který se dočkal relativně decentní proměny. Na přiložených snímcích si můžete všimnout nové masky chladiče a upravené spodní části předního nárazníku, podobně vylepšené spodní části dveří a bočních prahů a modifikovaného zadního nárazníku s dvěma dvojitými koncovkami výfuků. K dispozici je též hned několik designů 18", 19" a 20" kol a do vzhledu vozu promlouvá rovněž snížený a přitvrzený podvozek.
Do interiéru nevidíme, ABT ale hovoří několika drobnostech typu vlastní podlahové koberečky, jinak asi nic podstatného nezměnil, a proto nám to ani nevyfotil či jinak neukázal. Přesunout se tak můžeme k technickým změnám, které se soustřeďují hlavně na pohonné jednotky - provedené změny jsou sice zajímavé, je ale třeba říci, že v Německu s nimi asi mnoho práce neměli. Vesměs jde totiž o řešení už dříve aplikovaná na rozličné modely jednotlivých značek koncernu Volkswagen.
Začneme-li u pro Tiguan zřejmě typičtějších naftových jednotek, vyladit si můžete nechat všechny dostupné varianty dvoulitrového TDI. Ze 110koňové verze vám pan Christian a přátelé udělají 140koňovou, ze 140koňové vytvoří 170koňovou a ze 170koňové, ano, tady se to odhaduje hůře, 195koňovou. ABT, ostatně jako snad u všech softwarových úprav motorů, deklaruje nezvýšení normované spotřeby paliva. To je docela dobře možné, v případě využití dodatečného výkonu ale s původní spotřebou jistě cestovat nebudete.
U benzinových jednotek je nabízená paleta úprav poněkud méně jednostrunná. Mezi modifikacemi najdeme i vrchol nabídky ABTu pro inovovaný Tiguan, která znamená posílení jednotky 2,0 TSI s továrním výkonem 211 koní až k 260 koním. 180koňovou verzi téže jednotky si můžete nechat obrátit na víru v nejvyšší výkon 230 koní a pro podobně „profláklé” koncernové dílko 1,4 TSI jsou k dispozici hned tři možnosti. Základní provedení se 122 koňmi může disponovat až 160 hřebci, silnější se 150 se může podívat o 30 koní výše a nakonec i 160koňová tovární verze může posílit - 210 koní je jeho finální meta.
Dynamické parametry upravených Tiguanů ABT nezveřejnil, ceny a případné další „obchodní detaily” najdete na stránkách ABT věnovaných právě této úpravě.
Vizuální úpravy pro Tiguan 2011 představil ABT Sportsline jen skrze dvě fotografie. A vlastně ani u dalších změn o mnoho výmluvnější není...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie