Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger
16.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Už standardní eRko poskytuje dynamiku blízkou supersportům. Se 400 koňmi ale zvládá stovku pod 4 s a upaluje až 280 km/h.
Německý hatchback patřil odjakživa mezi modely vyhledávané tuningovými firmami. Výjimkou není ani jeho poslední, sedmá generace, kterou si již dříve vzaly do parády úpravci jako JMS, ABT nebo Eibach. Stranou nemohlo zůstat ani ostřejší provedení GTI. Poslední evoluce motoru 2,0 TSI (EA 888) k úpravám přímo vybízí a nejlépe pak s pohonem všech kol, jehož devízou je efektivnější přenesení všech těch koní na silnici. Tento mix však GTI neposkytuje, proto je pro extrémní úpravy nejvhodnější až vrcholná verze R.
Do parády si jí teď bere německá tuningová společnost Oettinger a výsledkem není nic pomalejšího, než co nám automobilka slíbila až pro rok 2015. Pokud tedy chcete produkční verzi konceptu Golf R 400 už nyní, musíte se vydat k Oettingeru. Ten se totiž podívá pod kapotu, vyhodí původní turbodmychadlo, nahradí ho větším a zároveň přeprogramuje řídicí jednotku. Aby to bylo kompletní a znělé, přihodí i sportovnější výfukové potrubí. Díky tomu máte ze sériových 300 koní rázem 400 a jste na svém. Souběžně s tím vzroste také točivý moment a to o 120 Nm na rovných 500.
Podle údajů tunera se takto upravený Golf rozjede na stokilometrovou rychlost za dobu kratší než 4 sekundy a pokračuje v brutálním zátahu až ke 280 km/h. Vyprášit na sprintech pak můžete i auta, která budou stát klidně trojnásobek. Na videu se můžete podívat, jak taková bestie asi zrychluje a také, jak při tom zní. Velmi sympatické je, že tohle můžete dostat v balení s manuální převodovkou, jelikož budoucí sériové R 400 ji nakonec nabízet nemusí. Pokud je to na vás až příliš velká porce, Oettinger nabízí i slabší výkonnové varianty se 360 či 380 koňmi.
V každém případě máte ještě možnost objednání agresivnějšího bodykitu v čele s nástavci předního nárazníku a bočních prahů, dozadu můžete nechat nainstalovat výraznější střešní spoiler a nárazník s větším difuzorem. Pokud ale nechcete jít do úplných extrémů a udělat z něj takovou ozdobičku tuningových srazů, sáhnout lze jen po ještě relativně decentních designových kolech s průměrem devatenácti a dvaceti palců, údajně i po závodní brzdové soustavě či chromovaných koncovkách výfuku.
Ať už by se fandové rozhodli pro cokoliv, rozhodně si od tohoto úpravce mohou odvézt vůz, který absolutně rozcupuje všechny současné hvězdy kategorie hot-hatch, včetně dosud nejsilnějšího A 45 AMG od Mercedesu. Náskok čtyřiceti koní bude totiž podpořen ještě výrazně nižší hmotností a lépe sladěným podvozkem. Pokud máte o tohle brutální eRko zájem, Oettinger chystá jeho uvedení na trh po rakouském srazu Wörthersee GTI, kde ho bude vůbec poprvé vystavovat.
VW Golf R se 400 koňmi není už jen hudbou blízké budoucnosti. A tenhle jezdí tedy zatraceně rychle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 26 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:46 - GeneHawkins
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch