VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger

(+video) Už standardní eRko poskytuje dynamiku blízkou supersportům. Se 400 koňmi ale zvládá stovku pod 4 s a upaluje až 280 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger

16.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+video) Už standardní eRko poskytuje dynamiku blízkou supersportům. Se 400 koňmi ale zvládá stovku pod 4 s a upaluje až 280 km/h.

Německý hatchback patřil odjakživa mezi modely vyhledávané tuningovými firmami. Výjimkou není ani jeho poslední, sedmá generace, kterou si již dříve vzaly do parády úpravci jako JMS, ABT nebo Eibach. Stranou nemohlo zůstat ani ostřejší provedení GTI. Poslední evoluce motoru 2,0 TSI (EA 888) k úpravám přímo vybízí a nejlépe pak s pohonem všech kol, jehož devízou je efektivnější přenesení všech těch koní na silnici. Tento mix však GTI neposkytuje, proto je pro extrémní úpravy nejvhodnější až vrcholná verze R.

Do parády si jí teď bere německá tuningová společnost Oettinger a výsledkem není nic pomalejšího, než co nám automobilka slíbila až pro rok 2015. Pokud tedy chcete produkční verzi konceptu Golf R 400 už nyní, musíte se vydat k Oettingeru. Ten se totiž podívá pod kapotu, vyhodí původní turbodmychadlo, nahradí ho větším a zároveň přeprogramuje řídicí jednotku. Aby to bylo kompletní a znělé, přihodí i sportovnější výfukové potrubí. Díky tomu máte ze sériových 300 koní rázem 400 a jste na svém. Souběžně s tím vzroste také točivý moment a to o 120 Nm na rovných 500.

Podle údajů tunera se takto upravený Golf rozjede na stokilometrovou rychlost za dobu kratší než 4 sekundy a pokračuje v brutálním zátahu až ke 280 km/h. Vyprášit na sprintech pak můžete i auta, která budou stát klidně trojnásobek. Na videu se můžete podívat, jak taková bestie asi zrychluje a také, jak při tom zní. Velmi sympatické je, že tohle můžete dostat v balení s manuální převodovkou, jelikož budoucí sériové R 400 ji nakonec nabízet nemusí. Pokud je to na vás až příliš velká porce, Oettinger nabízí i slabší výkonnové varianty se 360 či 380 koňmi.

V každém případě máte ještě možnost objednání agresivnějšího bodykitu v čele s nástavci předního nárazníku a bočních prahů, dozadu můžete nechat nainstalovat výraznější střešní spoiler a nárazník s větším difuzorem. Pokud ale nechcete jít do úplných extrémů a udělat z něj takovou ozdobičku tuningových srazů, sáhnout lze jen po ještě relativně decentních designových kolech s průměrem devatenácti a dvaceti palců, údajně i po závodní brzdové soustavě či chromovaných koncovkách výfuku.

Ať už by se fandové rozhodli pro cokoliv, rozhodně si od tohoto úpravce mohou odvézt vůz, který absolutně rozcupuje všechny současné hvězdy kategorie hot-hatch, včetně dosud nejsilnějšího A 45 AMG od Mercedesu. Náskok čtyřiceti koní bude totiž podpořen ještě výrazně nižší hmotností a lépe sladěným podvozkem. Pokud máte o tohle brutální eRko zájem, Oettinger chystá jeho uvedení na trh po rakouském srazu Wörthersee GTI, kde ho bude vůbec poprvé vystavovat.


VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 1 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 01VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 2 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 02VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 3 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 03VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 4 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 04VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 5 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 05VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 6 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 06VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 7 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 07VW Golf R 400 už si můžete koupit. Místo Volkswagenu ho staví Oettinger - 8 - Oettinger VW Golf R 2014 oficialni 08
VW Golf R se 400 koňmi není už jen hudbou blízké budoucnosti. A tenhle jezdí tedy zatraceně rychle

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše