Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf GTI Clubsport S může mít až 480 koní, má pak dynamiku supersportu
28.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf GTI Clubsport S nabízí už v sérii výkon 310 koní, což je na předokolku nemalá porce. Německý tuner jej ale posunul ještě o pořádný kus výše.
Současným králem Nürburgringu mezi předokolkami je Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Německá automobilka přitom získala rekord hned dvakrát, a sice jednou na jaře a podruhé před pár týdny. Dodnes není jasné, proč uskutečnila druhý pokus, všechny exempláře z omezené série jsou dávno vyprodány. Jejich majitele to však jistě potěšilo. Stejně tak je možná potěší nabídka tuningové firmy B&B Automobiltechnik.
Německý úpravce se koncernovým vozům trvale intenzivně věnuje a jejich techniku má v malíku. Výkon, jakého u vrcholné verze dosáhl, je více než působivý. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI dostal modifikované sání, které žene více vzduchu do vylepšeného turbodmychadla. Dále tu máme větší mezichladič, palivovou pumpu s větší kapacitou, vylepšené vstřikování či nový výfuk se sportovním katalyzátorem redukujícím zpětný tlak.
Tyto úpravy vychází na nemalých 12 950 Eur (cca 350 tisíc korun), počítat ovšem můžete s extrémními 480 koňmi a 620 Nm točivého momentu. Máme tu tedy enormní nárůst oproti standardu (310 koní), což se samozřejmě projevilo také na jízdní dynamice. Sprint z klidu na stovku totiž proběhne za 4,5 namísto 6,3 sekundy, dvoustovku pak upravený Golf GTI Clubsport S zvládne za 12,8 sekundy (místo 22,5 s).
Není pochyb o tom, že jde o hodnoty ze supersportovní ligy a můžeme se právem domnívat, že by upravené GTI obkroužilo Ring o pár sekund rychleji. Zvláště když narostla také maximálka, a to z 250 na 285 km/h. Úpravce přitom dodává, že v zájmu zachování životaschopnosti hnacího ústrojí je lepší přikoupit ještě dodatečný olejový chladič za dalších 1 298 Eur (35 100 Kč).
Tím utrácení nekončí, vedle motoru firma B&B Automobiltechnik zapracovala také na podvozku. K mání je nejen sportovnější sada pružin snižujících světlou výšku o 30 milimetrů, ale také kompletní kit KW V3 zahrnující i stavitelné tlumiče. K dispozici je rovněž účinnější brzdné ústrojí. Zvolit lze variantu s 342milimetrovými předními kotouči, se kterými stále lze používat 18palcova kola.
Varianta se 370milimetrovými kotouči již vyžaduje sadu 19palcových kol, která jsou u Volkswagenu Golf GTI Clubsport S standardem. Úpravce ovšem všechny výše zmíněné úpravy nabízí také pro méně výkonné provedení Clubsport, které standardně disponuje maximálně 290 koňmi. Pro tento model, tak jako pro „eSko“, jsou pak k dispozici i méně výkonné modifikace motoru.
Vybírat je možné mezi 360, 385 nebo 430 koňmi, přičemž součástí všech konverzí je také odstranění omezovače. B&B Automobiltechnik kromě toho dodává, že zvládá vylepšit také software dvouspojkového automatu, jímž může být vybavena právě méně výkonná sériová verze. Ta extrémnější disponuje pouze manuálem, který ovšem zůstává zcela beze změny.












VW Golf GTI Clubsport S dostal od firmy B&B Automobiltechnik do vínku až 480 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejčtenější články
Kia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
29.3.2025VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025Dobíjecí Volva hoří i v Evropě. Automobilka vyzve k okamžitému zastavení dobíjení řádově větší počet majitelů
29.3.2025Majitel zveřejnil ceny servisu a náhradních dílů na silniční F1 Mercedesu, už roční prohlídka zruinuje i bohatého člověka
29.3.2025Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva