Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf 500R s 518 koňmi dá stovku za 3,4 s, jede přes 300
15.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Má pět válců a každý z nich dává přes sto koní. To je realita výtvoru Oettingera. Ukázal se u Wörthersee a je k mání, ale za ohromné peníze.
Volkswagen Golf je rodinný hatchback a je v tom velmi dobrý. Prostor, výkon, relativně nízká spotřeba, pokud jedete slušně - to všechno je mu vlastní. Ale také se do něj montuje třísetkoňový přeplňovaný dvoulitr, což je na auto tohoto ražení pořádná porce. Funguje s ním výborně, německé tunerské firmě Oettinger to však přišlo zoufale málo a výsledek jejich snažení máme právě před sebou - Golf 500R.
Začněme od toho nejpodstatnějšího. Pokud jste nedočkavě otevřeli napřed fotogalerii, jistě vás překvapila pátá zapalovací cívka na motoru tohoto stroje. Pod kapotou totiž není přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec jako ve standardním Golfu R, na kterém je 500R založeno. Úpravce sem nastěhoval 2,5litrový pětiválec, který pod kapotou vozila minulá generace Audi TT RS. Ze 2,5 litru objemu totiž nejspíš bylo snazší vydolovat 518 koní.
Čtete správně, více než pět stovek. Tohle auto je dost pravděpodobně nejsilnější Golf 7 na světě, který si můžete normálně koupit. Motor pro tak velký výkon samozřejmě prošel změnami, je tu například nové turbodmychadlo, sání, výfuk, lepší chlazení nebo kované písty. Změn doznala samozřejmě také elektronika. 518 koní doplňuje 680 Nm točivého momentu a dohromady to stačí na stovku za 3,4 vteřiny a maximálku údajně přes 300 km/h.
Monstrózní výkon pod kapotou doplňuje také vnější vzhled, který by na čemkoliv slabším byl nepatřičný. Karoserie doznala rozšíření, spoilerů na všech myslitelných místech a oranžových detailů, které jsou na šedém zbytku auta dost výrazné. Nová jsou pochopitelně také kola, mají 20 palců v průměru, pocházejí od firmy ATS a obouvají pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx. Také interiér doznal změn, nejsme si ale jisti, zda poněkud zvláštní textura na obložení volantu a palubní desky není trochu nevkusná.
Oettinger svou kreaci představil na setkání koncernu VW s fanoušky ve Wörthersee, kde je k vidění mimo jiné i šílený busík VW T1 Race Taxi. Také tam představil cenu tohoto stroje, na kterou je však potřeba člověka slabší povahy trochu připravit a postavit vedle něj židli - Golf 500R přijde na 150 tisíc eur, tedy 4,04 milionu korun.
Za takové peníze byste pořídili čtyři „standardní” Golfy R a ještě by vám zbylo na několik let pojištění a benzínu. Nebo nové Porsche 911 Carrera GTS a k tomu obyčejnější Golf se slušnou výbavou. Je-li však člověk fanouškem Golfu do té míry, že čtyři miliony za nejsilnější nový Golf utratí, dost možná si bude moci vybrat i střízlivější bodykit, protože se bavíme o tuningu, kde nic není nemožné. Z Golfu 500R tak udělá dokonalý sleeper.















Bodykit Golfu 500R je dost křiklavý, ale síla pod kapotou tomu odpovídá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 56 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 56 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 11 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan