Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Amarok Passion Desert je drsný rančer od MTM s V8 TDI, stovku dá za 6 s
29.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pick-up od VW si vzala do parády známá tuningová firma. Výsledek? Terénní dravec se 416 koňmi a 930 NM, co si poradí i s rychlejšími auty.
S Amarokem jsme se naposledy setkali včera, kdy jsme se opět vrátili ke kauze Dieselgate. Zatímco jeho výrobce ve snaze snížit emise přehraje software a modlí se, aby nedošlo ke snížení výkonu či navýšení spotřeby, tuningové firmy mají v tomto směru volnější ruce. Výkon mohou naopak navyšovat a z mnohdy relativně nenápadných aut dělat krále automobilové džungle. Ne, že by jím bylo tohle dílo německé firmy Motoren Technik Mayer, ale jistě je to kousek hodný pozornosti, už jen protože má pod kapotou docela jiný motor. Navíc posílený.
Osmiválec 4,2 TDI známý například z Audi A8 či Touaregu už je dnes sám o sobě kvůli emisním regulacím motorem ze záhrobí. O to zajímavější je pozorovat, co udělá s vozem, který se standardně prodává s nanejvýš sotva poloviční jednotkou. V základu měl u zmíněného SUV 340 koní a 800 Nm, jenomže v jistě více než dvoutunovém pick-upu ho tuner naladil na slibnějších 416 koní a do vínku dostal maximální točivý moment 930 Nm, který je pod plným plynem k dispozici mezi dvěma a třemi tisícovkami otáček.
Poprvé jsme jej mohli spatřit už dříve, tehdy však oděn spoře do černého hávu mohl k bitce na semaforech provokovat leda nápisy V8 Passion na boku a 22palcovými koly. To novinka má už díky matnému oranžovému laku podstatně vyzývavější kabát. A stejně tak si s ním zřejmě spíše troufnete sjet pryč ze silnice. V tomto případě dvacetipalcová kola BBS totiž obouvají už od pohledu podstatně off-roadovější obutí Cooper s parametry 305/50 a díky přednímu rámu, na něž navazuje odolný železný plát podvozkového zakrytí, se není třeba obávat ani leckterých terénních záludností. Ostatně čtyřkolka s osmistupňovým automatem Tiptronic poháněná takovým výkonem už v Touaregu při dobrodružnější vložce nenechala nikoho jen tak na holičkách.
Bonusem je zrychlení na stovku za rovných šest sekund a pokud necháte gumy na nezpevněné povrchy doma, můžete se s Amarokem od MTM rozjet až na 240 km/h. Pak bude samozřejmě dávat smysl i brzdová soustava s masivními kotouči většího diametru než Vám nabídnou v nejbližší pizzerii - průměr předních kotoučů je 405 milimetrů, u zadních pak naměříte stále zajímavých 356 mm. K tomu je třeba připočítat také prošívanou alcantarou zcela přečalouněný interiér s karbonovými dekory, který si půjčil klimatizační výdechy od nejnovějšího Audi TT.
Tohle dílo na nadcházejícím autosalonu v Ženevě rozhodně nepůjde přehlédnout. Snad už jen z důvodu, že u něho bude stát informační stojánek nesoucí pořizovací cenu. Takto vybavený kus si totiž německý úpravce koncernových značek cení na nemalých 200 tisíc euro, což dělá v přepočtu více než 5,4 milionu korun. To je ekvivalent krále SUV na Severní smyčce Nürburgringu - Porsche Cayenne Turbo S s 570 koňmi a stovkou za 4,1 sekundy - dozdobeného příplatkovou výbavou v ceně Octavie RS Combi...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
VW Amarok odjel po transplantaci z dílny MTM s motorem V8 4,2 TDI. Svou kůži ale rnedává ozhodně lacino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před hodinou - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 08:35 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis