Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Trabant RS: bakeliťák dostal 220 koní, vzhled jako nový model
26.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Východoněmecké BMV má přeplňovaný dvoulitr Fiatu Coupe, brzdy Brembo a sedadla Recaro. Vyrobí vám jej ale jen na zakázku.
Bývalý sovětský blok má jen několik málo automobilových legend. Vzpomenout můžeme především na Ladu Nivu, velkou reputaci však získal také Trabant neboli východoněmecké BMV (Bakelitové Motorové Vozidlo). To proslulo hlavně svou odolností vůči korozi či schopností odvézt až tisícikilový náklad, nikoliv však svou dynamikou. Tomu bychom se ale neměli divit, neboť o pohon se staral dvouválcový motor o objemu 0,6 litru a výkonu 26 koní.
Bulharská tuningová společnost KoKonja však nyní, dvaadvacet let po ukončení výroby, přišla s upravenou verzí RS. Ta již v motorovém prostoru hostí přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z Fiatu Coupe, který produkuje 220 koní. Jízdní dynamika se tak bezesporu změnila (částečně je patrná z přiloženého videa), i když přidáním nové pohonné jednotky a dalšího příslušenství lehce narostla původní hmotnost 600 kg.
Přesná data bohužel úpravce neposkytuje ani v jednom ohledu, vzpomenout tak můžeme maximálně na původní parametry. Ty totiž vozu dovolovaly zrychlení z klidu na stovku za dlouhých 21 sekund, zatímco nejvyšší rychlost činila 130 km/h. Pohled na nový tachometr však naznačuje, že upravená verze by to klidně mohla vytáhnout na dvojnásobek a na stovce je v řádu sekund.
O bezpečné zastavení se stará brzdový systém Brembo, jistotu v zatáčkách pak poskytuje kompletně přepracované zavěšení. Mimo to byl pozměněn také interiér, kde laciné plasty nahradila nová palubka a černé kožené čalounění s modrými kontrastními švy. Oporu řidiči v zatáčkách pak poskytují sedadla Recaro.
Zajímavý je pak nakonec i vzhled, který je obecně věrný originálu, snad ve všech detailech se ale změnil. Vůz tak nakonec vypadá více jako novinka v retro-střihu než upravené staré auto. Jestli se vám ale zamlouvá, musíte posoudit sami.
Cena této kreace není známa, v případě vašeho zájmu vám ale firma KoKonja něco podobného jisté vyrobí i podruhé. Ostatně, jízda v takto upraveném Trabantu dozajista musí brát dech, je tak trochu škoda, že ta na prezentačním videu příliš k vidění není...
Trabant RS upravený firmou KoKonja se pyšní výkonem 220 koní
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Ostuda pro Evropu? Řadu místních hypersportů včetně nového vrcholného Ferrari překonává americký sporťák za pár milionů
22.10.2024 - Němci začali ve velkém tankovat syntetická paliva, i když jsou dražší. Snáz pak projdou STK
22.10.2024 - Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva