Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 TRD Griffon: třetí tokijské GéTéčko je oním přemožitelem Ferrari
12.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Kvůli porážce Italů shodila GT 86 plných 227 kg a dostala i závodní pneumatiky. Standardní výkon 200 koní se ovšem nezměnil.
Krátce před zahájením autosalonu v Tokiu jsme avizovali hned 10 konceptů založených na Toyotě GT 86. Dva z nich jsme vám již představili, přičemž Gazoo Racing se svou kreací připomíná někdejší sportovní kupé Supra, zatímco Toyota Original Accessories zkusila zreinkarnovat model GT 2000. Třetí do party, koncept Griffon, žádné podobné ambice nemá. Jeho podstatou jsou hlavně úspěchy na závodních okruzích, což bylo známé již před motor show. Na okruhu Tsukuba totiž japonské kupé dokázalo o půl sekundy pokořit čas Ferrari 458 Italia.
Působivé přitom je, že Toyota GT 86 šla do boje s naprosto standardním výkonem. Tedy se silou 200 koní a točivým momentem 205 Nm. Jinak ovšem na sériovém modelu nezůstal kámen na kameni. Vyměněny za karbonové kousky byly nárazníky, kapota, dveře, víko zavazadelníku a pevné zadní křídlo. Mimo to byla běžná okenní skla vyměněna za polykarbonát, výsledná hmotnost tak poklesla o 227 kg na pouhých 1 034 kg.
S kompletně novým bodykitem se změnily rovněž dimenze japonského kupé. Tedy s výjimkou rozvoru 2 570 mm, který zůstává stejný. Jinak však nárůstu doznala délka (o 94 mm na 4 334 mm), šířka (o 5 mm na 1 800 mm) i výška (-50 mm na 1 235 mm). Výrazné změny se ale dotkly i mechaniky, závodní je tak prakticky každý díl od podvozku KW přes mechanický samosvor a zavěšení až po spojku.
Modifikován byl rovněž interiér, kde se objevují skořepiny s vícebodovými pásy Takata, volant Momo nebo celá řada doplňkových budíků informujících o teplotě a tlaku oleje či vody. A aby toho nebylo málo, byla 18palcová kovaná kola obuta do hladkých slicků Advan o rozměru 250/640 R18, což rychlosti vozu spolu s jeho hmotností pomohlo zřejmě nejvíce.
Deklasování Ferrari se tak vlastně ani nedivíme. Jestli TRD dovolí podobné pocity prožít i zákazníkům „z ulice”, zatím nevíme, případnému velkému zájmu publika v Tokiu by ale Toyota zřejmě nebyla s to odolat.
Po stránce vizuální se japonské kupé neproměnilo tak výrazně jako předchozí tuningové kreace. Je však výrazně lehčí a na okruhu dokáže sfouknout jako svíčku i Ferrari 458 Italia
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 2 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 3 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 5 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 6 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie