Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech

(+ videa) Největší japonský koncern pokračuje v představování desítky sportovní konceptů pro tokijský autosalon. Tohle je další dvojice.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech

12.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Největší japonský koncern pokračuje v představování desítky sportovní konceptů pro tokijský autosalon. Tohle je další dvojice.

Lednový tokijský autosalon, který je jakousi japonskou obdobou losangeleské výstavy specializovaného příslušenství SEMA, je letos zatím doménou přehlídky sportovních konceptů Toyoty. Postaraly se o ně tovární divize Toyota Racing Development, Toyota Original Accessory a blízký partner Gazoo Racing, jenž stojí také za dvojicí dalších vozů.

První z nich - GRMN Vitz Turbo - byl postaven na základech australské specifikace Toyoty Yaris, přičemž se pod jeho přední kapotu nastěhovala čtyřválcová patnáctistovka 1NZ-FE, doplněná turbodmychadlem. Pětistupňové manuální převodovce tato jednotka dodává 150 koní a celkem 205 newtonmetrů, které jsou dále posílány na přední nápravu.

Třídveřový Yaris s modifikovanými světly a nárazníky stojí na sedmnáctipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 215/45 R17 a případný majitel by dost možná ocenil také přepracované odpružení a nové brzdy. Videosnímek ani fotografie nám interiér neukazují, tisková zpráva však informuje o nových sedadlech, volantu či přidané opěrce na levou nohu.

Druhý stroj je v našich končinách poněkud větší exotika, protože byl primárně postaven pro severoamerický a japonský trh. Na prvním z nich je kompaktní hybridní hatchback v prodeji pod jménem Prius C, na domácím mu pro změnu říkají Aqua. Čtyřmetrový automobil se podrobil v zásadě podobným úpravám jako jeho menší sourozenec. Dostal nové nárazníky, jinou masku chladiče a navíc také LED.

Jeho benzín-elektrická pohonná jednotka se oproti sériovému provedení nezměnila. Opět jde o kombinaci zážehové patnáctistovky 1NZ-FXE o výkonu 73 koní a elektromotoru se 61 koňmi. Celkový výkon soustavy činí podle výrobce 99 koní, které na nové přední sedmnáctky a gumy o rozměru 195/45 R17 přenáší bezestupňová převodovka CVT. Ani zde se do kabiny nepodíváme, Aqua G Sports však podle tvrzení oficiálního zdroje rovněž dostala lepší sedačky, novými materiály vyšperkovaný interiér nebo hliníkové pedály.


Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech - 1 - Toyota Tokio 2013 Yaris Vitz 01Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech - 2 - Toyota Tokio 2013 Yaris Vitz 02
Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech - 3 - Toyota Tokio 2013 Aqua 01Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech - 4 - Toyota Tokio 2013 Aqua 02
Aqua G Sport se tváří poněkud sportovněji, výkonnější motor se však dostal do Yarisu alias Vitzu

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.