Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
TechArt Porsche 911 991 Turbo S: 620 koní znamená stovku za 2,8 sekundy
13.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dvorní úpravce Porsche představuje další výkonovou porci pro poslední 911 Turbo. Ve verzi S se může pochlubit výkonem na úrovni GT2 RS.
Bez diskuze jedna z nejkvalifikovanějších společností na úpravu Porsche je známá každým vozem, který opustí její dílnu. Dříve jsme psali třeba o rozšířeném Cayenne s výkonem 660 koní, vizuálně upraveném Caymanu nebo doslova šílené 911 997 GTStreet RS, která na zadní kola posílala 720 koní. Logicky to musí nějak pokračovat.
Nové Porsche 911 Turbo generace 991 není už od postaty vůbec pomalé auto. TechArt ale stejně nevydržel dlouho přihlížet v nečinnosti a rozhodl se, že ho ještě trochu urychlí. Bodykit z karbonu, včetně vysouvacího přední spoileru a přítlačného křídla připomínajícího GT2 má zlepšit aerodynamiku a přidat trošku šmrncu, očekávané úpravy ale samozřejmě musí následovat v útrobách vozu, jelikož Turbo by nemělo být jen na pózování, ale také na proklatě rychlé přesuny. Dříve jsme čekali, že finální specifikaci se dozvíme až v Ženevě, jenomže TechArt uvolnil podrobnosti o něco dříve.
Powerkit pro šestiválcový boxer s objemem 3,8 litru a dvojicí turbodmychadel nese označení TA 091/T1.1 a hraje si samozřejmě primárně s tlakem, pod kterým turba tlačí dodatečné porce vzduchu do motoru. Obsahuje však také inteligentní systém řízení motoru, který se aktivuje stiskem tlačítka Sport nebo Sport Plus na centrální konzoli. Ke standardním 560 koním Turba S pak najednou přikluše dalších 60 a souběžně s tím naroste maximální točivý moment až na 880 Nm (tedy o 130 výše než má Porsche z továrny). Ano, to je přesně stejný výkon jako má brutálně rychlé GT2 RS a ještě větší točivý moment. Podívejte se schválně na diagram ve fotogalerii.
Díky pohonu všech kol pak TechArt Turbo S dokáže katapultovat řidiče na stokilometrovou rychlost během 2,8 sekundy a radost mu překazit až při dosažení 328 km/h. Zmíněný Powerkit je na prodej spolu s dvouletou zárukou. Další možností k podpoření výkonů Turba S jsou také další komponenty karoserie nebo nový výkonnější výfukový systém. Pro slabší variantu Turbo se základním výkonem 520 koní zatím „tuningové“ parametry nemáme, ale vsadíme se, že na tom nebude o moc hůř než „eSko“.
Fotky interiéru bohužel dosud nejsou k dispozici, úpravce však tvrdí, že si tam zájemci mohou objednat ještě vytříbenější kožené čalounění, podsvětlené prahy s jakýmkoliv nápisem či logem, nový tříramenný volant i s hliníkovými pádly řazení, speciálně barevný přístrojový štít a volič převodovky, hliníkové pedály a opěrku pro levou nohu. Pokud jste na opravdové detaily, pak jsou v nabídce dokonce i kožená stínítka, modrobílé rámečky výdechů klimatizace nebo třeba jiné koberečky a karbonové obložení interiéru. Již brzy si TechArt jistě vezme do parády také otevřené Cabrio...









TechArt představil posilovací kúru pro poslední Porsche 911 Turbo i silnější Turbo S
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 11 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva