Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s

Japonské kupé může dostat téměř o polovinu výkonu navíc, tužší podvozek, větší brzdy a lehčí kola i výfuk. A to zhruba na nějakých 200 tisíc Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s

17.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonské kupé může dostat téměř o polovinu výkonu navíc, tužší podvozek, větší brzdy a lehčí kola i výfuk. A to zhruba na nějakých 200 tisíc Kč.

Dvojčata Toyota GT 86 a Subaru BRZ si i u nás vybudovala velmi dobrou pověst. To ovšem neznamená, že by byly dokonalé. Výkon pod kapotou jim sice vysloveně nechybí, ale jejich koncepce si prostě říká o více. Jejich podvozek je pak sice zábavný, ale pár modifikací by jej mohlo učinit ještě rychlejší. Proto prakticky každý fanoušek čeká na slibovanou vrcholnou verzi, která by dané nesnáze vyřešila oficiální cestou. K tomu však nedošlo ani před nedávnem, kdy se na světlo světa dostalo BRZ tS.

Je to tedy nakonec britská tuningová společnost Litchfield, která všem žadatelům o vyšší výkon podává pomocnou ruku. A to díky sadě Spec-S, která pod kapotu přidává kompresor Rotrex, mezichladič, nové sání a překalibrovanou řídicí jednotku. Tento kit vychází na 3 495 GBP (cca 105 tisíc korun), což není úplně málo, ale na dané modifikace ani vysloveně moc. Dvoulitrovému motoru však přihazuje 84 koní a 81 Nm točivého momentu.

Se silou 284 koní a 286 Nm tak pro BRZ Spec-S není problémem dosáhnout stovky (respektive 96 km/h) za pouhých 4,9 sekundy, což je oproti standardu opravdu působivé zlepśení. Průměrná spotřeba by přitom měla narůst jen lehce nad 10 litrů na 100 kilometrů, přičemž podle Litchfieldu daný výsledek reflektuje adekvátní využití, žádné laboratorní měření.

Tím však Britové ve svých úpravách zdaleka nekončí. K mání jsou totiž i zrevidované pružiny, tužší stabilizátory, větší brzdy a litá kola TSW. Tedy přesně ty komponenty, které vám i při navýšeném výkonu umožní udržet Subaru při zemi. V rámci cen přitom počítejte s částkou 204,35 GBP (6 130 Kč) bez daně za pružiny, stavitelné stabilizátory pak bez DPH stojí 329 GBP (9 870 Kč).

O cenách za brzdy a litá kola se již Litchfield nezmiňuje, zájemcům o působivější zvuk však nabízí hned čtyři druhy výfukového systému. Ty se pohybují od 537,38 GBP (16 130 Kč) do 878,74 GBP (26 400 Kč) bez daně, přičemž oproti sériovému provedení disponují hmotnostní nižší až o 33 procent. Přihodit přitom mohou 11,9 koně a 16 Nm.

Pokud tedy patříte mezi šťastné majitele japonského kupé, a přitom toužíte po vyšším výkonu, nemáte prakticky jinou možnost než Litchfield navštívit. Budete však muset vyrazit do britského Gloucestershire, v kontinentální Evropě totiž firma pobočku nemá. Na účtu byste přitom měli mít o trochu více peněz, než na kolik vychází dané komponenty, v jejich ceně totiž není zahrnuta montáž.


Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 1 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 01Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 2 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 02Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 3 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 03Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 4 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 04Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 5 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 05Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 6 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 06Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 7 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 07Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 8 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 08Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 9 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 09Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 10 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 10Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 11 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 11Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 12 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 12Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 13 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 13Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 14 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 14Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 15 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 15Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 16 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 16Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 17 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 17Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 18 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 18Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 19 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 19Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 20 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 20Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 21 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 21Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 22 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 22Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 23 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 23Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 24 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 24Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 25 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 25Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 26 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 26Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 27 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 27Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 28 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 28Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 29 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 29Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 30 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 30Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 31 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 31Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 32 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 32Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 33 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 33Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 34 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 34Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 35 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 35Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 36 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 36Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 37 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 37Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 38 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 38Subaru BRZ Spec-S Litchfield má 284 koní díky kompresoru, stovku dá za 4,9 s - 39 - Subaru BRZ Spec-C by Litchfield 39
Britský Litchfield může japonskému kupé dodat vyšší výkon i o trochu působivější vzhled

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.