Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Srovnání třech upravených německých aut ukazuje nevyhnutelnou marnost tuningu
20.6.2021 | Petr Miler
Jste příznivci tuningu? Nedivíme se tomu, je to šance, jak dostat z auta víc bez nutnosti jej měnit za jiné a dražší. Má to však svá úskalí a toto srovnání extrémních úprav je ukazuje v plné nahotě.
Jako fandové aut musíme mít blízko i k jejich tuningu, pochopitelně. Když od automobilu očekáváte hodně, ani sebelepší vůz ze sériové produkce vám nikdy nebude plně vyhovovat. A i kdyby se to náhodou stalo, dříve nebo později vás napadne: Co kdyby měl o trochu více výkonu? Nebo odolnější brzy? Přilnavější pneumatiky, lehčí kola, tohle, támhleto... Prostě se to stane.
V tomto kontextu tedy není ničím nepochopitelným, když do auta „sáhnete” a pokusíte se z něj dostat víc. Moudří ale praví, že jak jednou s tuningem začnete, nikdy s ním neskončíte a ve výsledku možná stvoříte auto, které jste vlastně ani nechtěli nebo začne být upravené tak moc, že prostě přestává sloužit k tomu, k čemu sloužit mělo. Pokud totiž začnete třeba úpravou výkonu, zjistíte, že potřebujete také brzdy. Pak podvozek, pak třeba odolnější spojku nebo rychlejší řazení automatu. A když vylepšíte brzdy a spojku, můžete zase přidat výkon, jenže pak zase odejde spojka, a tak pořád dokola.
Není asi problém přidat chiptuningem vašemu dieselu 20 procent výkonu ve špičce a sem tam jej využít při předjíždění, když ale začnete stavě motokáru z necek, nutně skončíte u čehosi obtížně použitelného. Připomíná to poslední srovnání Mata Watsona z Carwow, který na letiště dostal dvě mocně upravená Audi (TT RS a R8 twin-turbo) a proti nim podobně upravené Porsche 911 991 Turbo S. Auta mají mít 1 100, 1 200 a 1 100 koní, to je neskutečné a slibují úžasnou podívanou, realitou je ale spíš zmar.
V podstatě v žádný moment srovnání nemáme možnost vidět auta v plné akci, protože pořád něco zlobí. TT RS přestane řadit, R8 nejde launch control, 911 se začne přehřívat... Tu se nepodaří přeřadit, tu motor nevysvětlitelně ztratí výkon. Jsou to očividně „přetuněná” auta, která prostě nejsou s to dodávat slibované parametry konzistentně, neboť výkon motoru soustavně naráží na limity toho či onoho.
Podívejte se na to sami, toto je pro nás hlavním závěrem srovnání. Když se vedle sebe dají výsledky z různých klání, je nejrychlejší přeplňovaná R8 před Porsche a TT, nicméně je docela dobře možné, že sedm dalších srovnání by mělo za následek sedm dalších výsledků, protože tahle auta prostě dalece překročila hranici rozumných úprav. A stejně jako kola a motor neudělají z necek motokáru, neudělají ani velmi drahé úpravy z Audi Bugatti. Nebo cokoli podobného.
Audi TT RS... Foto: Audi
...i Porsche 911 Turbo S jsou v sérii výjimečnými stroji. Jejich úprava za hranici 1 000 koní z nich ale dělá spíše rozpačitější, nikoli přesvědčivější auta. Foto: Porsche
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 2 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa 25.11.2024
Nejnovější články
- Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
před 50 minutami - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 2 hodinami - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
před 3 hodinami - Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
včera - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva