Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Scala se dočkala prvních úprav motoru, teď může mít výkon Octavie I RS
10.6.2019 | Petr Miler
Scala je v prodeji sotva pár týdnů a už jsou pro ni k dispozici první úpravy všech motorů v nabídce. S výkonem až 179 koní dělají z juniorského hatchbacku už docela ostře nabitou zbraň.
Její ceny známe teprve od ledna a novinářům se do rukou prvně dostala v dubnu. Pořádné akce pro zákazníky spojené s příchodem Škody Scala na trh pak u dealerů běží sotva několik týdnů a přesto vám už nyní můžeme představit první nabídku úprav všech motorů v nabídce, které si do nového kompaktního hatchbacku můžete pořídit.
I to je výhoda související s tím, že Scala nenabízí vlastně žádný specifický motor, ale kopíruje paletu agregátů dostupných v jiných modelech Škody či koncernu VW. Německá firma DTE-Systems tak s vývojem nových ladění motorů zřejmě neměla žádnou velkou práci a jen ověřila, že dříve připravené modifikace fungují i v nejnovější škodovce. Podstatný je také fakt, že u DTE sází na stále obvyklejší externí jednotky, které stačí napojit na vybrané senzory vozu bez nutnosti „lámat” jakýkoli kód, což práci dále usnadňuje.
Co si tedy můžete pořídit? Jde o modifikace skutečně všech tří jednotek ve čtyřech laděních, které nyní Scala nabízí. Pro základní benzinový tříválec 1,0 TSI je k dispozici navýšení výkonu resp. točivého momentu z 95 koní a 175 Nm na 118 koní a 210 Nm, pro jeho lepší verzi pak z 115 koní a 200 Nm na 137 koní a 235 Nm.
Máte-li zálusk spíše na nejsilnější motor 1,5 TSI, pak jeho sériových 150 koní a 250 Nm se může proměnit ve 179 koní a 308 Nm. To už jsou velmi slušná čísla, která by před léty vydala i na verzi RS (Škoda Octavia I ve verzi RS pracovala se 180 koňmi), s čímž koresponduje i zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h na 7,4 sekundy, tedy o 0,8 s oproti standardu. Nová maximální rychlost známa není.
Pokud si pak Scalu pořídíte s dieselem 1,6 TDI, pak jeho sériových 115 koní a 250 Nm lze vybičovat až k 134 koním a 290 Nm. V případě této verze, stejně jako u tříválcových litrů, DTE míru zlepšení akcelerace nepopisuje, naznačuje ale zlepšení k lepšímu asi o 10 %.
Každá externí jednotka přichází s několika úrovněmi ladění, které si řidič může sám přepínat klidně i přes mobilní telefon (Sport, Dynamic a Efficiency), přičemž zmíněné nárůsty výkonu jsou samozřejmě spojené jen s tou první. Další se soustřeďují na kompromis mezi dynamikou a spotřebou nebo přímo spotřebu paliva. Ani v tomto případě ale neznáme přesnější data o tom, jak mají úpravy apetitu motorů pomoci. K dispozici je dále tzv. PedalBox, který umožňuje nastavovat reakce motoru na plynový pedál tak, aby odpovídaly vašim představám.
Jestliže vás tato nabídka zaujala, všechny modifikace si můžete hned pořídit, dokonce i přes internet a doma sami nainstalovat. DTE působí i v České republice a například pro verzi 1,5 TSI nabízí jednotku PowerControl X s možností nastavení přes mobil za 15 300 Kč, za PedalBox se připlácí 5 100 korun.
Škoda Scala se už teď s výkonem můžě posunout až k hranici 180 koní a akceperaci na stovku stlačit výrazně pod 8 sekund
Zdroj: DTE Systems
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 5 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 7 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 8 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 10 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis