Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku

Německý tuner JE Design připravil balíček úprav pro naftový Seat Leon FR. Výkon poskočil na 210 koní a každý válec má vlastní koncovku výfuku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku

11.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý tuner JE Design připravil balíček úprav pro naftový Seat Leon FR. Výkon poskočil na 210 koní a každý válec má vlastní koncovku výfuku.

Samozřejmě pod tímto Leonem FR nevedou čtyři trubky, je tam jen jedna. Koncový tlumiče výfuku se ale rozprostírá pod celým vozem a vycházejí z něj čtyři skutečné koncovky, i to je na poměry výkonných koncernových dieselů velkorysé řešení. Ostatně se o něj nepostarala žádná z dceřinných firem Volkswagenu, ale úpravce JE Design. Ten zádi dále přidal i cosi jako „karbonový” „difuzor”, na přídi pak lízátko a na bocích vytažené prahy, které jsou dle úpravce aerodynamicky funkční. Místo sériových kol si můžete nechat namontovat 18" kola Scorpio nebo 18" či 19" kola Multispoke v různých barvách. Všechny díly jsou samozřejmě homologovány pro provoz na evropských silnicích.

Tento balíček úprav však není jen show. Motor 2,0 TDI dostal novou řídící jednotku, takže produkuje 210 koní místo sériových 184, točivý moment se zvýšil z 380 na 430 Nm. Zrychlení z nuly na stovku se odehraje za 6,9 s, o 0,6 s rychleji, než to trvá sériovému modelu. Maximální rychlost 228 km/h je (pravděpodobně kvůli zpřevodování) stejná, jako v sérii.

O to, abyste v takovém kalupu zůstali na silnici, se kromě nízkoprofilových pneumatik stará o 30 mm snížená světlá výška. Pokud byste chtěli jít ještě dál, je možno si přiobjednat některou ze sad tlumičů a pružin KW, které jsou schopny Leon FR snížit až o 65 mm.

Vzhledem k tomu, že se jedná o Seat, ceny nejsou nijak přemrštěné a všechny části je možno kupovat zvlášť. Úprava výkonu přijde na 1 990 Eur (50 tis. Kč), lízátko, prahy a rádoby difuzor na 1 035 Eur (26 tis. Kč), koncový tlumič se všemi čtyřmi koncovkami na 899 Eur (22 tis. Kč) a kola stojí dle typu a rozměru od 839 Eur (21 tis. Kč) za sadu. Pokud budete chtít snížit podvozek jen základně, připravte si dalších 237 Eur (6 tis. Kč), pokud však zvolíte některou ze sad KW, budete potřebovat 1 049 Eur (26 tis. Kč), resp. 1 749 Eur (44 tis. Kč).

Všechny úpravy jsou dostupné nejen pro třídveřový Leon SC FR, ale i pro pětidveřovou verzi. O kombíku se tisková zpráva nezmiňuje, asi proto, že se teprve začíná prodávat...


Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku - 1 - seat leon sc fr tdi je design 01Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku - 2 - seat leon sc fr tdi je design 02Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku - 3 - seat leon sc fr tdi je design 03Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku - 4 - seat leon sc fr tdi je design 04Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku - 5 - seat leon sc fr tdi je design 05Seat Leon FR TDI JE Design: 210 naftových koní a čtyři koncovky výfuku - 6 - seat leon sc fr tdi je design 06
Falešný difuzor z falešného karbonu je spíš pro smích, výkony Seatu Leon SC FR TDI od JE Designu však ani ne

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.