Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Saleen FourSixteen: první pořádný tuning Tesly S na výkon nesáhl
18.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vzhledově upravená Tesla S nepřekvapila, díky modifikacím převodového ústrojí však rychleji vyrazí z místa. Detailní parametry však svět zatím nezná.
Americký úpravce Saleen se, jak je již chvíli známo, pustil i do Tesly Model S. Není jediný, kdo něco takového dělá, dříve jsme tu měli také názor Unplugged Performance na vzhled tohoto stroje. Saleen se však podíval i na útroby Tesly S, podobně jako má v plánu britský Litchfield. Detailů nicméně mnoho známo není ani teď.
Vzhled jsme tak nějak očekávali podle dubnových skic, které odhalily nárazníky, změnu kol a zpráva skici doprovázející slíbila zlepšení i na poli techniky, Model S měl dostat například karbon-keramické brzdy. Pozměněné nárazníky jsou vyrobeny z karbonu, stejně jako i ostatní doplňky, a aerodynamika údajně funguje - včetně difuzoru pod zadním nárazníkem.
Co však nákresy neukazovaly, jsou leštěná hliníková kola, která jsou sice krásná, ale obludně velká - obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 255/30 ZR22. Pohodlí jízdy na takto tenkých pneumatikách musí dostat na frak, na druhou stranu by ale neměl být problém nechat si namontovat kola o palec či dva menší.
Pod koly se, jak bylo dříve slíbeno, skrývají karbon-keramické brzdy. Úprav se dostalo také odpružení, Saleen namontoval vlastní závodní tlumiče S4 spolu s novými stabilizátory, které mají zlepšit chování vozu bez obětování pohodlí. Je také možné si objednat nastavitelný podvozek, který podle tiskové zprávy umožní vůz přitvrdit pro jízdu po závodním okruhu a pak zase vrátit do původního stavu pro pohodlnou jízdu domů. Nicméně, jak dopadne Tesla S na skutečně náročném okruhu, jsme nedávno viděli.
Další úpravy mechaniky spočívají v instalaci nového převodového ústrojí s poměrem 11,39:1 a samosvorného diferenciálu vlastní konstrukce Saleenu. Tyto dvě změny mají Modelu S pomoci lépe vystřelit z místa. Detailní jízdní parametry svět zatím nezná; pokud však název FourSixteen má odkazovat na výkon, dovolíme si jízlivě poznamenat, že 416 koní má i standardní verze Performance, na které je FourSixteen založen. To znamená i 85kWh baterie a reálný dojezd šnečím tempem do 370 km, jak ukázal dlouhodobý test webu Edmunds.com. 4,4vteřinové zrychlení na stovku by se však mohlo o kousek zlepšit. Že by se tedy tuner nechtěl příliš chlubit tím, že jeho stroj není výkonnější než sériová verze?
Saleen nezapomněl ani na interiér tohoto stroje, o kterém říká, že je inspirován superauty. Sedadla i palubní desku potáhl novou kůží a jako dekorace se i sem nastěhoval karbon. Upravena byla také středová konzola, která podle tiskové zprávy nabízí i držák nápojů v dosahu ruky řidiče. Přední sedadla dostala lepší boční vedení díky úpravě polstrování a podobné změny se dočkala také zadní třímístná lavice, která nyní nabídne lepší posez krajním pasažérům a méně pohodlí tomu uprostřed.
Sedmnáctipalcový dotykový displej, který obsahuje v podstatě všechny ovládací prvky vozu a který je zdrojem častých problémů, zůstal na svém místě. Všimněme si ale, co na fotografiích ukazuje - je to reklama na další produkty Saleenu. Které jen tak náhodou všechny spalují spousty benzínu, aby nabídly lepší výsledky, než to zvládne Tesla.
Za tohle všechno si Saleen řekne o 152 tisíc dolarů, tedy asi 3,1 milionu korun. Takovouto částku však zaplatí málokterý zájemce, a to pro státní zvýhodnění elektromobilů. Třebaže upravený pro vyšší výkon, i Saleen FourSixteen je stále elektromobilem, a tak má na trh deformující bonusy nárok. Podle předběžných informací by v Kalifornii měl tento stroj začínat na 142 tisících dolarech (2,9 milionu korun).
Vzhled Saleenu FourSixteen moc nepřekvapil, odpovídá dubnovým skicám
Živé fotky ukazují Saleen FourSixteen na denním světle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před hodinou - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva