Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Range Rover Evoque Hamann: ohňostroj extravagance
17.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Hamann pomůže od bezesných nocí všem majitelům Range Roveru Evoque, kteří se trápí tím, že soused jezdí naprosto stejným vozem.
V jistých vrstvách obyvatelstva se Range Rover Evoque šíří rychlostí nových značkových kabelek Louis Vuitton, a tak není divu, že v něm tuningové firmy spatřují značnou příležitost k individualizaci, která pomůže majitelům odlišit se od „davu“. Jednou z nich je německá společnost Hamann, která se už dávno nespecializuje pouze na mnichovskou automobilku BMW a pouští se do úprav Astonu, Bentley, Ferrari, Audi, Porsche, Maserati nebo Lamborghini.
Kompletní exteriérový body-kit Hamann představil už na ženevském autosalonu, původní auto však dostalo černý lak a nově přibylé panely nechali návrháři firmy nastříkat do kontrastní bílé, snad aby nebyly přehlédnutelné. To se ale jen těžko může stát automobilu, který je vpředu rozšířený o 70 a vzadu dokonce o 80 mm a kromě toho jej postaví na různé druhy dvaadvacetipalcových kol s gumami o rozměru 295/30 ZR22.
Nově zveřejněné fotografie ukazují, že se lidé od Hamannu rozhodli pro radikálně výraznější finální odstín, takže svůj demonstrátor nechali odít do tmavě rudé a střechu prodlouženou o spoiler „dali“ do světlé šedivé, nebo možná bílé. Na přídi se v rámci doplňkové výbavy objevila světla pro denní svícení sestavená z obligátních LED a záď byla vytvarována tak, aby byl pohled přitažen párem hranatých koncovek výfuku.
Hamann neponechává stranou ani modifikace pohonných jednotek, kterým přeprogramuje ECU a doplní o vzduchový filtr s větší propustností vzduchu společně s nerezovým výfukovým systémem. Nárůsty výkony ovšem nejsou závratné. Dieselové agregáty 2,2 TD4 a ED4 posílí o 31 koní (na celkových 181 k), výkon naftové verze 2,2 SD4 poskočí ze 190 na 220 koňských sil a dvoulitrové benzínové turbo Si4 získá jen 20 k, na konečných 260 koní. Tomu Hamann uzpůsobuje podvozek snížením přední i zadní nápravy o 30 mm, nikoli však brzdy, respektive na svých stránkách o nich nepíše.
Stejně tak neznáme ani ceny jednotlivých komponentů, ačkoli firma má již ke každému dílu přidělené registrační číslo a na vyžádání ceník stylových doplňku k vuittonce jistě pošle.
Jediná fotografie vozu s rudě lakovanou karoserií vypadá působivě, ne však příliš realisticky - zavání buď barevnou fólií nebo photoshopem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie