Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit

Britské SUV nabralo v bocích 60 mm, jeho těžiště však může klesnout o 45 mm blíže k zemi. Hmotnost pak sráží kovaná 22palcová kola či hromada karbonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit

8.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britské SUV nabralo v bocích 60 mm, jeho těžiště však může klesnout o 45 mm blíže k zemi. Hmotnost pak sráží kovaná 22palcová kola či hromada karbonu.

Tuningových úprav čtvrté generace Range Roveru jsme tu od jeho loňského představení měli již několik. V případě společnosti Hamann se však jednalo o opravdovou zrůdnost, které v extravaganci nemohl konkurovat ani třídveřový Merdad Highland GTC, o modelech Lumma Design nebo Hofele ani nemluvě. A svou šanci nyní očividně propásl i úpravce Mansory, který svou nabídku běžně cílí na ruskou či arabskou klientelu s mnohdy svérázným vkusem. Se svými modifikacemi pro Range Rover se ovšem firma držela opravdu při zemi, za což jí můžeme být vděčni.

Začít tedy můžeme samotným podvozkem, který je vozovce opravdu blíže než v sérii. Konkrétní rozsah nového sportovního vzduchového modulu sice Mansory nezmiňuje, těžiště Range Roveru by ovšem mělo být sníženo o 45 mm. Redukci neodpružené hmotnosti pak pro změnu mají na starosti kovaná a diamantovým prachem leštěná 22palcová kola s pneumatikami Vredestein Ultrac Vorti o rozměru 305/35 ZR22, brzdy ukryté za nimi ovšem již úpravce ponechal beze změn.

Obří standardní kotouče se tak budou muset vypořádat s mnohem větším výkonem než doposud, zvláště u modelu vybaveného 4,4litrovým turbodieselem. Standardních 339 koní a 700 Nm točivého momentu totiž narostlo na 409 koní a 770 Nm ve fázi číslo jedna, připravovaná fáze číslo dve pak má nabídnout dokonce 650 dieselových koní a 800 Nm. Jízdní dynamika je ale bohužel neznámá v obou případech, mnohem více než o mechanice se totiž Mansory rozepisuje o optice.

Zvenčí se tak Range Rover pyšní karbonovým programem (a rozšířením o 60 mm), který se podíval na čelní a zadní nárazník, lemy blatníků, kapotu motoru, střešní spoiler, zpětná zrcátka, čelní masku, boční sloupky i náznaky výdechů na předních dveřích. Uhlíkové vlákno se pak nastěhovalo i do interiéru, kde mu společnost dělá dřevěný dekor, lakování piánovou černí, personalizované koberečky nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.

O cenách úpravce prozatím mlčí, o levnou záležitost se ale rozhodně jednat nebude. Zvláště, když Mansory hodlá dát všem ostatním motoristům najevo o potenciálu pod kapotou novým sportovním výfukovým ústrojím. Jak jsme ovšem naznačili již v úvodu, ve srovnání se společností Hamann se v tomto případě vyplatí každá investovaná koruna.


Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit - 1 - Range Rover 2013 Mansory 01Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit - 2 - Range Rover 2013 Mansory 02Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit - 3 - Range Rover 2013 Mansory 03Range Rover 2013 Mansory: až 650 naftových koní a vcelku decentní bodykit - 4 - Range Rover 2013 Mansory 04
Firma Mansory se s tuningovým programem zaměřeným na Range Rover čtvrté generace držela vizuálně zkrátka. Pod kapotou však hodlá nabídnout až 650 dieselových koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.