Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
První firma vyvinula reálnou náhradu bizarních ledvinek nových BMW, vyměnit je není snadné
21.12.2021 | Petr Miler
Už jsme viděli pokusy „napravit” přebujelé ledvinky nejnovějších BMW ve Photoshopu, jedna věc je ale přemalovat je na počítači a jiná nabídnout skutečně použitelnou alternativu. Firma Evolve ji vyvinula.
BMW už předloni odhalilo koncept nové řady 4. V té chvíli se automobilový svět zhrozil, neboť mnichovští dali jasně najevo, že budou pokračovat v gigantizaci čelních ledvinek svých aut. Koncept řady 4 osadili jejich vertikální verzí, která se táhne od lemu kapoty motoru až po spodní okraj předního nárazníku. A ve stejném duchu posléze vypustili nejen standardní model, ale kontroverzní partie naroubovali i na ostrou M4 a také na sedan M3. To kritiku jen zdůraznilo, z ostrých modelů se staly tak trochu karikatury sebe sama.
Už tehdy se říkalo, že BMW tímto krokem zajistilo živobytí tuningovým firmám a i když s odstupem času už řešení nových „eMek“ kritizováno tak hlasitě, alternativa skutečně přišla. Už po debutu obou aut se začaly objevovat různé virtuální návrhy na nápravu řešení čelních partií, které počítaly s horizontálně stylizovanými ledvinkami standardní velikosti, šlo ale pouze o cvičení designérů, která ani neměla v úmyslu měnit skutečná auta, natož aby z nich vzešly skutečné úpravy.
To až nyní mění známý britský úpravce Evolve. Jak si můžete sami poslechnout na videu níže, sám spoluzakladatel firmy říká, že už se proti nápadu BMW tak nevyhrazuje a spíše než s „řešením problému” přichází skutečně spíše s „alternativou” pro ty, kterým přístup automobilky nevoní, popř. pro ty, kteří se chtějí odlišit. A nechává nahlédnout do pozadí vzniku oné alternativní možnosti.
Jak podotýká, vytvořit něco takového ve skutečnosti není vůbec snadné. Ve Photoshopu lze namalovat cokoli, skutečný nárazník ale musí navazovat na nespočet dalších systémů, které v přídí vozu sídlí či na ni navazují. Vývoj tedy vyžadoval přesný 3D-scan přídě a desítky hodin práce s CADem, přičemž výše zmíněné logicky omezilo i prostor pro designovou kreativitu. Možná i proto spíše než jako skvělou náhradu předkládá spoluzakladatel Evolvu řešení firmy jako „možnost”, přičemž sám pochybuje, zda nyní nejsou ledvinky pro změnu moc malé.
Jak se vám výsledek líbí, posuďte sami. Za nás bychom řekli, že není dokonale harmonický, ovšem mnichovský originál je pro nás tak nepřijatelný, že bychom i této „alternativě” dali přednost. Připomeňme, že M3 G80 a M4 G82 přichází z továrny s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem, který nabídne 480 a 510 koní. O jejich přenos na zadní nápravu nebo všechna kola se stará osmistupňový automat, šestistupňový manuál je k dispozici jen pro zadokolku. Později dorazí se stejně kontroverzním designem i kombík, ten už ovšem bude mít k dispozici jen pohon 4x4 a automat.



Firma Evolve se pokusila změnit design nových BMW M3 a M4, hlavně pak čelní partie s kontroverzními ledvinkami. Výsledek posuďte sami, podle nás má své silnější i slabší stránky, na rozdíl od jiných návrhů je to ale reálné, tedy i technicky schůdné řešení. Foto: Evolve
Zdroj: Evolve
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins