Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji

Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji

před 6 hodinami | Petr Prokopec

Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji

/

Foto: Abt Sportsline

Na auto tohoto charakteru je to až absurdní výkon, který vozu dopřává dynamiku, o které si nedávno mohly nechat zdát i špičkové supersporty. Přitom pod palcem pořád máte relativně pohodlný kompakt, se kterým odvezete menší rodinu.

Audi RS3 je dnes posledním modelem značky, který lze objednat s ikonickým pětiválcovým motorem pod kapotou. Pohonná jednotka o 2,5litrovém objemu přitom pod kapotou hatchbacku a sedanu produkuje 400 koní výkonu a 500 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou čísla, která by kdokoli soudný považoval za nedostatečná. Stejně tak lze smýšlet rovněž o akceleraci na stovku za 3,8 sekundy a maximálce 290 km/h, které jsou na rodinný kompakt hodnoty pomalu z říše snů.

Laťku je ovšem možné vždy posunout o chlup výš. A dvorní tuner Audi právě k takovému kroku přikročil. Středobodem úprav Abtu je právě motorový prostor, kde provedení RS3-R nově dává až 510 koní a 600 Nm. Má tedy k dispozici víc výkonu, než měla osmiválcová Audi R8 při svém vstupu na trh. A třeba točivým momentem je překonáno i desetiválcové provedení supersportu. Není tak divu, že RS3-R zvládá sprint na stovku již za 3,3 sekundy, o tom jste s nedávno mohli nechat zdát i ve Ferrari.

Německý úpravce ovšem nezůstal jen u modifikací motoru, místo toho se podíval i na podvozek, který disponuje zkrácenými pružinami a odlišnými stabilizátory. Kromě toho dorazila i kovaná 20palcová kola, upravený bodykit s novým čelním splitterem, zadním spoilerem či bočními prahy. Stejně jako odlišné kryty zpětných zrcátek či zadní difuzor přitom vše bylo vyrobeno z uhlíkových vláken.

Co se vnitřku týče, tam už Abt zůstal docela skromný - přihazuje totiž pouze nové čalounění a jiné startovací tlačítko s vlastním logem. To je vše, přičemž RS3-R je nabízeno jen s kompletními úpravami. Jako takové bude dostupné pouze ve 125 exemplářích, přičemž cena paketu byla stanovena na 39 900 Eur, tedy na zhruba milion korun. K tomu je nicméně třeba přihodit 5 500 Eur (139 tisíc Kč) za montáž. A pochopitelně si musíte připlatit za výchozí RS3.

Ta dnes na českém trhu startuje na 1 649 900 Kč. Pokud tedy toužíte po 510 koních, se kterými zvládnete odvézt děti do školky, je třeba si celkově připravit zhruba 3 miliony korun. Takové peníze vám dnes nestačí ani na základní Porsche 911 Carrera, které je ve zrychlení pomalejší a pochopitelně i méně praktičtější. Ale zas je to Porsche...


Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 1 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 01Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 2 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 02Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 3 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 03Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 4 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 04Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 5 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 05Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 6 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 06Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 7 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 07Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 8 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 08Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 9 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 09Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 10 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 10Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 11 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 11Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 12 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 12Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 13 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 13Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 14 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 14Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 15 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 15Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 16 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 17Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 17 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 18Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 18 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 19Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 19 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 20Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 20 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 21Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 21 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 22Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 22 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 23Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 23 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 24Poslední pětiválcové Audi se začíná loučit brutální 510koňovou verzí, tuhle svalnatou záď z něj uvidíte nejčastěji - 24 - ABT RS 3-R Audi sedan hatchback oficialni 25
Abt RS3-R si můžete pořídit jako hatchback i sedan, dostupnost nové edice je však omezena 125 kusy. Každá verze se chlubí velmi agresivním bodykitem a 510 koňmi pod kapotou. Foto: Abt Sportsline

Zdroj: Abt Sportsline

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.