Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední vzduchem chlazená 911 nepatří do muzea. Vrcholná GT2 doznala značného přepracování, které zabralo na 800 hodin a spolklo 5 milionů korun.
Různé generace Porsche 911 začínají připomínat víno. Čím jsou starší, tím jsou lepší. Samozřejmě se najdou i výjimky potvrzující toto pravidlo, ale co by to bylo za příběh, kdyby tomu bylo jinak. Ve světle výkonů současného Porsche 911 991 však pro někoho ani bývalý vrchol evoluce nemusí být dost dobrý. V takovém případě přicházejí na řadu tuningové firmy, které „vymění lahev, vinětu či dokonce samotný obsah“.
Přesně taková situace nastala u německého úpravce mcchip-dkr, na kterou se obrátil majitel první generace Porsche 911 GT2. Tedy vůbec prvního „ovdovovače“ a zároveň posledního modelu, který nabízel chlazení vzduchem. Tato technologie přitom byla zachována, jinak však tuner vyměnil blok válců, pohrál si s řídicí jednotkou, výfukové ústrojí osadil sportovním katalyzátorem a navrch přihodil pár přepracovaných turbodmychadel K26.
Výkon narostl ze 450 na 612 koní, točivý moment dokonce poskočil z 586 Nm na 847 Nm. Jízdní výkony sice firma neuvádí, kolo na Nürburgringu však upravené Porsche s dovětkem MC600 údajně zdolá pod sedm minut a třicet sekund. Oproti bývalému standardu se totiž pyšní ještě samosvorem, odlehčenými 18palcovými koly, závodním podvozkem KW Competition Variant 3 nebo rozšířeným bodykitem s větším přítlakem.
V kabině se pro změnu objevuje plnohodnotná ochranná klec, závodní skořepiny Recaro, vyjímatelný volant bez airbagu či kompletně přepracovaná palubní deska s podpisem Waltera Röhrla a displejem firmy Stack. Ten zahrnuje závodní telemetrii i video systém, s nímž si svou jízdu můžete nahrát. Mimo to Porsche ještě dostalo zkrácené řazení či větší než malé množství karbonu.
Firma mcchip-dkr udává, že celá přestavba zabrala více než 800 hodin práce. Ceně 200 000 Eur (cca 5 000 000 Kč) se tak nemůžeme divit. Stejně jako ochotě majitele investovat do letitého modelu. Jak jsme totiž řekli v úvodu, čím starší „kvalitní víno“ je, tím více za něj budete platit.
Letité Porsche 993 GT2 se v dílnách tuningové firmy mcchip-dkr změnilo od základu. Nyní jeho rozšířený bodykit doplňuje 612 koní
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 3 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 4 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 6 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 7 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva