Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední vzduchem chlazená 911 nepatří do muzea. Vrcholná GT2 doznala značného přepracování, které zabralo na 800 hodin a spolklo 5 milionů korun.
Různé generace Porsche 911 začínají připomínat víno. Čím jsou starší, tím jsou lepší. Samozřejmě se najdou i výjimky potvrzující toto pravidlo, ale co by to bylo za příběh, kdyby tomu bylo jinak. Ve světle výkonů současného Porsche 911 991 však pro někoho ani bývalý vrchol evoluce nemusí být dost dobrý. V takovém případě přicházejí na řadu tuningové firmy, které „vymění lahev, vinětu či dokonce samotný obsah“.
Přesně taková situace nastala u německého úpravce mcchip-dkr, na kterou se obrátil majitel první generace Porsche 911 GT2. Tedy vůbec prvního „ovdovovače“ a zároveň posledního modelu, který nabízel chlazení vzduchem. Tato technologie přitom byla zachována, jinak však tuner vyměnil blok válců, pohrál si s řídicí jednotkou, výfukové ústrojí osadil sportovním katalyzátorem a navrch přihodil pár přepracovaných turbodmychadel K26.
Výkon narostl ze 450 na 612 koní, točivý moment dokonce poskočil z 586 Nm na 847 Nm. Jízdní výkony sice firma neuvádí, kolo na Nürburgringu však upravené Porsche s dovětkem MC600 údajně zdolá pod sedm minut a třicet sekund. Oproti bývalému standardu se totiž pyšní ještě samosvorem, odlehčenými 18palcovými koly, závodním podvozkem KW Competition Variant 3 nebo rozšířeným bodykitem s větším přítlakem.
V kabině se pro změnu objevuje plnohodnotná ochranná klec, závodní skořepiny Recaro, vyjímatelný volant bez airbagu či kompletně přepracovaná palubní deska s podpisem Waltera Röhrla a displejem firmy Stack. Ten zahrnuje závodní telemetrii i video systém, s nímž si svou jízdu můžete nahrát. Mimo to Porsche ještě dostalo zkrácené řazení či větší než malé množství karbonu.
Firma mcchip-dkr udává, že celá přestavba zabrala více než 800 hodin práce. Ceně 200 000 Eur (cca 5 000 000 Kč) se tak nemůžeme divit. Stejně jako ochotě majitele investovat do letitého modelu. Jak jsme totiž řekli v úvodu, čím starší „kvalitní víno“ je, tím více za něj budete platit.














Letité Porsche 993 GT2 se v dílnách tuningové firmy mcchip-dkr změnilo od základu. Nyní jeho rozšířený bodykit doplňuje 612 koní
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins