Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi

Poslední vzduchem chlazená 911 nepatří do muzea. Vrcholná GT2 doznala značného přepracování, které zabralo na 800 hodin a spolklo 5 milionů korun.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi

28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Poslední vzduchem chlazená 911 nepatří do muzea. Vrcholná GT2 doznala značného přepracování, které zabralo na 800 hodin a spolklo 5 milionů korun.

Různé generace Porsche 911 začínají připomínat víno. Čím jsou starší, tím jsou lepší. Samozřejmě se najdou i výjimky potvrzující toto pravidlo, ale co by to bylo za příběh, kdyby tomu bylo jinak. Ve světle výkonů současného Porsche 911 991 však pro někoho ani bývalý vrchol evoluce nemusí být dost dobrý. V takovém případě přicházejí na řadu tuningové firmy, které „vymění lahev, vinětu či dokonce samotný obsah“.

Přesně taková situace nastala u německého úpravce mcchip-dkr, na kterou se obrátil majitel první generace Porsche 911 GT2. Tedy vůbec prvního „ovdovovače“ a zároveň posledního modelu, který nabízel chlazení vzduchem. Tato technologie přitom byla zachována, jinak však tuner vyměnil blok válců, pohrál si s řídicí jednotkou, výfukové ústrojí osadil sportovním katalyzátorem a navrch přihodil pár přepracovaných turbodmychadel K26.

Výkon narostl ze 450 na 612 koní, točivý moment dokonce poskočil z 586 Nm na 847 Nm. Jízdní výkony sice firma neuvádí, kolo na Nürburgringu však upravené Porsche s dovětkem MC600 údajně zdolá pod sedm minut a třicet sekund. Oproti bývalému standardu se totiž pyšní ještě samosvorem, odlehčenými 18palcovými koly, závodním podvozkem KW Competition Variant 3 nebo rozšířeným bodykitem s větším přítlakem.

V kabině se pro změnu objevuje plnohodnotná ochranná klec, závodní skořepiny Recaro, vyjímatelný volant bez airbagu či kompletně přepracovaná palubní deska s podpisem Waltera Röhrla a displejem firmy Stack. Ten zahrnuje závodní telemetrii i video systém, s nímž si svou jízdu můžete nahrát. Mimo to Porsche ještě dostalo zkrácené řazení či větší než malé množství karbonu.

Firma mcchip-dkr udává, že celá přestavba zabrala více než 800 hodin práce. Ceně 200 000 Eur (cca 5 000 000 Kč) se tak nemůžeme divit. Stejně jako ochotě majitele investovat do letitého modelu. Jak jsme totiž řekli v úvodu, čím starší „kvalitní víno“ je, tím více za něj budete platit.


Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 1 - Porsche 993 GT2 MC600 01Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 2 - Porsche 993 GT2 MC600 02Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 3 - Porsche 993 GT2 MC600 03Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 4 - Porsche 993 GT2 MC600 04Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 5 - Porsche 993 GT2 MC600 05Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 6 - Porsche 993 GT2 MC600 06Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 7 - Porsche 993 GT2 MC600 07Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 8 - Porsche 993 GT2 MC600 08Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 9 - Porsche 993 GT2 MC600 09Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 10 - Porsche 993 GT2 MC600 10Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 11 - Porsche 993 GT2 MC600 11Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 12 - Porsche 993 GT2 MC600 12Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 13 - Porsche 993 GT2 MC600 13Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi - 14 - Porsche 993 GT2 MC600 14
Letité Porsche 993 GT2 se v dílnách tuningové firmy mcchip-dkr změnilo od základu. Nyní jeho rozšířený bodykit doplňuje 612 koní

Zdroj: Carscoop

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.