Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ohyzdné BMW M2 dostalo pořádný „facelift”, teď vypadá konečně dobře. Automobilka by si měla dělat poznámky
27.2.2025 | Petr Prokopec
Stačilo málo a z otřesně vypadajícího kupé se stala pomalu kráska. Změna ale neproběhla v továrně, facelift je dílem nezávislého úpravce. A jeho šéf říká, že šlo o docela zdlouhavý a náročný proces.
Současné vozy BMW nelze označit za krásné ani po mnoha panácích. Je sice pravdou, že vnímání designu je subjektivní záležitostí, ovšem pohled na velké množství palců mířících dolů mluví za vše. Výjimky se ale pochopitelně najdou, třeba taková řada 8 je pohledná bez ohledu na to, zda jde o kupé, kabriolet či sedan Gran Coupe. Stejně tak se ovšem v mnichovské nabídce nachází také vozy, u kterých si říkáte, že jejich tvůrci buď mají pochybné vnímání estetiky, nebo si ujíždí na nelegálních substancích.
M2 je přesně tím modelem, který za hezký neoznačí ani řada jeho majitelů, ostatně i Chris Harris říká, že vypadá otřesně. On i jiní mu ale fandí kvůli technice, které lze vytknout snad jen hmotnost. Stejně jako toto kupé v podstatě ani nelze kritizovat uvnitř. I proto vlastně mnozí doufají, že BMW by sporný design mohlo spravit v rámci faceliftu. Tohle ale BMW obvykle nedělá, navíc pokud byla současná M2 představena v říjnu 2022 a prodávat se začala o pár měsíců později, na modernizaci hned tak nedojde.
Přesto tu jeden facelift máme, jen ne ten tovární. Místo Mnichova se o něj postarala tuningová společnost ADRO, za kterou stojí Davis Lee. Ten v minulosti pracoval pro Mercedes, Hyundai či Rivian, zkušeností má tedy na rozdávání. Lee k věci uvádí, že jde o nejnáročnější projekt, na jakém kdy pracoval, přičemž během procesu dokonce musel již takřka hotový produkt hodit do koše a začít nanovo. Firma ADRO je totiž známa touhou po dokonalosti, která se promítla hlavně do nově zformovaných čelních partií. A její šéf chtěl, aby sklon kapoty pokračoval bez přerušení i u samotného nárazníku. To si vyžádalo přepracování čelních ledvinek, které následně pro změnu vedly k modifikaci okolí světel.
Lee k tomu dodává, že si v hlavě představoval, jak by asi vypadala první generace, kdyby s ní BMW přišlo nyní. Kromě toho je ovšem patrné, že v nemalé míře čerpal inspiraci ze zmiňované řady 8. A je nutné dodat, že jeho dílo vypadá rázem dost přitažlivě na to, aby mnichovští uvažovali o koupi práv na využití těchto čelních partií a začít je produkovat oficiálně. Zvláště když Lee ctí historii firmy daleko víc než její vlastní designéři.
Jelikož na něco takového pochopitelně nedojde, je dobrou zprávou, že finální podoba nárazníku zamíří v brzké době do prodeje. Kromě toho ADRO již nabízí odlišné boční prahy, jiný zadní difuzor a také výrazné zadní křídlo. M2 tak po investici, která se bude pohybovat mezi 240 a 360 tisíci korunami může vypadat opravdu dravě a lákavě, pročež kalifornští tuneři mohou očekávat nemalý přísun zákazníků. Snad se mezi nimi najdou i Češi.






Pokud vás dosud při pohledu na M2 Coupe bolel zrak, tuningová firma z Kalifornie na to našla lék. Levný sice není, rozhodně však stojí za to. Foto: ADRO, tiskové materiály
Ve srovnání s originálem jde o vskutku citelnou změnu k lepšímu. Foto: BMW
Zdroj: ADRO
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321