Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nový VW Tiguan dostal první tuning od ABT, přinesl i 215 dieselových koní
22.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvorní úpravce koncernu VW má ve své nabídce litá kola, snížený podvozek či modifikace motorů. Bodykit zatím nechává ladem.
Uplynul již více než rok od chvíle, kdy Volkswagen představil druhou generaci modelu Tiguan. V mezičase jsme tak mohli poinformovat o českých cenách i třeba nové vrcholné verzi, jenž ke svému pohonu užívá nadvakrát přeplňovaný dieselový dvoulitr naladěný na 240 koní. Nyní můžeme přispět prvním tuningem, o který se postarala německá společnost ABT. Ta se věnuje koncernovým vozům výlučně, pročež nás nepřekvapuje, že její program je hned od začátku poměrně rozsáhlý.
ABT vám totiž momentálně upraví každou variantu, včetně onoho dieselového biturba. V jeho případě je však nabídka prozatím omezena - stejně jako u motoru 1,4 TSI - na koberečky v interiéru, LEDky osvětlující prostor pod vozem při otevření dveří a selekci litých kol. Vybírat můžete mezi třemi designy CR, ER-C a DR, kdy poslední zmíněný je k dispozici s černým nebo pokoveným povrchem. V rámci velikostí pak jsou vrcholem jednadvacítky.
Mimo to je možné silnější jedna-čtyřku se 150 koňmi osadit ještě sadou pružin, které snižují světlou výšku o 30 milimetrů. Tím ale výčet modifikací pro tyto tři motorizace končí, o poznání více toho ovšem ABT nabízí pro varianty 2,0 TDI a 2,0 TSI. Také v jejich případě samozřejmě můžete sáhnout po nových litých kolech či sníženém podvozku, dále je ale možné počítat konečně i s navýšením výkonu motoru.
V případě motoru 2,0 TDI, který v továrním naladění nabízí 150 koní a 340 Nm točivého momentu, ABT díky upravené řídicí jednotce přichází se 180 koňmi a 380 Nm. Tato modifikace je přitom dostupná pro předokolku s manuálem či automatem, stejně jako pro verzi 4Motion. Sprint z klidu na stovku tak poklesne o dvě desetiny sekundy, zatímco nejvyšší rychlost naroste o 5 km/h.
Dále na řadě je výkonnější provedení dvoulitrového agregátu, které standardně počítá se 190 koňmi a 400 Nm. Po zásahu úpravce ovšem může produkovat 215 koní a 440 Nm, přičemž tato změna je spojena pouze s automatem a pohonem všech kol. Zrychlení na stovku se přitom odehraje za 7,7 sekundy (-0,2 s), nejvyšší rychlost pak naroste na 217 km/h (+5 km/h).
Ve finále můžeme zmínit ještě modifikace spojené s benzinovým dvoulitrem, který namísto 216 koní a 320 Nm počítá s 216 koňmi a 360 Nm. Také v tomto případě přitom sprint zvládnete o dvě desetiny sekundy rychleji než v sérii (na 7,5 s), zatímco maximálka narostla o pět kilometrů v hodině na 213 km/h. Tím nám ale program ABTu končí, takový bodykit zůstal nedotčen.
ABT pustil do světa první snímky upraveného Volkswagenu Tiguan...
...stejně jako data týkající se navýšení výkonu motorů 2,0 TDI a 2,0 TSI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 11:25 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 11:23 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus