Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B

Německý úpravce se zaměřil hlavně na motorový prostor, který poladil ve dvou fázích. Kromě toho jsou k mání i lepší brzdy či sportovní podvozek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B

23.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce se zaměřil hlavně na motorový prostor, který poladil ve dvou fázích. Kromě toho jsou k mání i lepší brzdy či sportovní podvozek.

Nová generace Volkswagenu Passat již debutovala před delší dobou, a tak je vcelku podivné, že o prvních úpravách můžeme informovat teprve nyní. Za ně je zodpovědná společnost B & B Automobiltechnik, která se německé novince podívala hlavně na mechanický zoubek. Ten vizuální zůstal prakticky opomenut, zmínit můžeme snad jen nová litá kola. Jejich instalaci si přitom vyžádaly mohutnější brzdy, bez nich by zřejmě úpravce sáhnul po sériových ráfcích.

Začněme ale pohledem do motorového prostoru, kde se tuneři zaměřili na dvoulitrový diesel biturbo. V první fázi dostal agregát novou mapu řídicí jednotky a tlak turbodmychadel zvýšený o 0,2 baru. Výkon tak vyskočil z 240 koní a 500 Nm na 275 koní a 570 Nm. Za to si přitom firma B & B Automobiltechnik účtuje 1 298 Eur (cca 35 700 Kč).

Ve druhé fázi již došlo také k optimalizaci sání, modifikaci vzduchových kanálů, přepracovanému chlazení a osazení nového výfukového systému. Pohonná jednotka tak produkuje 300 koní a 630 Nm točivého momentu, což vozu stačí ke zrychlení na stovku za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlosti 250 km/h. Cena úpravy přitom činí 3 950 Eur (108 700 Kč).

Kromě toho můžete sáhnout také po dvou verzích sportovního podvozku. V prvním případě zaplatíte 298 Eur (8 200 Kč) za zkrácené pružiny, ve druhém pak 1 498 Eur (41 200 Kč) za stavitelné tlumiče. Pokud přitom zvolíte první fázi ladění motoru, můžete si dopřát i sportovní výfuk, který stojí 1 295 Eur (35 600 Kč) a přihazuje 5 až 8 koní na výkonu.

Finální modifikací jsou v úvodu zmiňované brzdy, které počítají se čtyř- nebo šestipístkovými třmeny. Jejich cena přitom startuje od 3 950 Eur (108 700 Kč). Za vyobrazená litá kola B10 pak dáte 3 198 Eur (88 000 Kč) v případě 19palcového provedení, zatímco dvacítky jsou k mání za 3 798 Eur (104 500 Kč). To je ale prozatím vše.


Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B - 1 - VW Passat B a B prvni foto 01Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B - 2 - VW Passat B a B prvni foto 02Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B - 3 - VW Passat B a B prvni foto 03Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B - 4 - VW Passat B a B prvni foto 04Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B - 5 - VW Passat B a B prvni foto 05Nový VW Passat 2,0 TDI biturbo může mít až 300 koní od B and B - 6 - VW Passat B a B prvni foto 06
Společnost B & B Automobiltechnik se podívala hlavně na mechanický zoubek nového Volkswagenu Passat

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.